Information sharing in supply chains causes companies to respond faster to environmental changes and thus to perform better. Especially in changing environments, it is necessary to design a more agile and information sharing supply chains to achieve performance. In this study, the effect of information sharing on supply chain agility and customer performance and the effect of supply chain agility on customer performance has been examined. After these effects were found, the mediating role of agility was also evaluated. For this purpose, data were collected from 112 manufacturers in the Gaziantep Organized Industry site and analysed with the process macro method. Analysis results showed that information sharing in supply chains affects supply chain agility, and customer performance and that agility affects customer performance. Analysis results showed also that agility mediates the effect of information sharing on customer performance. The findings showed that companies should design their supply chains agile to achieve customer performance and to achieve agility, companies should share information. Information sharing between companies in the same supply chain makes the changes in demand -which could be changes in the amount or in the product- more predictable.
Information Sharing Supply Chain Agility Customer Performance
Tedarik zincirlerinde bilgi paylaşımı, şirketlerin çevresel değişimlere daha hızlı tepki vermesine ve dolayısıyla daha iyi performans göstermesine neden olmaktadır. Özellikle değişken çevrelerde, performans elde etmek için daha çevik ve daha çok bilgi paylaşımı yapılan tedarik zincirleri tasarlamak gerekmektedir. Bu çalışmada bilgi paylaşımının tedarik zinciri çevikliği ve müşteri performansı üzerindeki etkisi ve tedarik zinciri çevikliğinin bu etkide ki aracılık rolü incelenmiştir. Bu etkiler bulunduktan sonra çevikliğin aracı rolü de değerlendirilmiştir. Bu amaçla Gaziantep Organize Sanayi sitesinde bulunan 112 üreticiden veri toplanmış ve süreç Process Macro yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, tedarik zincirlerinde bilgi paylaşımının tedarik zinciri çevikliğini ve müşteri performansını, ayrıca çevikliğin de müşteri performansını etkilediğini göstermiştir. Analiz sonuçları, çevikliğin bilgi paylaşımının müşteri performansı üzerindeki etkisine aracılık ettiğini de göstermiştir. Bulgular, şirketlerin müşteri performansına ulaşmak ve çevikliğe ulaşmak için tedarik zincirlerini çevik tasarlamaları gerektiğini, şirketlerin bilgi paylaşması gerektiğini göstermiştir. Aynı tedarik zincirindeki şirketler arasında bilgi paylaşımı, talepteki -miktarda veya üründe olabilecek- değişmeleri daha öngörülebilir hale getirmektedir.
Bilgi Paylaşımının Tedarik Zinciri Çevikliği Müşteri Performansı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Üretim ve Operasyon Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 8 Sayı: 2 |