Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

City Branding

Yıl 2022, Sayı: 1 - TURİZM, 17 - 22, 14.12.2022

Öz

In the globalizing world; products, services, ideas, people and even cities are in competition. Hence, this competetive envi- ronment requires cities to use marketing methods. In this sense, branding of cities has gained importance today. Defining and diversifying characteristics of cities are the main determinants of competition when it comes to city branding. So, these components such as city brand identity, city image and brand positioning should be managed carefully while building and managing an effective city brand. In this study, the importance of city branding and its components were discussed and suggestions were presented.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1996). Building Strong Brands. Free Press/Macmillan.
  • Akbulut, F. (2016). The City Image of Kocaeli Perceived by International Students. British Journal of Economics, Finance and Management Sciences, 11(1), 34–44.
  • Amerkan Marketing Association. (2020). Branding. https://www. ama.org/topics/branding/
  • Anholt, I. (2020). Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI). Game Changers, 1–4. https://www.ipsos.com/sites/default/files/20-03-60_ anholt-ipsos_place-branding.pdf
  • Anholt, S. (2007). Competitive Identity. Palgrave Macmillan UK. https://doi.org/10.1057/9780230627727
  • Arvidsson, A. (2006). Brands: Meaning and Value in Media Culture. Routledge.
  • Baloglu, S., & McCleary, K. W. (1999). A model of destination ima- ge formation. Annals of Tourism Research, 26(4), 868–897. https:// doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00030-4
  • Calantone, R. J., Di Benedetto, C. A., Hakam, A., & Bojanic, D. C. (1989). Multiple Multinational Tourism Positioning Using Correspondence Analysis. Journal of Travel Research, 28(2), 25– 32. https://doi.org/10.1177/004728758902800207

Şehir Markalaması

Yıl 2022, Sayı: 1 - TURİZM, 17 - 22, 14.12.2022

Öz

Küreselleşen dünyada ürün, hizmet, fikir ve kişiler gibi şehirler de değer, yetenek ve ilgi paylaşımı konusunda rekabet içinde bulunmaktadırlar. Yaşanan bu rekabet ortamı şehirlerin pazarlama faaliyetlerini kullanmalarını zorunlu kılmaktadır. Bu anlamda şehirlerin markalaşması konusu günümüzde önem kazanmıştır. Şehir markalamasının temel özelliklerinden olan tanımlayıcı ve farklılaştırıcı özelliklerinin rekabetin temel belirleyicileri olduğu görülmektedir. Dolayısıyla şehir markasının inşa edilmesi ve etkin bir şekilde yönetilmesi için şehir markası bileşenlerinin (şehir marka kimliği, şehir marka imajı ve şehir marka konumlandırma) de etkin olarak yönetilmesi gerekmektedir. Çalışmada şehir markalaması kapsamında şehir markası bileşenleri literatür temelli bir şekilde irdelenmiştir. Bu doğrultuda şehir markalamasının ve şehir marka bileşenlerinin önemi tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.

Etik Beyan

Çalışmada; şehir markalaması ve şehirlerin markalanmasında ön plana çıkan faktörler gibi konular mevcut literatür taranarak incelenmiştir. Yapılan araştırmada literatürde yer alan çalışmalar etik kurallar dâhilinde irdelenmiş şehir marka bileşenleri ile ilgili çıkarımlar ve öneriler sunulmuştur. Bu kapsamda çalışmanın derleme niteliğinde olması dolayısıyla Etik Kurul Kararı’na gerek duyulmamıştır.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1996). Building Strong Brands. Free Press/Macmillan.
  • Akbulut, F. (2016). The City Image of Kocaeli Perceived by International Students. British Journal of Economics, Finance and Management Sciences, 11(1), 34–44.
  • Amerkan Marketing Association. (2020). Branding. https://www. ama.org/topics/branding/
  • Anholt, I. (2020). Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI). Game Changers, 1–4. https://www.ipsos.com/sites/default/files/20-03-60_ anholt-ipsos_place-branding.pdf
  • Anholt, S. (2007). Competitive Identity. Palgrave Macmillan UK. https://doi.org/10.1057/9780230627727
  • Arvidsson, A. (2006). Brands: Meaning and Value in Media Culture. Routledge.
  • Baloglu, S., & McCleary, K. W. (1999). A model of destination ima- ge formation. Annals of Tourism Research, 26(4), 868–897. https:// doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00030-4
  • Calantone, R. J., Di Benedetto, C. A., Hakam, A., & Bojanic, D. C. (1989). Multiple Multinational Tourism Positioning Using Correspondence Analysis. Journal of Travel Research, 28(2), 25– 32. https://doi.org/10.1177/004728758902800207
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Şehir Ekonomisi ( Kent Ekonomisi), Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Alpaslan Yüce 0000-0002-4035-7528

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 1 - TURİZM

Kaynak Göster

APA Yüce, A. (2022). Şehir Markalaması. Şura Akademi(1), 17-22.