Bu çalışma, akademisyenlerin eğitim ortamı algısının sosyal
sermayelerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma yönteminin
kullanıldığı araştırmanın evrenini, Gaziantep ilinin iki vakıf üniversitesinden
birisi olarak önemli bir görev üstlenen Hasan Kalyoncu Üniversitesi
akademisyenleri oluşturmaktadır. Bu kapsamda, üniversitede kısmi ve tam zamanlı
görev yapan değişik bölüm ve unvandaki 285 akademisyene ulaşılmaya çalışılmış,
ancak çalışmada gönüllülük esas alındığından, 164 değişik unvan ve görevdeki
akademisyenden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 23
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları eğitim ortamına
ilişkin algının sosyal sermaye üzerinde güçlü bir etkisinin olduğunu
göstermektedir. Ayrıca çalışma, eğitim
ortamının alt boyutları olan fiziksel ortam, eğitsel ortam ve yönetsel /
akademik ortam alt boyutlarının sosyal sermayenin sosyal norm, sosyal ağlar ve
güven alt boyutları üzerinde güçlü bir etkisinin olduğunu ortaya koymaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 1 |