Tüketim alışkanlıklarının değişmesi, teknolojideki yenilikler nedeni ile e-ticaret her geçen gün daha fazla müşteri tarafından tercih edilmektedir. Bu nedenle birçok şirket e-ticaret alanında faaliyet göstermeye başlamış ve bu alandaki rekabet artmıştır. Bu makalenin amacı, müşteri memnuniyeti ile müşteri bağlılığı arasındaki ilişkide lojistik hizmet kalitesinin aracı rolünü incelemektedir. Çalışmada 146 katılımcıdan kolayda örnkeleme yoluyla çevrimiçi anket ile toplanan veriler incelenmiştir. Modelin testi için kısmi en küçük kareler yol analizi (PSL-SEM) kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre müşteri memnuniyetinin ve lojistik hizmet kalitesinin tüm boyutlarının tutumsal bağlılığı poztif yönde etkilediği, lojistik hizmet kalitesi boyutlarından bilgi kalitesi ve cevap verebilirliğin memnuniyet ve bağlılık arasında kısmi aracılık rolü olduğu görülmüştür
e-ticaret müşteri memnuniyeti müşteri bağlılığı lojistik hizmet kalitesi
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsün'den 01.06.2022 yılı ve 9 nolu karar ile etik kurul raporu alınmıştır.
Due to the model of consumption development and innovations in technology, e-commerce is preferred by more customers every day. As a result, many businesses have begun to operate in the field of e-commerce, and competition has increased. The goal of this article is to investigate the role of logistics service quality as a moderator in the relationship between customer satisfaction and customer loyalty. The study examined data collected from 146 participants via an online survey via convenience sampling. The research model was analyzed using partial least squares path analysis (PLS-SEM) According to the study's findings, all dimensions of customer satisfaction and logistics service quality positively affect attitudinal commitment, and information quality and responsiveness, which are dimensions of logistics service quality, play a partial mediation role between satisfaction and loyalty
e-trade customer satisfaction customer loyalty logistics service quality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kalite Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 9 Sayı: 1 |