The purpose of this study is to examine the relationship between
teachers’ self-efficacy sense and their level of readiness for online learning.
The research is in relational screening model. The sample of the study consists
of 397 teachers at different districts and center of Bursa during the Academic
year of 2016-2017. To determine teachers’ self-efficacy sense, “Teacher Self
Efficacy Scale”, to determine their level of readiness for online learning,
“Readiness for Online Learning Scale” were used. The research findings show
that there is a positive relationship between self-efficacy senses and
readiness for online learning levels. Senses of teachers’ self-efficacy varies
according to the age variable for total self-efficacy attitude with discipline,
during the education and classroom management sub-dimensions. According
to the gender variable only classroom management sub-dimension varies for the
levels of teachers’ self-efficacy senses. Senses of teachers’ self-efficacy
varies according to the period of service variable for total self-efficacy
attitude with discipline, during the education and classroom management
sub-dimensions. Teachers’ readiness for online learning levels vary according
to the age variable for only computer/internet efficacy sub-dimension.
According to the gender variable only computer/internet efficacy sub-dimension
varies for teachers’ readiness for online learning levels. Teachers’ readiness
for online learning levels vary according to the period of service variable for
computer/internet efficacy, control of learner and online communication
sub-dimensions.
Secondary school High school Teacher Self-efficacy Readiness for online learning
Bu araştırmanın amacı; ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin
özyeterlilik algıları ile çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluluk
düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama
modelindedir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Bursa
İl merkezi ve ilçelerinde görev yapmakta olan 397 öğretmen oluşturmaktadır.
Öğretmenlerin özyeterlilik algılarını belirlemek için “Öğretmen Özyeterlilik
Ölçeği”, çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluluk düzeylerini belirlemek
için ise “Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Hazırbulunuşluluk Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırma bulguları, öğretmenlerin özyeterlilik algıları ile çevrimiçi öğrenmeye
yönelik hazırbulunuşluluk düzeyleri arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya
koymuştur. Öğretmenlerin özyeterlilik algıları yaş değişkenine göre disiplin,
eğitim-öğretim süreci ve sınıf yönetimi alt boyutları ile toplam öğretmen
özyeterlilik boyutunda farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin özyeterlilik
algıları cinsiyet değişkenine göre yalnızca sınıf yönetimi alt boyutunda
farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin özyeterlilik algıları öğretmenlik
hizmet süresi değişkenine göre ise disiplin, eğitim-öğretim süreci ve sınıf
yönetimi alt boyutları ile toplam öğretmen özyeterlilik boyutunda farklılık
göstermektedir. Öğretmenlerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluluk
düzeyleri yaş ve cinsiyet değişkenine göre yalnızca bilgisayar/internet
özyeterliliği alt boyutunda farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin çevrimiçi
öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluluk düzeyleri öğretmenlik hizmet süresi
değişkenine göre ise bilgisayar/internet özyeterliliği, öğrenici kontrolü ve
çevrimiçi iletişim alt boyutlarında farklılık göstermektedir.
Öğretmen Ortaokul Lise Özyeterlilik Çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 |
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.