Teknolojik gelişmeler beraberinde taşımacılıkta kullanılan yöntemlerinde değişmesine neden olmaktadır. Özellikle
dünyada ki kaynakların kıt olması ve bunların sınırsız olmadığının bilincine varılması ile beraber çevreye daha az zararlı veya
zarar vermeyen kaynakların kullanımına ilişkin, sürdürülebilirlik çalışmaları dikkat çekmektedir. Araç üreticileri, hem
taşımacılıkta kullanılan araçlar için, hem de şahsi araçlar için daha ekonomik, daha verimli ve çevreye zararın az olduğu araçlar
üretme çabasındadır. Bu çalışmamızda, çevreci araçlar kategorize edilerek, mevcut kullanılan yöntemler incelenecektir.
Çevreci teknolojilerdeki gelişmeler ışığında, yakın zamanda birçok sektörde bu araçlar karşımıza çıkacaktır. Gelecekte çevreci
araçlara ihtiyaç daha çok artacaktır. Hibrit araç teknolojisindeki gelişmelerinde, lojistik sektöründeki araç kullanımına da
yansıması beklenmektedir.
Technological developments cause change in the methods used in transportation. Especially, the sustainability
studies related to the use of resources without harming or less harming the environment are noteworthy as it is realized that
resources in the world are scarce and these are not limitless. In terms of both transportation and personal vehicles, vehicle
manufacturers are trying to produce vehicles that are more economical, more efficient, and less harmful to the environment. In
this work, current methods used will be examined by categorizing environmentally friendly tools. In the light of the
developments in environmental technologies, these devices has come out in many fields in the near future. In the future, the
need for environmental vehicles will increase more. It is expected that this would have reflection in logistics sector with
advancements in hybrid technology. The aim of this study is to draw attention to the environmentalist vehicles and fuels that
can be used in the logistics sector.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2018 |
Submission Date | October 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 3 Issue: 2 |