Kurumların ekolojik sistem ve toplumsal gelişim için faydalı faaliyetler yapmasını esas alan kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımının önemi günden güne artarak devam etmektedir. Özellikle bilgi iletişim teknolojilerinin gelişimiyle ortaya çıkan sosyal medya mecrası, projelerin hedef kitleye duyurulmasında ve desteğinin elde edilmesinde başat rol oynamaktadır. Bu çalışma, kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal medya ile ilgili Web of Science veri tabanında yer alan makaleleri bibliyometrik değişkenler üzerinden değerlendirmektedir. Yapılan araştırmada kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal medya ile ilgili bibliyometrik analiz çalışmasına rastlanmamıştır. Bu çalışmada 2004 yılından 2022 yılları arasında 190 makale incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, 2018 yılından itibaren makale sayısında önemli bir artış olduğu, bu konuda en üretken ülkenin Çin Halk Cumhuriyeti olduğu görülmüştür. Bu alanda en fazla katkı veren yazarların; Herrera, Jesus Lechuga Sancho ve María Paula olduğu, en fazla makale yapılan derginin ise Corporate Social Responsibility and Environmental Management olduğu saptanmıştır. Makalerde öne çıkan ve toplam bağlantı gücü en yüksek anahtar kelime, kurumsal sosyal sorumluluktur. Kurumsal sosyal sorumluluk anahtar kelimesinin sosyal medya ve sürdürülebilir kalkınma anahtar kelimeleri arasında toplam bağlantı gücünün yüksek olduğu görülmüştür.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk bilgi iletişim teknolojileri sosyal medya Web of Science Bibliyometrik Analiz
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Corporate Social Responsibility in Management |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2023 |
Submission Date | September 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023Volume: 8 Issue: 2 |