BibTex RIS Kaynak Göster

TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI YAPAN HAVA KARGO ŞİRKETİNE UÇAK SEÇİMİ MODELLEMESİ

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 37 - 51, 30.06.2016

Öz

Tehlikeli maddelerin bir yerden başka bir yere nakli kara, deniz, demir ya da havayolu ile gerçekleştirilebilir. Ancak bazı tehlikeli maddeler yalnız kargo uçağı ile taşınabilir. Bu çalışmada tehlikeli madde taşımak için yeni kurulacak olan bir hava kargo şirketinin uçak filosunu hangi tip uçaktan oluşturması gerektiği ile ilgilenilmiştir. Problemde tehlikeli maddelerin yolcusuz olarak kargo uçakları ile bir havalimanından diğerine taşınırken oluşan uzaklıklar dikkate alınarak risklendirilmiş toplam maliyetin minimize edildiği çözümü veren uçak tipi aranmaktadır. Problem tek ürünlü, çok depolu, çok araçlı, dağıtım problemi olarak modellenmiş ve GAMS yazılımı kullanılarak çözülmüştür. 

Kaynakça

  • URL 1 T.C. Millî Eğitim Bakanlığının Aralık 2011 tarihli Tehlikeli Madde Taşımacılığı Modülü
  • URL 2 Web sayfası; http://www.emreipekci.com/hava-kargo-tasimaciligi.html
  • URL 3 Web sayfası; Devlet Hava Meydanları İsletmesi
  • URL 4 Web sayfası; Hazmat Intelligence Portal, U.S. Department of Transportation.
  • Saccomanno, F. F., & Chan, A. W. (1985). Economic evaluation of routing strategies for hazardous road shipments (No. 1020).
  • Batta, R., & Chiu, S. S. (1988). Optimal obnoxious paths on a network: transportation of hazardous materials. Operations Research, 36(1), 84-92.
  • Erkut, E., & Verter, V. (1998). Modeling of transport risk for hazardous materials. Operations research, 46(5), 625-642.
  • Pijawka, K. D., Foote, S., & Soesilo, A. (1985). Risk assessment of transporting hazardous material: Route analysis and hazard management (No. 1020).
  • Bali, Ö. ve Göztepe, K., (2014). Tehlikeli Madde Taşımacılığında Risk Değerlendirmesi için Bir İndeks Geliştirilmesi. LZTY Bildiri Kitabı, pp. 672-679,
  • Kerzner, H. R. (2013). Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. John Wiley & Sons.
  • Başak, H., ve Gülen, M. (2010). İnsansız Hava Aracı Kazalarının Önlenmesi İçin Risk Ölçümü ve Yönetimi Modeli. Pamukkale University Journal of Engineering Sciences, 14(1).
  • Anonymous, 2001. Risk Management, FM 3 100.12, Air Land Sea Application Center, ABD I-2, II-1.
  • Fikirkoca, M. (2003). Bütünsel risk yönetimi. Pozitif matbaacılık.
  • Kırılmaz, O., Erol, S., (2014). Tedarik Zinciri Risk Yönetiminde Proaktif Planlama, pp. 653-663
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 37 - 51, 30.06.2016

Öz

Kaynakça

  • URL 1 T.C. Millî Eğitim Bakanlığının Aralık 2011 tarihli Tehlikeli Madde Taşımacılığı Modülü
  • URL 2 Web sayfası; http://www.emreipekci.com/hava-kargo-tasimaciligi.html
  • URL 3 Web sayfası; Devlet Hava Meydanları İsletmesi
  • URL 4 Web sayfası; Hazmat Intelligence Portal, U.S. Department of Transportation.
  • Saccomanno, F. F., & Chan, A. W. (1985). Economic evaluation of routing strategies for hazardous road shipments (No. 1020).
  • Batta, R., & Chiu, S. S. (1988). Optimal obnoxious paths on a network: transportation of hazardous materials. Operations Research, 36(1), 84-92.
  • Erkut, E., & Verter, V. (1998). Modeling of transport risk for hazardous materials. Operations research, 46(5), 625-642.
  • Pijawka, K. D., Foote, S., & Soesilo, A. (1985). Risk assessment of transporting hazardous material: Route analysis and hazard management (No. 1020).
  • Bali, Ö. ve Göztepe, K., (2014). Tehlikeli Madde Taşımacılığında Risk Değerlendirmesi için Bir İndeks Geliştirilmesi. LZTY Bildiri Kitabı, pp. 672-679,
  • Kerzner, H. R. (2013). Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. John Wiley & Sons.
  • Başak, H., ve Gülen, M. (2010). İnsansız Hava Aracı Kazalarının Önlenmesi İçin Risk Ölçümü ve Yönetimi Modeli. Pamukkale University Journal of Engineering Sciences, 14(1).
  • Anonymous, 2001. Risk Management, FM 3 100.12, Air Land Sea Application Center, ABD I-2, II-1.
  • Fikirkoca, M. (2003). Bütünsel risk yönetimi. Pozitif matbaacılık.
  • Kırılmaz, O., Erol, S., (2014). Tedarik Zinciri Risk Yönetiminde Proaktif Planlama, pp. 653-663
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özge Küçük Bu kişi benim

Rengin Gizem Mukanbay Bu kişi benim

Ebru Öztürk Bu kişi benim

Prof. Dr. Serpil Erol

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Küçük, Ö., Mukanbay, R. G., Öztürk, E., Erol, P. D. S. (2016). TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI YAPAN HAVA KARGO ŞİRKETİNE UÇAK SEÇİMİ MODELLEMESİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 2(1), 37-51.

ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ

Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.  

Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.

Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur. 

MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ


Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.

ISSN: 2149 - 5823