Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Lojistik Sektöründe Çevreci Araç Uygulamaları

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 47 - 56, 29.10.2018

Öz

Teknolojik gelişmeler beraberinde taşımacılıkta kullanılan yöntemlerinde değişmesine neden olmaktadır. Özellikle

dünyada ki kaynakların kıt olması ve bunların sınırsız olmadığının bilincine varılması ile beraber çevreye daha az zararlı veya

zarar vermeyen kaynakların kullanımına ilişkin, sürdürülebilirlik çalışmaları dikkat çekmektedir. Araç üreticileri, hem

taşımacılıkta kullanılan araçlar için, hem de şahsi araçlar için daha ekonomik, daha verimli ve çevreye zararın az olduğu araçlar

üretme çabasındadır. Bu çalışmamızda, çevreci araçlar kategorize edilerek, mevcut kullanılan yöntemler incelenecektir.

Çevreci teknolojilerdeki gelişmeler ışığında, yakın zamanda birçok sektörde bu araçlar karşımıza çıkacaktır. Gelecekte çevreci

araçlara ihtiyaç daha çok artacaktır. Hibrit araç teknolojisindeki gelişmelerinde, lojistik sektöründeki araç kullanımına da

yansıması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Amini, A., Başlamışlı, Ç., & İnce, B. C. (2017). Elektrikli/Hibrit Otobüslerin Enerji Yöntemi Algoritmalarının Optimal Kontrol Yöntemleriyle Tasarlanması: Ankara Şehri için bir Örnek Durum İncelemesi ve Maliyet Analizi, https://www.researchgate.net/profile/Selahattin_Baslamisli/publication/321170615_Design_of_Energy_Management_Systems_for_ElectricHybrid_Buses_with_Optimal_Control_Methods_Case_Study_for_the_City_of_Ankara_and_Cost_Analysis/links/5a1315c70f7e9b1e572c9080/Design-of-Energy-Management-Systems-for-Electric-Hybrid-Buses-with-Optimal-Control-Methods-Case-Study-for-the-City-of-Ankara-and-Cost-Analysis.pdfAslan, Ö. (2007). Hidrojen ekonomisine doğru. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 283-298.CNNTÜRK. (2017).vwww.cnnturk.com: https://www.cnnturk.com/otomobil/toyota-kamyonda-hidrojeni-yayginlastiracak, erişim tarihi: 24.06.2018.Çağlar, A., Atmaca, İ., Doğan, A., & Düzgün, M. (2014). Taşıtlarda Kullanılan Alternatif Yakıt Türlerinin Karşılaştırmalı Olarak Genel Değerlendirmesi. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, 1-5.Çildir, O., & Çanakçı, M. (2006). Çeşitli Bitkisel Yağlardan Biyodizel üretiminde Katalizör ve Alkol Miktarının Yakıt Özellikleri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der., 21(2), 367-372.Dixon, T. (2017). evobsession. https://evobsession.com/electric-logistics-in-china-the-next-frontier/, erişim tarihi: 24.06.2018Gören, E. (2011). Hibrid ve elektrikli araçlar ile toplu ulaşımda enerji verimliliği. 2. Ulusal Enerji Verimliliği Forumu ve Fuarı (s. 28-32). İstanbul : Sektörel Fuarcılık Ltd. Şti.Karabektaş, M., & Ergen, G. (2009). Taşıtlarda Doğal Gaz Kullanım Teknolojileri. 5. Uluslararası İleri Teknolojiler Sempozyumu.MEGEP. Alternatif yakıtlı motorlar. megep.meb.gov.tr: http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Alternatif%20Yakıtlı%20Motorlar.pdf , erişim tarihi:01.06.2018.Megep. (2014). Motorlu Taşıtlar Teknolojisi: Alternatif Yakıtlı Motorlar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.Nakıboğlu, G. (2007). Tersine Lojistik: Önemi ve Dünyadaki Uygulamaları. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 181-196.Örs, İ. (2007). Benzin-Etanol karışımlarının taşıt performansına ve egzos emisyonlarına etkisi. Konya: Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.Özmen, M. T. (2009). İnşaat Mühendisleri Odası. http://www.imo.org.tr/resimler/ekutuphane/pdf/16154_50_07.pdfSnauwaert, D. Hazhttps://www.vanhool.be/nl/nieuws/van-hool-bouwt-40-waterstofbussen-voor-keulen-en-wuppertal-duitsland, erişim tarihi: 28.02.2018.Soruşbay, C. (2007). Karayolu Ulaşımından Kaynaklanan CO2 Emisyonlarının Çevreye Etkisi ve Kontrolü. Mühendis ve Makina Dergisi, 48(564), 22-27.Stewart, J. (2017). https://www.wired.com/2017/04/toyotas-still-serious-hydrogen-built-semi-prove/, erişim tarihi:19.04.2018.Şenol, M. A. (2011). Türkiye enerji verimliliği potansiyelinin değerlendirilmesi. 2. Ulusal Enerji Verimliliği Forumu (s. 105-107). İstanbul: Sektörel Fuarcılık Ltd. Şti.Teslaturk, http://teslaturk.com/karistirilan-konseptler-hibrit-plug-hibrit-elektrikli-otomobil-hidrojen/, erişim tarihi: 2.03.2018.Toyota, https://www.toyota.com.tr/about/news_and_events/toyotanin-ustun-hibrit-teknolojisi-le-mansta-tarihi-zafere-ulasti.json adr, erişim tarihi: 19.06.2018.

Environmental Vehicle Technics in Logistics Sector

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 47 - 56, 29.10.2018

Öz

Technological developments cause change in the methods used in transportation. Especially, the sustainability

studies related to the use of resources without harming or less harming the environment are noteworthy as it is realized that

resources in the world are scarce and these are not limitless. In terms of both transportation and personal vehicles, vehicle

manufacturers are trying to produce vehicles that are more economical, more efficient, and less harmful to the environment. In

this work, current methods used will be examined by categorizing environmentally friendly tools. In the light of the

developments in environmental technologies, these devices has come out in many fields in the near future. In the future, the

need for environmental vehicles will increase more. It is expected that this would have reflection in logistics sector with

advancements in hybrid technology. The aim of this study is to draw attention to the environmentalist vehicles and fuels that

can be used in the logistics sector.

Kaynakça

  • Amini, A., Başlamışlı, Ç., & İnce, B. C. (2017). Elektrikli/Hibrit Otobüslerin Enerji Yöntemi Algoritmalarının Optimal Kontrol Yöntemleriyle Tasarlanması: Ankara Şehri için bir Örnek Durum İncelemesi ve Maliyet Analizi, https://www.researchgate.net/profile/Selahattin_Baslamisli/publication/321170615_Design_of_Energy_Management_Systems_for_ElectricHybrid_Buses_with_Optimal_Control_Methods_Case_Study_for_the_City_of_Ankara_and_Cost_Analysis/links/5a1315c70f7e9b1e572c9080/Design-of-Energy-Management-Systems-for-Electric-Hybrid-Buses-with-Optimal-Control-Methods-Case-Study-for-the-City-of-Ankara-and-Cost-Analysis.pdfAslan, Ö. (2007). Hidrojen ekonomisine doğru. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 283-298.CNNTÜRK. (2017).vwww.cnnturk.com: https://www.cnnturk.com/otomobil/toyota-kamyonda-hidrojeni-yayginlastiracak, erişim tarihi: 24.06.2018.Çağlar, A., Atmaca, İ., Doğan, A., & Düzgün, M. (2014). Taşıtlarda Kullanılan Alternatif Yakıt Türlerinin Karşılaştırmalı Olarak Genel Değerlendirmesi. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, 1-5.Çildir, O., & Çanakçı, M. (2006). Çeşitli Bitkisel Yağlardan Biyodizel üretiminde Katalizör ve Alkol Miktarının Yakıt Özellikleri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der., 21(2), 367-372.Dixon, T. (2017). evobsession. https://evobsession.com/electric-logistics-in-china-the-next-frontier/, erişim tarihi: 24.06.2018Gören, E. (2011). Hibrid ve elektrikli araçlar ile toplu ulaşımda enerji verimliliği. 2. Ulusal Enerji Verimliliği Forumu ve Fuarı (s. 28-32). İstanbul : Sektörel Fuarcılık Ltd. Şti.Karabektaş, M., & Ergen, G. (2009). Taşıtlarda Doğal Gaz Kullanım Teknolojileri. 5. Uluslararası İleri Teknolojiler Sempozyumu.MEGEP. Alternatif yakıtlı motorlar. megep.meb.gov.tr: http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Alternatif%20Yakıtlı%20Motorlar.pdf , erişim tarihi:01.06.2018.Megep. (2014). Motorlu Taşıtlar Teknolojisi: Alternatif Yakıtlı Motorlar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.Nakıboğlu, G. (2007). Tersine Lojistik: Önemi ve Dünyadaki Uygulamaları. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 181-196.Örs, İ. (2007). Benzin-Etanol karışımlarının taşıt performansına ve egzos emisyonlarına etkisi. Konya: Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.Özmen, M. T. (2009). İnşaat Mühendisleri Odası. http://www.imo.org.tr/resimler/ekutuphane/pdf/16154_50_07.pdfSnauwaert, D. Hazhttps://www.vanhool.be/nl/nieuws/van-hool-bouwt-40-waterstofbussen-voor-keulen-en-wuppertal-duitsland, erişim tarihi: 28.02.2018.Soruşbay, C. (2007). Karayolu Ulaşımından Kaynaklanan CO2 Emisyonlarının Çevreye Etkisi ve Kontrolü. Mühendis ve Makina Dergisi, 48(564), 22-27.Stewart, J. (2017). https://www.wired.com/2017/04/toyotas-still-serious-hydrogen-built-semi-prove/, erişim tarihi:19.04.2018.Şenol, M. A. (2011). Türkiye enerji verimliliği potansiyelinin değerlendirilmesi. 2. Ulusal Enerji Verimliliği Forumu (s. 105-107). İstanbul: Sektörel Fuarcılık Ltd. Şti.Teslaturk, http://teslaturk.com/karistirilan-konseptler-hibrit-plug-hibrit-elektrikli-otomobil-hidrojen/, erişim tarihi: 2.03.2018.Toyota, https://www.toyota.com.tr/about/news_and_events/toyotanin-ustun-hibrit-teknolojisi-le-mansta-tarihi-zafere-ulasti.json adr, erişim tarihi: 19.06.2018.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Akben

Yasin Demirer

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akben, İ., & Demirer, Y. (2018). Lojistik Sektöründe Çevreci Araç Uygulamaları. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(2), 47-56.