There are some values and criteria that shapes the consumption behaviors
of people. These values and criteria are valid both in the general sense and in
the choice of food and drinks. In this research, the criteria that young
consumers consider while buying food and drinks has been detected and the
relationship between these criteria and the consumer behavior towards fast food
businesses ,which have an important place in terms of food and drinks, has been
tried to be revealed. The questionnaire for this research was conducted on 394
young consumers. The findings of this research suggest that young consumers
adopt pragmatic values while choosing food and drinks, they trust the fast food
businesses but their dependence on them is low. It has also been detected that
when the pragmatic value increases the satisfaction of food and drinks also
increases. Another important finding is that young consumers living in
Gaziantep, which is in the category of gastronomy in UNESCO cultural heritage
list, adopt socio-cultural values less in their food and drink choices.
Consumer Behaviour Fast Food Food and Beverage Fast Food Business Food and Beverage Business
İnsanlar
tüketim davranışlarını yönlendiren bir takım değer ve kriterler söz konusudur.
Bu değer ve kriterler genel anlamda olduğu gibi yiyecek ve içeceklerin
tercihinde de geçerli olmaktadır. Bu araştırmada genç tüketicilerin yiyecek ve
içecekleri tercih ederken referans aldıkları kriterler belirlenmiş, söz konusu
kriterlerin yoğun yaşam temposu içinde yiyecek ve içecek tüketimi açısından
önemli bir yer tutan fast food işletmelerine yönelik tüketici davranışı
arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla oluşturulan anket
394 genç tüketici üzerinde uygulanmıştır. Bu araştırma sonucunda genç
tüketicilerin yiyecek ve içecekleri tercih ederken faydacı değerleri
benimsedikleri fast food işletmelerine güvendikleri ancak söz konusu
işletmelere yönelik bağlılıklarının düşük olduğu tespit edilmiştir. Bununla
beraber araştırmada faydacılık değeri artarken yiyecek içecek memnuniyetinin de
arttığı belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre dikkat çeken bir diğer sonuç
ise UNESCO Kültür mirası listesinin gastronomi kategorisinde yer alan
Gaziantep’te yaşayan genç tüketicilerin yiyecek ve içecek tercihinde
sosyo-kültürel değerleri daha az benimsemiş olmalarıdır.
Tüketici Davranışı Fast Food Yiyecek ve İçecek Fast Food İşletmesi Yiyecek ve İçecek İşletmesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 5 |