Bu çalışmada, İki Dünya Kuramsal Çerçevesi
Yaklaşımı’nın, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin bazı mekanik kavramlarını
gerçek yaşam ile ilişkilendirebilmelerine ve başarı motivasyonlarına olan
etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda karma desende bir araştırma
yürütülmüştür. Çalışmanın verileri; Mekanik Kavramlarını Günlük Yaşam ile
İlişkilendirebilme Formu ve Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği yardımıyla
toplanmıştır. Dört haftalık araştırma süreci, gerçekleştirilen öğretim ile
birlikte veri toplama araçlarının ön test ve son test uygulamalarını
içermektedir. Çalışma sonuçlarına göre yapılan öğretimin, öğrencilerin mekanik
kavramlarını gerçek yaşamla ilişkilendirebilmelerine olumlu etkilerde
bulunduğu; öğrencilerin başarı motivasyonlarının
da istatistiksel açıdan anlamlı bir artış gösterdiği ortaya çıkmıştır. Bu
yaklaşımın, diğer fizik dersi konularının öğretiminde de sınıf öğretmenliği
öğrencileri için kullanılabileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |