İş doyumu, bilimsel
literatürde 1900’lü yıllardan itibaren ele alınmıştır. Çeşitli iş gruplarının
iş doyumu araştırılmıştır. Ancak ruh sağlığı çalışanlarının iş doyumu üzerine
yeterli çalışma yapılmamıştır. Özellikle, oyun terapistlerinin iş doyumu
üzerine literatürde herhangi bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmada
Türkiye’de görev yapmakta olan oyun terapistlerin iş doyumları ve bunu
etkileyen bazı faktörler araştırılmıştır. Çalışmada eğitim düzeyinin, sosyo-ekonomik
düzeyin, mezun olunan alanın, eğitimcinin, bu alandaki tecrübenin, oyun
terapisinden elde edilen gelirin, mesleğin saygınlığının, bu alanda alınan
eğitim süresinin, süpervizyonların ve haftalık yapılan seans sayısının iş
doyumu üzerindeki etkisine bakılmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’de görev
yapan oyun terapistleridir. Araştırma kapsamında 77 oyun terapistine
ulaşılmıştır. Oyun terapistlerinin iş doyumunu belirlemek amacıyla Minnesota İş
Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler t-testi, Kruskal Wallis-H ve Pearson
Korelasyon katsayısı teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada
oyun terapistlerinin iş doyumunun yüksek olduğu bulunmuştur. İş doyumu ile
eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik düzey, eğitimci, alandaki tecrübe, mesleğin
algılanan saygınlığı ve alınan süpervizyonlar arasında anlamlı bir ilişki
görülmemiştir. PDR mezunlarının, oyun terapisinden daha fazla gelir elde
edenlerin, eğitim süresi yüksek olanların ve haftalık seans sayısı fazla
olanların iş doyumu daha yüksek düzeyde bulunmuştur.
Job satisfaction has been discussed in the scientific literature since
1900s. Job satisfaction of various professional businessgroups has beenresearched.
However, sufficient work has not been done on job satisfaction of mental health
workers.No work has been found in the literature especially on the job
satisfaction of play therapists. In this study, the job satisfaction of the
play therapists in Turkey and some factors that affects job satisfaction
researched.The effects of educational level, socio-economic level, the field of
graduation, trainer, experience on play therapy, income from play therapy, perceived
prestige of play therapy, number of training hours, number of supervision hours
and number of weekly sessions on job satisfaction is analyzed. The universe of
the study is play therapists who works in Turkey. Within the scope of the
research, 77 play therapists were reached. The Minnesota Job Satisfaction Scale
was used to determine the job satisfaction of play therapists.The obtained data
wereanalyzed by the t-test, Kruskal Wallis-H and Pearson Correlation
Coefficient techniques. As a result of the research, the job satisfaction of
the play therapists was found high.It has been found that, level of educational
degree, socio-economic level, trainers, the experience in the field, perceived
prestige of profession and number of supervisions have no significant effect on
job satisfaction. Guidance and psychological counseling graduates, those who
earned more income from play therapy, those with a longer training period, and
those with more weekly sessions were found to have higher job satisfaction.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 17, 2017 |
Submission Date | April 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 2 Issue: 1 |