Ticaret
yapısının özellikle son otuz yıl içinde değişim göstermesi ile birlikte
işletmelerin rekabet üstünlüğü elde edebilme kaynaklarından biri de
yenilikçilik kavramı olmuştur. Bu yönüyle işletmeler için yenilikçilik ve
yenilikçi davranış kavramları ciddi bir şekilde ağırlık kazanmıştır.
İşletmelerde, iş performansının artırılmasına yönelik olarak motivasyonel
faktörler ve yenilikçi davranış konuları işletmelerin rekabet üstünlüğü elde
etmelerinde fark yaratacak unsurlar olarak öngörülmektedir. Bu çalışmada
motivasyonel faktörler ile iş performansı arasındaki ilişkiyi araştırmak ve bu
ilişkide yenilikçi davranışın aracılık rolünü ölçmek amaçlanmıştır. Kullanılan ölçeklerin Cronbach alfa
güvenirlik katsayıları SPSS paket programı ile doğrulayıcı faktör analizleri
ise Amos programı ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak; motivasyonel
faktörler (MF) ve motivasyonel faktör olarak belirlenen güven (G), lider – üye etkileşimi (LÜE), iş tatmini (İT) ve ücret
tatmininin (ÜT), iş performansı (İP) üzerine etkisi incelenmiş ve bu etkide
yenilikçi davranışın (YD) aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir.
One of the
sources of the obtaining competitive advantage of operation especially with the
trade structure changing over the last thirty years has been the concept of
innovativeness. Innovativeness and innovative behavior for businesses have
gained importance seriously from this aspect. In the business, motivational factors
and innovative behavior in order to improve business performance are predicted
as factors that will make a difference in their obtainment. This study was
aimed to investigate the relationship between motivational factors and business
performance and to evaluate the intermediary role of innovative behavior in
this relationship. Cronbach alpha reliability coefficients of the using scales
with SPSS package and confirmatory factor analysis were analyzed with Amos
program. As a result; motivational factors (MF) and trust (T) designated as
motivational factor, leader-member interaction (LMI), work satisfaction (WS),
and wage satisfaction (WS), job performance (JP) on work performance were
examined, and it has been determined that innovative behavior is mediating
effect on it.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 1 |