Many recent studies have tried to understand people.
In essence, these studies try to analyze human attitudes and behaviors. When
considering the organizational basis, the attitudes and behaviors of the
employees play an important role in achieving the organizational goals and
objectives. Enneagram personality traits are used to understand human attitudes
and behaviors. Businesses will be able to capture success when they see both
their employees and consumers as the ring of a chain. The aim of this study is
to determine the relationship between Enneagram and Customer Loyalty. For this
purpose, the 201 taxpayer who received accounting services from certified
public accountant and financial advisor in Kütahya province was reached on a
voluntary basis. Enneagram has recently become one of the concepts we often
hear on both social media and academia. Customer loyalty remains a concept that
marketers often emphasize. Our findings revealed very weak-weak and moderate
relationships between Enneagram personality traits and customer loyalty. In
addition, Enneagram personality traits have been found to affect both Customer
Loyalty and its sub-factors. The highest correlation with customer loyalty was
found to be with “Type-7 adventurer” while the lowest correlation was with
“Type-2 helper”.
Son zamanlarda yapılan
pek çok çalışma insanı anlamaya çalışmaktadır. Bu çalışmalar özünde insanın
tutum ve davranışlarını analiz etmeye çalışmaktadır. Örgütsel bazda
düşünüldüğünde çalışanların tutum ve davranışları örgütsel hedef ve amaçlara
ulaşmada başat rol üstlenmektedir. Enneagram kişilik özellikleri insanın tutum
ve davranışlarının anlaşılmasında kullanılmaktadır. İşletmeler hem
çalışanlarını hem de tüketicileri bir zincirin halkası gibi gördüklerinde
başarıyı yakalayabileceklerdir. Yapılan bu çalışmanın amacı Enneagram kişilik
özellikleri ile Müşteri Bağlılığı arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu
amaçla Kütahya ili Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası’na kayıtlı
muhasebecilerden hizmet alan 201 mükellefe gönüllülük esasına göre
ulaşılmıştır. Enneagram yakın zamanda hem sosyal medyada hem de akademide sıkça
duyduğumuz kavramlardan olmaya başladı. Müşteri bağlılığı ise pazarlamacıların
sıklıkla üzerinde durdukları bir kavram olmayı sürdürmektedir. Elde ettiğimiz
bulgularla Enneagram kişilik özellikleri ile Müşteri Bağlılığı arasında çok
zayıf-zayıf ve orta düzeyde ilişkileri tespit edilmiştir. Ayrıca Enneagram
kişilik özelliklerinin hem Müşteri Bağlılığını hem de alt faktörlerini
etkilediği tespit edilmiştir. Müşteri Bağlılığı ile en yüksek korelasyon “Tip-7
Maceracı” ile iken en düşük korelasyon ise “Tip-2 Yardımcı” ile olduğu tespit
edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 20 |