Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞ PERFORMANSININ ARTIRILMASINDA MOTİVASYONEL FAKTÖRLERİN ROLÜ; YENİLİKÇİ DAVRANIŞIN ARACILIK ROLÜ: MERSİN BÖLGESİ ÖZEL BANKALARINDA BİR UYGULAMA

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 25, 29.04.2018

Öz

Ticaret
yapısının özellikle son otuz yıl içinde değişim göstermesi ile birlikte
işletmelerin rekabet üstünlüğü elde edebilme kaynaklarından biri de
yenilikçilik kavramı olmuştur. Bu yönüyle işletmeler için yenilikçilik ve
yenilikçi davranış kavramları ciddi bir şekilde ağırlık kazanmıştır.
İşletmelerde, iş performansının artırılmasına yönelik olarak motivasyonel
faktörler ve yenilikçi davranış konuları işletmelerin rekabet üstünlüğü elde
etmelerinde fark yaratacak unsurlar olarak öngörülmektedir. Bu çalışmada
motivasyonel faktörler ile iş performansı arasındaki ilişkiyi araştırmak ve bu
ilişkide yenilikçi davranışın aracılık rolünü ölçmek amaçlanmıştır. Kullanılan ölçeklerin Cronbach alfa
güvenirlik katsayıları SPSS paket programı ile doğrulayıcı faktör analizleri
ise Amos programı ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak; motivasyonel
faktörler (MF) ve motivasyonel faktör olarak belirlenen güven (G), lider – üye etkileşimi (LÜE), iş tatmini (İT) ve ücret
tatmininin (ÜT), iş performansı (İP) üzerine etkisi incelenmiş ve bu etkide
yenilikçi davranışın (YD) aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Amabile, T. R., Conti, H., Coon, J. L. and Herron, M. (1996). Assessing The Work Environment for Creativity, Academy of Management Journal, 39, 1154- 1184.
  • Ardıç, K., ve Türker, B. (2001). Kamu Ve Vakıf Üniversitelerindeki Akademik Personelin İş Tatmin Düzeyinin Karşılaştırılması. 9.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi 24-26 Mayıs 2001, Silivri, İstanbul.
  • Ardts, J.C.A., Van der Velde, M.E.G. and Maurer, T.J. (2010) The Influence Of Perceived Characteristics Of Management Development Programs On Employee Outcomes. Human Resource Development Quarterly. vol. 21, no. 2, 411–434.
  • Arif, S., Zubair, A. and Manzoor, Y. (2012). Innovative Work Behavior and Communication Climate among Employees of Advertising Agencies, Working Paper, National Institute of Psychology.
  • Arnett, J. J. (1999). Adolescent Storm And Stress, Revisited, American Psychologist, 54(5), 317-326.
  • Arslantaş, C.C. ve Dursun, M. (2008). Etik Liderlik Davranışının Yöneticiye Duyulan Güven ve Psikolojik Güçlendirme Üzerindeki Etkisine Etkileşim Adaletinin Dolaylı Rolü, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 111-128.
  • Asunakutlu, T. (2002). Örgütsel Güvenin Oluşturulmasına İlişkin Unsurlar Ve Bir Değerlendirme, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Güz (9).
  • Aydemir, P. ve Erdoğan E. (2013). İş Görenlerin Ücret Tatmini, İş Tatmini ve Performans Algısı, Kamu İş, 13(2), 127-213.
  • Axtell, C. M., Holman, D.J., Unsworth, K., Wall, T.D., Waterson, P. and Harrington, E. (2000). Shopfloor innovation: Facilitating the suggestion and implementation of ideas, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73, 265-285. doi: 10.1348/096317900167029.
  • Barker, A. (2001). Yenilikçiliğin Simyası. (Çev. A. KARDAM). MESS Yayınları. Yayın No: 391, say:22.
  • Biçer, M. (2017). Etik İklim, Örgütsel Öğrenme ve Yenilikçi Davranış İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi. Osmaniye: Korkut Ata Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bingöl, D. (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları, 46-312.
  • Blau, P. (1964). Exchange and Power in Social Life. New York:Free Press.
  • Budak A. (2006). Kamu Sektöründe Çalışanların İş Tatmin Düzeyi: Milli Savunma Bakanlığı Akaryakıt İkmal ve Nato Pol Tesislerin’nde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Caldwell, D. F. and O’reilly, C. (2003). The Determinats of Team-Based İnnovation İn Organizations, Small Group Resarch, 34(4), 497-517. doi: 10.1177/1046496403254395.
  • Case, R. (1998). Leader Member Exchange Theory and Sport: Possible Applications. Journal of Sport Behavior, 21(4), 387-396.
  • Costigan, R. D., Ilter, S. S. and Berman, J. J. (1998). A Multi-Dimensional Study Of Trust İn Organizations. Journal of Managerial Issues, 10(3), 303-317.
  • Crossman, A., and Abou-Zaki, B. (2003). Job Satisfaction and Employee Performance of Lebanese Banking Staff. Journal of Managerial Psychology, 18(4), 368-376.
  • Çalışkan, A., Akkoç, İ. ve Turunç, Ö. (2011). Örgütsel Performansın Artırılmasında Motivasyonel Davranışların Rolü: Yenilikçilik Ve Girişimciliğin Aracılık Rolü. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3), 363-401.
  • Çalışkan, A. (2013). İç Odaklı Örgüt Kültürünün Yenilikçi Davranışa Etkisinde Personel Güçlendirmenin Aracılık Rolü. İş, Güç Endüstri İlişkileri Ve İnsan Kaynakları Dergisi, 15(1), 88-112. Çalışkan, A., ve Pekkan, N. Ü. (2017). Örgütsel Sessizliğin İş Performansına Etkisi: Etik İklimin aracılık Rolü. Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Türk sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 4.
  • Çöl, G. (2008). Algılanan Güçlendirmenin İş Gören Performansı Üzerine Etkileri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 35-46.
  • Deluga, R. J. (1994). The Relationship Of Upward Influencing Behavior With Subordinate Impression Management Characteristics. Journal Of Applied Social Psychology, 21, 1145-1160.
  • Demir, N. (2007). Örgüt Kültürü-İş Tatmini İlişkisi: Plastik Sektöründe Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.Deshpandé, R., Farley J. U., and Webster, Jr. F. E. (1993), Corporate Culture, Customer Orientation, and Innovativeness in Japanese Firms: A Quadrad Analysis. Journal of Marketing, 57(1), 23-37.
  • Ellonen, R., Blomqvist, K., and Puumalainen, K. (2008). The Role of Trust in Organisational Innovativeness. European Journal of Innovation Management, 11(2), 160-181.
  • Ercan, H. (2000). Kariyer Yönetiminin Çalışan Motivasyonuna Etkileri Üzerine Bir Araştırma Örneği: Ford Otosan A.Ş. İnönü Fabrikası. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erdoğan, İ. (1991). İşletmelerde Çalışan Seçimi ve Başarı Değerleme Teknikleri. İstanbul: Küre Yayını, 183-376.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, (Sekizinci Baskı). İstanbul: Beta Yayınları, 428.
  • Ersel, H. (1988). Aracıların Kendi İç İşleyişinde ve Müşterileri ile Olan İlişkilerinde Etik Değerler. Türk Sermaye Piyasasında Etik Değerler ve İş Adabına İlişkin Çalışma Kuralları, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, Yatırımcı Danışma Merkezi, İstanbul, 14.
  • Faulk II, L. H. (2002). Pay Satisfaction Consequences: Development and Test of a Theoretical Model. The degree of Doctor of Philosophy in the Interdepartmental Program of Business Administration,Louisiana State University and Agricultural and Mechanical College.
  • Fey, F. C., and Björkman I. (2000). The Effect of Human Resource Management Practices on MNC Subsidiary Performance in Russia. Stockholm School of Economics in St. Petersburg Working Paper.
  • Fong, S. C. L., and Shaffer, M. A. (2003). The Dimensionality and Determinants of Pay Satisfaction: A Cross-Cultural İnvestigation of A Group İncentive Plan. International Journal of Human Resource Management, 14, 559−580.
  • Fukuyama, F. (2000). Güven Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması (İkinci Baskı). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Furumo, K. (2009). The İmpact Of Conflict And Conflict Management Style On Deadbeats And Deserters İn Virtual Teams. Journal of Computer Information Systems, Summer.
  • Gareth, R. J. (2001). Organizational Theory and Cases. London: Prentice Hall International Inc.
  • Genç, N. (2004). Yönetim ve Organizasyon-Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar (Birinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık ve San. ve Tic. A.Ş., 233.
  • Gerstner, C. R., and Day, D. V. (1997). Meta-Analytic Review of Leader-Member Exchange Theory: Correlates and Construct Issues. Journal of Applied Psychology, 82(6), 827-844.
  • Gilboa, S., Shirom, A., Fried, Y., and Cooper C. (2008). A Meta-analysis of Work Demand Stressors and Job Performance: Examining Main and Moderating Effects‛, Personnel Psychology, 61, 227– 271.
  • Graen, G. B., Lıden, R. C., and Hoel, W. (1982). Role of Leadership in The Employee Withdrawal Process. Journal of Applied Psychology, 67(6), 868–872.
  • Gümüşlüoğlu, L. ve İlsev, A. (2009). Transformational Leadership, Creativity, and Organizational Innovation. Journal of Business Research, 62, 461-473.
  • Handy, C. (2000). Yapılanmanın Yeni Dili ve Liderler İçin Uygulamaları, Geleceğin Lideri. İstanbul: Form Yayınları, 37.
  • Heneman, H. G., and Schwab, D. P. (1985). Pay Satisfaction: Its Multidimensional Nature and Measurement. International Journal of Psychology, 20, 129-41.
  • Jafri, M. H. (2010). Impact of Employee Trust on Organizational Commitment and Innovative Behaviour of Employees: An Empirical Study on Public Sector Employees in Bhutan. Parikalpana - KIIT Journal of Management 7, 11-26.
  • Jamrog, J., Vickers, M., and Bear, D. (2006). Building and Sustaining a Culture That Supports Innovation. Human Resources Planning, 29 (3).
  • Janssen, O. (2000). Job Demands, Perceptions of Effort-Reward Fairness and Innovative Work Behaviour. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73, 287-302.
  • Janssen, O., Yperen, N., and W. Van. (2004). Employees’ Goal Orientations, the Quality of Leader-Member Exchange, and The Outcomes of Job Performance and Job Satisfaction. Academy of Management Journal, 47(3), 368-384.
  • Jarvenpaa, S. L., Knoll, K., and Leidner, D. E. (1998). Is Anybody Out There? Antecedents of Trustin Global Virtual Teams. Journal of Management Information Systems. 14(4), 29-64.
  • Johansson, F. (2013). Yaratıcılık ve İnovasyon: Mecidi Etkisi Yaratmak. (Çev. D. TAYANÇ). MediaCat Kitapları, 30.
  • Judge, T. A., Woolf, E. F., and Hurst, C. (2009). Is Emotional Labor More Difficult For Some Than For Others? A Multilevel, Experience-Sampling Study. Personnel Psychology, 62(1), 57-157.
  • Jung, H. S., and Yoon, H. H. (2015). Understanding Pay Satisfaction: The Impacts of Pay Satisfaction on Employees’ Job Engagement and Withdrawal in Deluxe Hotel, International Journal of Hospitality Management, 48, s. 22-26.
  • Kavousi, E., and Mansouri, M. (2015). Impact of organization’s ethical climate and innovation on performance of employees in Iran Insurance Company. Applied mathematics in Engineering, Management and Technology, 3(1), 753-761. Kaynak, T. (1990). Organizasyonel Davranış. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yayın No: 117.
  • Kırım, A. (2007). Süreç İnnovasyonu: Maliyetleri Sistem Dışına Çıkarmak, Sistem Yayıncılık, 556(5).
  • Kirkman, B. L., and Rosen, B. (1999). Beyond Self- Management: An ecedents and Consequences of Team Empowerment. Academy of Management Journal, 42(1), 58-74.
  • Koçel, T. (2003). İşletme Yöneticiliği: Yönetim ve Organizasyon, Organizasyonlarda Davranış, Klasik-Modern-Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar (8. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları, 633.
  • Koyuncuoğlu, Y. (2016). Motivasyon Faktörleri İle Performans Değerlendirme Sisteminin Etkinliği Arasındaki İlişki: Kilis Devlet Hastanesinde Bir Alan Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Lewis, J. D., and Weigert, A. M. (1985). Workforce Performance Model. http://links.jstor.org/ . http://www.hbmaynard.com/ Erisim Tarihi: 03.01.2018
  • Lumpkin, G. T., and Dess, G. G. (2005), The Role of Entrepreneurial Orientation in Stimulating Effective Corporate Entrepreneurship, Academy of Management Executive, 19(1), 147-156.
  • Maslyn, J. M., and Uhl-Bien, M. (2001). Leader-Member Exchange and Its Dimensions: Effects of Self-Effort and Other’s Effort on Relationship Quality. Journal of Applied Psychology, 86(4), 697-708.
  • Matsuo, M. (2009), The Influence of Sales Management Control on Innovatıveness of Sales Departments, Journal of Personal Selling & Sales Management, 29(4), 321-331.
  • Morrison, D. E., Elizabeth W., and Robinson, S. L. (1997). When Employees Feel Betrayed: A Model Of How Psychological Contract Develops. The Academy Of Management Review, 22(1).
  • Nelson, D. L., and James C. Q. (1995) Organizational Behavior: Foundations, Realities, and Challenges. Alternate Edition. New York: West Company.
  • Oğuzhan, T. (2016). Algılanan Etik İklim Boyutları, Lider-üye Etkileşimi Ve Öz Kendilik Değerlendirmesinin İzlenim Yönetimi Taktikleri Kullanımı Üzerindeki Etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Ostroff, C., and Schmitt, N. (1993), Configurations of Organizational Effectiveness and Efficiency, Academy of Management Journal, 36, 1345-1361.
  • Örücü, E., ve Esenkal, F. (2005). Konaklama İşletmelerinde İş Gören Tatminini Etkileyen Faktörler (Bandırma ve Erdek Örneği). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8(14), 141-166.
  • Palmer, M., and Winters, K. (1993). İnsan Kaynakları. (Çev. D. ŞAHİNER). Rota Yayınları, 39.
  • Panaccio, A., Vandenberghe, C., and Ayed, A. K. B. (2014). The role of negative Affectivity in the Relationships between Pay Satisfaction, Affective and Continuance Commitment and Voluntary Turnover: A Moderated Mediation Model, Human Relations, 67(7), s. 82-848.
  • Porter, L. W., and Lawler, E. E. (1968). Managerial attitudes and performance. Homewood, IL: R.D. Irwin Inc.
  • Renzl, B. (2008). Trust in Management and Knowledge Sharing: The Mediating Effects of Fear and Knowledge Documentation. Omega The International Journal of Management Science, 36(2), 206-220.
  • Salamon, S.D., and Robinson, S.L. (2008). Trust That Binds: The Impact of Collective Felt Trust on Organizational Performance, Journal of Applied Psychology, 93(3), 593-601.
  • Samuel, C. C. (2000). Modern Management Diversity, Quality, Ethics & The Global Environment. London: Prentice Hall International Inc.
  • Scandura, T. A., Graen, G. B., and Novak, M. A. (1986). When Managers Decide Not To Decide Autocratically: An Investigation Of Leader-Member Exchange and Decision Influence. Journal of Applied Psychology, 71, 579-584.
  • Schyns, B., Paul, T., Mohr, G., and Blank, H. (2005). Comparing Antecedents and Consequences of Leader-Member Exchange in a German Working Context to Finding in the US. European Journal of Work and Organizational Psychology, 14(1), 1-22.
  • Scott, S. G., and Bruce, R. A. (1994). Determinants of Innovative Behavior: A Path Model of Individual Innovation in the Workplace. Academy of Management Journal, 37(3), 580–607.
  • Seçkin, Ş. N., ve Çoban, R. (2017). Ücret Düzeyinden Tatmin, İşte Kalma Niyeti ve Yaşam Tatmini İlişkisinde Algılanan Alternatif İş Fırsatlarının Düzenleyici Rolü. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(3), 134-148.
  • Sekaran, U. (1992). Research Methods For Business, Canada: John Wiley ve Sons, Inc.
  • Sevimli, F., İşcan, Ö. F. (2005). Bireysel ve İş Ortamına Ait Etkenler Açısından İş Tatmini, Ege Akademik Bakış 5(1-2), 55-64.
  • Shalley, C., Gilson, L., and Blum, T. (2000). Matching Creativity Requirements and the Work Environment: Effects On Satisfaction And Intentions to Leave. Academy of Management Journal, 43(2), 215-223.
  • Shalley, C. E., and Gilson, L. L. (2004). What Leaders Need to Know: A Review of Social and Contextual Factors that Can Foster or Hinder Creativity. The Leadership Quarterly, 15(1), 33-53.
  • Sharma, J.P., and Naval P. (2011). Salary Satisfaction as an Antecedent of Job Satisfaction: Development of a Regression Model to Determine the Linearity between Salary Satisfaction and Job Satisfaction in a Public and a Private Organization. European Journal of Social Sciences, 18(3), 450-461.
  • Shih, H-A., and Ely S. (2011). Is İnnovative Behavior Really Good for the Firm? Innovative Work Behavior, Conflict With Coworkers and Turnover İntention: Moderating Roles of Perceived Distributive Fairness. International Journal of Conflict Management, 22(2), 111-130.
  • Shrader, J. C., and Singer, L. (2014). The Impact of Personality on Pay Satisfaction Among Small Business Managers in the United States and China. Journal of Technology Management in China, 9(2), 123-132.
  • Shtern, R. (2013). Organizational Commitment and Pay Satisfaction as Predictors of Turnover Intention: A Comparative Study of Nonprofit and For-Profit Organizations, Doctoral Dissertation, Faculty of The Chicago School of Professional Psychology.
  • Sigler, T. H., and Pearson, C. M. (2000). Creating An Empowering Culture: Examining The Relationship Between Organizational Culture and Perceptions of Empowerment. Journal of Quality Management, 5, 27-52.
  • Summers, T. P., and William H. H. (1991). Modelling the role of pay equity perceptions: A field study. Journal of Occupational Psychology, 64, 145-157.
  • Steiner, Dirk D. (1997). Attributions in Leader-Member Exchanges: Implications for Practice, European Journal of Work and Organizational Psychology, 6(1), 59-71Von Hippel, E. (1988). The Sources of İnnovation. Newyork: Oxford University Press.
  • Vos, J. P. (2004), Developing Strategic SelfDescription of SMEs. Technovation, 25, 989-999.
  • Wagner, J. A. III., Hollenbeck, J. R. (1992). Management and Organizational Behavior, pp. 24.
  • Wang, H., Law, K. S., Hackett, R.D., Wang, D., and Chen, Z. X. (2005). Leader-Member Exchange As A Meadiator of The Relationship Between Transformational Leadership and Followers’ Performance and Organizational Citizenship Behavior. Academy of Management Journal. 48(3), 420-432.
  • Wayne, S. J., Liden, R. C., and Sparrowe, R. T. (1994). Developing Leader-Member Exchanges the Influence of Gender and Ingratiation. The American Behavioral Scientist, 37(5), 697-714.
  • Wayne, S.J., Shore, L. M., and Liden, R. C. (1997). Perceived Organizational Support and Leader Member Exchange: A Social Exchange Perspective. Academy of Management Journal, 40(1), 82-111.
  • West, M. A., and Farr, J. L. (1989). Innovation at Work: Psychological Perspectives. Social Behavior, 4, 15-30. http://eprints.lancs.ac.uk/id/eprint/63023
  • Tang, T. L. P., and Tang, T. L. N. (2012). The Love of Money, Pay Satisfaction and Academic Tenure: Professors in a Pubiic Institution of Higher Education, Public Personnel Management, 41(1), 97-126.
  • Tengilimoğlu D., ve Yiğit A. (2005). Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisi, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 8(3), 374-400.
  • Terpstra, D. E., and Honoree, A. L. (2004). Job Satisfaction and Pay Satisfaction Levels of University Faculty by Discipline Type and by Geographic Region. Education, 124(3), 528-539.
  • Tierney, P., Farmer, S. M., and Graen, G.B. (1999). An Examination of Leadership and Employee Creativity: The Relevance of Traits and Relationships. Personnel Psychology, 52, 591–620.
  • Turnalı, D. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimde Örgütsel Bağlılığın İş Gören Performansı Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Turunç, Ö. ve Kabak, M. (2009). Değişen Çalışma Yaşamında Motivasyona Faktör Önceliklerinin Analitik Hiyerarşik Yöntemiyle (AHP) Belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 34, 315-337.
  • Tüzün, İ. K. (2007). Güven, Örgütsel Güven Ve Güven Modelleri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Aralık, 93-118.
  • Yahyagil, M. M. (2001). Örgütsel Yaratıcılık ve Yenilikçilik. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü, Yönetim Dergisi, Sayı 38, 7-16.
  • Yalçın, S. (1994). Personel Yönetimi, İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi.
  • Yener, H. (2007). Personel Performansına Etki Eden Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi ve Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yoon, M. H., and Jaebeom S. (2003). Organizational Citizenship Behaviors And Service Quality As External Effectiveness Of Contact Employees. Journal of Business Research 56(8), 597–611.
  • Zerenler, M. (2003). Kriz Dönemlerinde İşletmelerin Üretim Süreci Esnekliğinin Şirketlerin Performans Ve Yaşam Sürelerine Etkileri Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama Bilim Dalı, Konya.
  • Zheng, S., and Wang, Z., Song, S. (2014). Pay Satisfaction of Employees: A Case Study of a State-Owned Science Institute in China. Soc Indic Res, 119, 1219-1231.

THE ROLE OF MOTIVATIONAL BEHAVIOURS ON IMPROVING THE JOB PERFORMANCE, THE MEDIATING ROLE OF INNOVATIVE BEHAVIORS: AN APPLICATION IN PRIVATE BANKS OF MERSIN PROVINCE

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 25, 29.04.2018

Öz

One of the
sources of the obtaining competitive advantage of operation especially with the
trade structure changing over the last thirty years has been the concept of
innovativeness. Innovativeness and innovative behavior for businesses have
gained importance seriously from this aspect. In the business, motivational factors
and innovative behavior in order to improve business performance are predicted
as factors that will make a difference in their obtainment. This study was
aimed to investigate the relationship between motivational factors and business
performance and to evaluate the intermediary role of innovative behavior in
this relationship. Cronbach alpha reliability coefficients of the using scales
with SPSS package and confirmatory factor analysis were analyzed with Amos
program. As a result; motivational factors (MF) and trust (T) designated as
motivational factor, leader-member interaction (LMI), work satisfaction (WS),
and wage satisfaction (WS), job performance (JP) on work performance were
examined, and it has been determined that innovative behavior is mediating
effect on it.

Kaynakça

  • Amabile, T. R., Conti, H., Coon, J. L. and Herron, M. (1996). Assessing The Work Environment for Creativity, Academy of Management Journal, 39, 1154- 1184.
  • Ardıç, K., ve Türker, B. (2001). Kamu Ve Vakıf Üniversitelerindeki Akademik Personelin İş Tatmin Düzeyinin Karşılaştırılması. 9.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi 24-26 Mayıs 2001, Silivri, İstanbul.
  • Ardts, J.C.A., Van der Velde, M.E.G. and Maurer, T.J. (2010) The Influence Of Perceived Characteristics Of Management Development Programs On Employee Outcomes. Human Resource Development Quarterly. vol. 21, no. 2, 411–434.
  • Arif, S., Zubair, A. and Manzoor, Y. (2012). Innovative Work Behavior and Communication Climate among Employees of Advertising Agencies, Working Paper, National Institute of Psychology.
  • Arnett, J. J. (1999). Adolescent Storm And Stress, Revisited, American Psychologist, 54(5), 317-326.
  • Arslantaş, C.C. ve Dursun, M. (2008). Etik Liderlik Davranışının Yöneticiye Duyulan Güven ve Psikolojik Güçlendirme Üzerindeki Etkisine Etkileşim Adaletinin Dolaylı Rolü, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 111-128.
  • Asunakutlu, T. (2002). Örgütsel Güvenin Oluşturulmasına İlişkin Unsurlar Ve Bir Değerlendirme, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Güz (9).
  • Aydemir, P. ve Erdoğan E. (2013). İş Görenlerin Ücret Tatmini, İş Tatmini ve Performans Algısı, Kamu İş, 13(2), 127-213.
  • Axtell, C. M., Holman, D.J., Unsworth, K., Wall, T.D., Waterson, P. and Harrington, E. (2000). Shopfloor innovation: Facilitating the suggestion and implementation of ideas, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73, 265-285. doi: 10.1348/096317900167029.
  • Barker, A. (2001). Yenilikçiliğin Simyası. (Çev. A. KARDAM). MESS Yayınları. Yayın No: 391, say:22.
  • Biçer, M. (2017). Etik İklim, Örgütsel Öğrenme ve Yenilikçi Davranış İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi. Osmaniye: Korkut Ata Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bingöl, D. (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları, 46-312.
  • Blau, P. (1964). Exchange and Power in Social Life. New York:Free Press.
  • Budak A. (2006). Kamu Sektöründe Çalışanların İş Tatmin Düzeyi: Milli Savunma Bakanlığı Akaryakıt İkmal ve Nato Pol Tesislerin’nde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Caldwell, D. F. and O’reilly, C. (2003). The Determinats of Team-Based İnnovation İn Organizations, Small Group Resarch, 34(4), 497-517. doi: 10.1177/1046496403254395.
  • Case, R. (1998). Leader Member Exchange Theory and Sport: Possible Applications. Journal of Sport Behavior, 21(4), 387-396.
  • Costigan, R. D., Ilter, S. S. and Berman, J. J. (1998). A Multi-Dimensional Study Of Trust İn Organizations. Journal of Managerial Issues, 10(3), 303-317.
  • Crossman, A., and Abou-Zaki, B. (2003). Job Satisfaction and Employee Performance of Lebanese Banking Staff. Journal of Managerial Psychology, 18(4), 368-376.
  • Çalışkan, A., Akkoç, İ. ve Turunç, Ö. (2011). Örgütsel Performansın Artırılmasında Motivasyonel Davranışların Rolü: Yenilikçilik Ve Girişimciliğin Aracılık Rolü. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3), 363-401.
  • Çalışkan, A. (2013). İç Odaklı Örgüt Kültürünün Yenilikçi Davranışa Etkisinde Personel Güçlendirmenin Aracılık Rolü. İş, Güç Endüstri İlişkileri Ve İnsan Kaynakları Dergisi, 15(1), 88-112. Çalışkan, A., ve Pekkan, N. Ü. (2017). Örgütsel Sessizliğin İş Performansına Etkisi: Etik İklimin aracılık Rolü. Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Türk sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 4.
  • Çöl, G. (2008). Algılanan Güçlendirmenin İş Gören Performansı Üzerine Etkileri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 35-46.
  • Deluga, R. J. (1994). The Relationship Of Upward Influencing Behavior With Subordinate Impression Management Characteristics. Journal Of Applied Social Psychology, 21, 1145-1160.
  • Demir, N. (2007). Örgüt Kültürü-İş Tatmini İlişkisi: Plastik Sektöründe Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.Deshpandé, R., Farley J. U., and Webster, Jr. F. E. (1993), Corporate Culture, Customer Orientation, and Innovativeness in Japanese Firms: A Quadrad Analysis. Journal of Marketing, 57(1), 23-37.
  • Ellonen, R., Blomqvist, K., and Puumalainen, K. (2008). The Role of Trust in Organisational Innovativeness. European Journal of Innovation Management, 11(2), 160-181.
  • Ercan, H. (2000). Kariyer Yönetiminin Çalışan Motivasyonuna Etkileri Üzerine Bir Araştırma Örneği: Ford Otosan A.Ş. İnönü Fabrikası. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erdoğan, İ. (1991). İşletmelerde Çalışan Seçimi ve Başarı Değerleme Teknikleri. İstanbul: Küre Yayını, 183-376.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, (Sekizinci Baskı). İstanbul: Beta Yayınları, 428.
  • Ersel, H. (1988). Aracıların Kendi İç İşleyişinde ve Müşterileri ile Olan İlişkilerinde Etik Değerler. Türk Sermaye Piyasasında Etik Değerler ve İş Adabına İlişkin Çalışma Kuralları, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, Yatırımcı Danışma Merkezi, İstanbul, 14.
  • Faulk II, L. H. (2002). Pay Satisfaction Consequences: Development and Test of a Theoretical Model. The degree of Doctor of Philosophy in the Interdepartmental Program of Business Administration,Louisiana State University and Agricultural and Mechanical College.
  • Fey, F. C., and Björkman I. (2000). The Effect of Human Resource Management Practices on MNC Subsidiary Performance in Russia. Stockholm School of Economics in St. Petersburg Working Paper.
  • Fong, S. C. L., and Shaffer, M. A. (2003). The Dimensionality and Determinants of Pay Satisfaction: A Cross-Cultural İnvestigation of A Group İncentive Plan. International Journal of Human Resource Management, 14, 559−580.
  • Fukuyama, F. (2000). Güven Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması (İkinci Baskı). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Furumo, K. (2009). The İmpact Of Conflict And Conflict Management Style On Deadbeats And Deserters İn Virtual Teams. Journal of Computer Information Systems, Summer.
  • Gareth, R. J. (2001). Organizational Theory and Cases. London: Prentice Hall International Inc.
  • Genç, N. (2004). Yönetim ve Organizasyon-Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar (Birinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık ve San. ve Tic. A.Ş., 233.
  • Gerstner, C. R., and Day, D. V. (1997). Meta-Analytic Review of Leader-Member Exchange Theory: Correlates and Construct Issues. Journal of Applied Psychology, 82(6), 827-844.
  • Gilboa, S., Shirom, A., Fried, Y., and Cooper C. (2008). A Meta-analysis of Work Demand Stressors and Job Performance: Examining Main and Moderating Effects‛, Personnel Psychology, 61, 227– 271.
  • Graen, G. B., Lıden, R. C., and Hoel, W. (1982). Role of Leadership in The Employee Withdrawal Process. Journal of Applied Psychology, 67(6), 868–872.
  • Gümüşlüoğlu, L. ve İlsev, A. (2009). Transformational Leadership, Creativity, and Organizational Innovation. Journal of Business Research, 62, 461-473.
  • Handy, C. (2000). Yapılanmanın Yeni Dili ve Liderler İçin Uygulamaları, Geleceğin Lideri. İstanbul: Form Yayınları, 37.
  • Heneman, H. G., and Schwab, D. P. (1985). Pay Satisfaction: Its Multidimensional Nature and Measurement. International Journal of Psychology, 20, 129-41.
  • Jafri, M. H. (2010). Impact of Employee Trust on Organizational Commitment and Innovative Behaviour of Employees: An Empirical Study on Public Sector Employees in Bhutan. Parikalpana - KIIT Journal of Management 7, 11-26.
  • Jamrog, J., Vickers, M., and Bear, D. (2006). Building and Sustaining a Culture That Supports Innovation. Human Resources Planning, 29 (3).
  • Janssen, O. (2000). Job Demands, Perceptions of Effort-Reward Fairness and Innovative Work Behaviour. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73, 287-302.
  • Janssen, O., Yperen, N., and W. Van. (2004). Employees’ Goal Orientations, the Quality of Leader-Member Exchange, and The Outcomes of Job Performance and Job Satisfaction. Academy of Management Journal, 47(3), 368-384.
  • Jarvenpaa, S. L., Knoll, K., and Leidner, D. E. (1998). Is Anybody Out There? Antecedents of Trustin Global Virtual Teams. Journal of Management Information Systems. 14(4), 29-64.
  • Johansson, F. (2013). Yaratıcılık ve İnovasyon: Mecidi Etkisi Yaratmak. (Çev. D. TAYANÇ). MediaCat Kitapları, 30.
  • Judge, T. A., Woolf, E. F., and Hurst, C. (2009). Is Emotional Labor More Difficult For Some Than For Others? A Multilevel, Experience-Sampling Study. Personnel Psychology, 62(1), 57-157.
  • Jung, H. S., and Yoon, H. H. (2015). Understanding Pay Satisfaction: The Impacts of Pay Satisfaction on Employees’ Job Engagement and Withdrawal in Deluxe Hotel, International Journal of Hospitality Management, 48, s. 22-26.
  • Kavousi, E., and Mansouri, M. (2015). Impact of organization’s ethical climate and innovation on performance of employees in Iran Insurance Company. Applied mathematics in Engineering, Management and Technology, 3(1), 753-761. Kaynak, T. (1990). Organizasyonel Davranış. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yayın No: 117.
  • Kırım, A. (2007). Süreç İnnovasyonu: Maliyetleri Sistem Dışına Çıkarmak, Sistem Yayıncılık, 556(5).
  • Kirkman, B. L., and Rosen, B. (1999). Beyond Self- Management: An ecedents and Consequences of Team Empowerment. Academy of Management Journal, 42(1), 58-74.
  • Koçel, T. (2003). İşletme Yöneticiliği: Yönetim ve Organizasyon, Organizasyonlarda Davranış, Klasik-Modern-Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar (8. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları, 633.
  • Koyuncuoğlu, Y. (2016). Motivasyon Faktörleri İle Performans Değerlendirme Sisteminin Etkinliği Arasındaki İlişki: Kilis Devlet Hastanesinde Bir Alan Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Lewis, J. D., and Weigert, A. M. (1985). Workforce Performance Model. http://links.jstor.org/ . http://www.hbmaynard.com/ Erisim Tarihi: 03.01.2018
  • Lumpkin, G. T., and Dess, G. G. (2005), The Role of Entrepreneurial Orientation in Stimulating Effective Corporate Entrepreneurship, Academy of Management Executive, 19(1), 147-156.
  • Maslyn, J. M., and Uhl-Bien, M. (2001). Leader-Member Exchange and Its Dimensions: Effects of Self-Effort and Other’s Effort on Relationship Quality. Journal of Applied Psychology, 86(4), 697-708.
  • Matsuo, M. (2009), The Influence of Sales Management Control on Innovatıveness of Sales Departments, Journal of Personal Selling & Sales Management, 29(4), 321-331.
  • Morrison, D. E., Elizabeth W., and Robinson, S. L. (1997). When Employees Feel Betrayed: A Model Of How Psychological Contract Develops. The Academy Of Management Review, 22(1).
  • Nelson, D. L., and James C. Q. (1995) Organizational Behavior: Foundations, Realities, and Challenges. Alternate Edition. New York: West Company.
  • Oğuzhan, T. (2016). Algılanan Etik İklim Boyutları, Lider-üye Etkileşimi Ve Öz Kendilik Değerlendirmesinin İzlenim Yönetimi Taktikleri Kullanımı Üzerindeki Etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Ostroff, C., and Schmitt, N. (1993), Configurations of Organizational Effectiveness and Efficiency, Academy of Management Journal, 36, 1345-1361.
  • Örücü, E., ve Esenkal, F. (2005). Konaklama İşletmelerinde İş Gören Tatminini Etkileyen Faktörler (Bandırma ve Erdek Örneği). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8(14), 141-166.
  • Palmer, M., and Winters, K. (1993). İnsan Kaynakları. (Çev. D. ŞAHİNER). Rota Yayınları, 39.
  • Panaccio, A., Vandenberghe, C., and Ayed, A. K. B. (2014). The role of negative Affectivity in the Relationships between Pay Satisfaction, Affective and Continuance Commitment and Voluntary Turnover: A Moderated Mediation Model, Human Relations, 67(7), s. 82-848.
  • Porter, L. W., and Lawler, E. E. (1968). Managerial attitudes and performance. Homewood, IL: R.D. Irwin Inc.
  • Renzl, B. (2008). Trust in Management and Knowledge Sharing: The Mediating Effects of Fear and Knowledge Documentation. Omega The International Journal of Management Science, 36(2), 206-220.
  • Salamon, S.D., and Robinson, S.L. (2008). Trust That Binds: The Impact of Collective Felt Trust on Organizational Performance, Journal of Applied Psychology, 93(3), 593-601.
  • Samuel, C. C. (2000). Modern Management Diversity, Quality, Ethics & The Global Environment. London: Prentice Hall International Inc.
  • Scandura, T. A., Graen, G. B., and Novak, M. A. (1986). When Managers Decide Not To Decide Autocratically: An Investigation Of Leader-Member Exchange and Decision Influence. Journal of Applied Psychology, 71, 579-584.
  • Schyns, B., Paul, T., Mohr, G., and Blank, H. (2005). Comparing Antecedents and Consequences of Leader-Member Exchange in a German Working Context to Finding in the US. European Journal of Work and Organizational Psychology, 14(1), 1-22.
  • Scott, S. G., and Bruce, R. A. (1994). Determinants of Innovative Behavior: A Path Model of Individual Innovation in the Workplace. Academy of Management Journal, 37(3), 580–607.
  • Seçkin, Ş. N., ve Çoban, R. (2017). Ücret Düzeyinden Tatmin, İşte Kalma Niyeti ve Yaşam Tatmini İlişkisinde Algılanan Alternatif İş Fırsatlarının Düzenleyici Rolü. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(3), 134-148.
  • Sekaran, U. (1992). Research Methods For Business, Canada: John Wiley ve Sons, Inc.
  • Sevimli, F., İşcan, Ö. F. (2005). Bireysel ve İş Ortamına Ait Etkenler Açısından İş Tatmini, Ege Akademik Bakış 5(1-2), 55-64.
  • Shalley, C., Gilson, L., and Blum, T. (2000). Matching Creativity Requirements and the Work Environment: Effects On Satisfaction And Intentions to Leave. Academy of Management Journal, 43(2), 215-223.
  • Shalley, C. E., and Gilson, L. L. (2004). What Leaders Need to Know: A Review of Social and Contextual Factors that Can Foster or Hinder Creativity. The Leadership Quarterly, 15(1), 33-53.
  • Sharma, J.P., and Naval P. (2011). Salary Satisfaction as an Antecedent of Job Satisfaction: Development of a Regression Model to Determine the Linearity between Salary Satisfaction and Job Satisfaction in a Public and a Private Organization. European Journal of Social Sciences, 18(3), 450-461.
  • Shih, H-A., and Ely S. (2011). Is İnnovative Behavior Really Good for the Firm? Innovative Work Behavior, Conflict With Coworkers and Turnover İntention: Moderating Roles of Perceived Distributive Fairness. International Journal of Conflict Management, 22(2), 111-130.
  • Shrader, J. C., and Singer, L. (2014). The Impact of Personality on Pay Satisfaction Among Small Business Managers in the United States and China. Journal of Technology Management in China, 9(2), 123-132.
  • Shtern, R. (2013). Organizational Commitment and Pay Satisfaction as Predictors of Turnover Intention: A Comparative Study of Nonprofit and For-Profit Organizations, Doctoral Dissertation, Faculty of The Chicago School of Professional Psychology.
  • Sigler, T. H., and Pearson, C. M. (2000). Creating An Empowering Culture: Examining The Relationship Between Organizational Culture and Perceptions of Empowerment. Journal of Quality Management, 5, 27-52.
  • Summers, T. P., and William H. H. (1991). Modelling the role of pay equity perceptions: A field study. Journal of Occupational Psychology, 64, 145-157.
  • Steiner, Dirk D. (1997). Attributions in Leader-Member Exchanges: Implications for Practice, European Journal of Work and Organizational Psychology, 6(1), 59-71Von Hippel, E. (1988). The Sources of İnnovation. Newyork: Oxford University Press.
  • Vos, J. P. (2004), Developing Strategic SelfDescription of SMEs. Technovation, 25, 989-999.
  • Wagner, J. A. III., Hollenbeck, J. R. (1992). Management and Organizational Behavior, pp. 24.
  • Wang, H., Law, K. S., Hackett, R.D., Wang, D., and Chen, Z. X. (2005). Leader-Member Exchange As A Meadiator of The Relationship Between Transformational Leadership and Followers’ Performance and Organizational Citizenship Behavior. Academy of Management Journal. 48(3), 420-432.
  • Wayne, S. J., Liden, R. C., and Sparrowe, R. T. (1994). Developing Leader-Member Exchanges the Influence of Gender and Ingratiation. The American Behavioral Scientist, 37(5), 697-714.
  • Wayne, S.J., Shore, L. M., and Liden, R. C. (1997). Perceived Organizational Support and Leader Member Exchange: A Social Exchange Perspective. Academy of Management Journal, 40(1), 82-111.
  • West, M. A., and Farr, J. L. (1989). Innovation at Work: Psychological Perspectives. Social Behavior, 4, 15-30. http://eprints.lancs.ac.uk/id/eprint/63023
  • Tang, T. L. P., and Tang, T. L. N. (2012). The Love of Money, Pay Satisfaction and Academic Tenure: Professors in a Pubiic Institution of Higher Education, Public Personnel Management, 41(1), 97-126.
  • Tengilimoğlu D., ve Yiğit A. (2005). Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisi, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 8(3), 374-400.
  • Terpstra, D. E., and Honoree, A. L. (2004). Job Satisfaction and Pay Satisfaction Levels of University Faculty by Discipline Type and by Geographic Region. Education, 124(3), 528-539.
  • Tierney, P., Farmer, S. M., and Graen, G.B. (1999). An Examination of Leadership and Employee Creativity: The Relevance of Traits and Relationships. Personnel Psychology, 52, 591–620.
  • Turnalı, D. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimde Örgütsel Bağlılığın İş Gören Performansı Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Turunç, Ö. ve Kabak, M. (2009). Değişen Çalışma Yaşamında Motivasyona Faktör Önceliklerinin Analitik Hiyerarşik Yöntemiyle (AHP) Belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 34, 315-337.
  • Tüzün, İ. K. (2007). Güven, Örgütsel Güven Ve Güven Modelleri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Aralık, 93-118.
  • Yahyagil, M. M. (2001). Örgütsel Yaratıcılık ve Yenilikçilik. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü, Yönetim Dergisi, Sayı 38, 7-16.
  • Yalçın, S. (1994). Personel Yönetimi, İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi.
  • Yener, H. (2007). Personel Performansına Etki Eden Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi ve Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yoon, M. H., and Jaebeom S. (2003). Organizational Citizenship Behaviors And Service Quality As External Effectiveness Of Contact Employees. Journal of Business Research 56(8), 597–611.
  • Zerenler, M. (2003). Kriz Dönemlerinde İşletmelerin Üretim Süreci Esnekliğinin Şirketlerin Performans Ve Yaşam Sürelerine Etkileri Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama Bilim Dalı, Konya.
  • Zheng, S., and Wang, Z., Song, S. (2014). Pay Satisfaction of Employees: A Case Study of a State-Owned Science Institute in China. Soc Indic Res, 119, 1219-1231.
Toplam 103 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Çalışkan 0000-0001-5746-8550

Eda Gündoğdu Özel

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 6 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çalışkan, A., & Gündoğdu Özel, E. (2018). İŞ PERFORMANSININ ARTIRILMASINDA MOTİVASYONEL FAKTÖRLERİN ROLÜ; YENİLİKÇİ DAVRANIŞIN ARACILIK ROLÜ: MERSİN BÖLGESİ ÖZEL BANKALARINDA BİR UYGULAMA. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-25.