Marka, sadece bir ürün logosu veya ambalajda yer alan amblem olmanın ötesinde işletmelerin yoğun rekabet ortamında müşteri bağlılığını oluşturmada ve gelecekte işletmeye sürekli nakit akışı sağlamada önemli bir rol üstlenmektedir. Bu nedenle işletmeler bilinen bir markaya sahip olmak isterler. Ayrıca, işletmeler markanın sürekliliğini sağlayarak, markanın değerini artırma çabası içerisindedirler. Marka değerinin belirlenmesi, söz konusu faaliyetlerin verimliliğini ortaya koyan önemli bir gösterge niteliği taşımaktadır. Bu çalışmada, Borsa İstanbul’da payları işlem gören seramik sektörü işletmelerinin marka değerlerinin Hirose yöntemine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda analize dahil edilen seramik sektörü işletmelerinin mali tablolarındaki muhasebe verileri kullanılarak hesaplama işlemleri gerçekleştirilmiş ve ulaşılan sonuçlar yorumlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2017/2 Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 2 |