Bu çalışmanın amacı, tüketici deneyimlerinin tekrar
ziyaret etme niyetleri üzerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini
Bingöl’de yer alan kafeleri ziyaret eden müşteriler oluşturmaktadır. Ancak alan
yazında Bingöl’de yer alan kafelere gelen ziyaretçi sayısına yönelik bir veri
bulunamamıştır. Bu bağlamda kolayda örneklem yöntemiyle 298 kişiye ulaşılmış
olup, konuya ilişkin kullanılan ölçeklerin geçerlilik ve güvenilirliği test
edilmiş ve faktör analizi uygulanmıştır. Araştırma bulgularında, araştırma
amacına uygun olarak oluşturulan hipotezlerin test edilmiştir. Hipotezler
korelasyon ve regresyon testleri ile incelenmiş olup, elde edilen bulgular bu
kapsamda yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre duyusal, duygusal,
davranışsal ve ilişkisel alt boyutlarının tekrar ziyaret etmeye etkisi olduğu
görülmektedir. Bu kapsamda duyusal, duygusal, davranışsal ve ilişkisel alt
boyutları (p<0,05) ile tekrar ziyaret etme arasındaki ilişki yapılan
istatistiksel araştırmalar sonucunda anlamlı bulunmuştur. Tekrar ziyaret etme
niyeti ile duyusal, duygusal, davranışsal ve ilişkisel alt boyutları arasında
pozitif yönlü (R:,627) bir ilişki görülmektedir.
Tüketici Tüketici Deneyimi Tekrar Ziyaret Etme Niyeti Bingöl
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 1 |