Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hofstede'nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi

Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 1, 327 - 342, 07.03.2014

Öz

.

Kaynakça

  • ADLER, Nancy J.. International Dimensions of Organizational Behavior, USA, PWS-Kent Publishing, 1991.
  • BALL, Smith. Investing in People Voice, July-August 1991.
  • BENNIS, Warren. Bir Lider Olabilmek, (Çev: Utku TEKSÖZ), Istanbul: Sistem Yayıncılık, 1989.
  • BENTLEY, Trevor, Ġnsanları Motive Etme (Çev:Onur YILDIRIM), Istanbul: Hayat Yayıncılık, 1996.
  • BOYNTON, Andrew C.; GALES, Lawrence M.; BLACKBURN, Richard S.. “Managerial Search Activity”, Journal of Management, Winter 1993 V.19, 1993.
  • BUCHKO, Aaron A.. Conceptualization and Measurement of Environmental Uncertainty. Academy of Management Journal, Vol. 37 No. 2, April 1994.
  • DAWSON, Roger. Güvenli Karar Alma Rehberi (Çev. Eshar ve Ziya KÜTEVIN), Istanbul: Inkılâp Kitabevi, 1993.
  • DAVIS, Keith. “Human Behavior at Work”, Organizational Behavior, McGraw Hill,1981.
  • DEMIR, M.H.; BIRCAN, B.; TÜTEK, H.. Yönetsel Karar Verme, Izmir: Bilgehan Basımevi, 1985.
  • EDWARDS, Jhon A.; WEARY, Gifford; REICH, Darcy A.. Causal Uncertainty.Personality & Social Psychology Bulletin, May 1998, Vol.24 No.5,1998.
  • HALL, Edward T.. Beyond Culture, New York, Anchor Press, 1976.
  • HANNA, Nessim and WOZNIAK, Richard.. Consumer Behavior, USA, Prentice Hall, 2001.
  • HOFSTEDE, Geert. Culture’s Consequences, California, Sage Publications Inc., 1980.
  • HOFSTEDE, Geert. Culture’s Consequences: International Differences in Work Related Values, London, Newbury Park: Sage Publications, 1984.
  • HOFSTEDE, Geert. Cultures and Organizations:Software of the Mind, London, McGraw-Hill Book Company, 1991.
  • GÜVENÇ, Bozkurt. Kültürün ABC’si, Istanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1997.
  • GRISWORLD, Wendy. ”The Devil’s Techniques: The Cultural Legitimation and Social Change, American Sociological Review, 48 (October),1983; (içinde) A. Selami Sargut, Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Verso Yayınları, Ankara,1994.
  • KAĞITÇIBASI, Çiğdem. Kültürel Psikoloji (2nci Baskı), Istanbul, Evrim Yayınevi, 2000.
  • KLUCKHOHN, STROCBECK (1961), Hall (1976, Hofstede (1980),HAMPDENTURNER, Trompenaars (1993)
  • KROEBER, A.L. & KLUCKHOHN, C.. Culture, Part III:Papers of the Peabody Museum of Harvard University, Cambridge, MA: Harvard, 1961.
  • KHATRI, Naresh; D’NETTO, Brian. Perceived Uncertainty and Performance. Journal of Applied Management Studies, Dec 1997 Vol.6 No.2, 1997.
  • LUTHANS, Fred. Organizational Behaviour, 4th. Ed. New York: Mac-Graw-Hill, 1985. PHATAK, V. Arvind. Uluslar Arası Yönetim, (Çev. Atilla BARANSEL), Jön Ajans, 2000.
  • ROBBINS, Stephen P.. Organizational Behavior, Prentice-Hall, Inc. New Jersey 1998.
  • ROGOVSKY, Nikolai; SCHULER, Randal S.. “Managing Human Recources Across Cultures”, Business & The Contemporary World, Vol. IX. No.1, 1997.
  • SARGUT, Selami. Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Verso Yayınları, Ankara, 1994.
  • SARGUT, A. Selami. Kültürler Arası Farklılasma ve Yönetim (2nci Baskı), Ankara, Imge Kitabevi, 2001.
  • VAROĞLU, A.Kadir, Türk Bilgisayar Sektöründe Örgütlenme Yapıları ve Etkililik. (Yayımlanmamıs Doktora Tezi), Ankara: Ankara Üniversitesi, 1992.
  • WALLERSTEIN, Immanuel. “Uncertainty and Creativity”, American Behavioral Scientist, Nov-Dec Vol.42, 1998.
  • WILLIAMS, Raymond. The Long Revolution. Middlesex:Penguin Books, 1984; (içinde) A. Selami Sargut, Kültürlerarası Farklılasma ve Yönetim, V Yayınları, Ankara,1994.
  • WHETTEN, David A.; CAMERON, Kim S.. Developing Management Skills, New York: Harper Collins College Publishers, 1995.
  • TEAGUE, Ross C.; ALLEN, John A.. The Reduction of Uncertainty and Troubleshooting Performance, Human Factors, Vol.39 No.2, June 1997.
  • TRIANDIS, Harry C.. Culture and Social Behavior, New York, McGaw-Hill Inc., 1994.
  • TROMPENAARS, Fons ; HAMPDEN-TURNER. Charles, Küresel Is Yönetimi ve Kültürel Çesitlilik. (Çev:Zülfü Dicleli). Ġstanbul, Anadolu Grubu Yayınları No:4,1998.
  • TOSUN, Kemal. Isletme Yönetimi, Istanbul: Isletme Fakültesi Yayın No:226, 1998.
  • YOZGAT, Uğur. Yönetimde Karar Verme Teknikleri, Istanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.ġ.,1994.
  • ZHENGKANG, Peter Shao. “Perceptual Balanced Scorecard (PBSC) Within a Chinese Conglomerate”, Management Literature in Review, Volume 1,1999.

Hofstede'nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi

Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 1, 327 - 342, 07.03.2014

Öz

-

Kaynakça

  • ADLER, Nancy J.. International Dimensions of Organizational Behavior, USA, PWS-Kent Publishing, 1991.
  • BALL, Smith. Investing in People Voice, July-August 1991.
  • BENNIS, Warren. Bir Lider Olabilmek, (Çev: Utku TEKSÖZ), Istanbul: Sistem Yayıncılık, 1989.
  • BENTLEY, Trevor, Ġnsanları Motive Etme (Çev:Onur YILDIRIM), Istanbul: Hayat Yayıncılık, 1996.
  • BOYNTON, Andrew C.; GALES, Lawrence M.; BLACKBURN, Richard S.. “Managerial Search Activity”, Journal of Management, Winter 1993 V.19, 1993.
  • BUCHKO, Aaron A.. Conceptualization and Measurement of Environmental Uncertainty. Academy of Management Journal, Vol. 37 No. 2, April 1994.
  • DAWSON, Roger. Güvenli Karar Alma Rehberi (Çev. Eshar ve Ziya KÜTEVIN), Istanbul: Inkılâp Kitabevi, 1993.
  • DAVIS, Keith. “Human Behavior at Work”, Organizational Behavior, McGraw Hill,1981.
  • DEMIR, M.H.; BIRCAN, B.; TÜTEK, H.. Yönetsel Karar Verme, Izmir: Bilgehan Basımevi, 1985.
  • EDWARDS, Jhon A.; WEARY, Gifford; REICH, Darcy A.. Causal Uncertainty.Personality & Social Psychology Bulletin, May 1998, Vol.24 No.5,1998.
  • HALL, Edward T.. Beyond Culture, New York, Anchor Press, 1976.
  • HANNA, Nessim and WOZNIAK, Richard.. Consumer Behavior, USA, Prentice Hall, 2001.
  • HOFSTEDE, Geert. Culture’s Consequences, California, Sage Publications Inc., 1980.
  • HOFSTEDE, Geert. Culture’s Consequences: International Differences in Work Related Values, London, Newbury Park: Sage Publications, 1984.
  • HOFSTEDE, Geert. Cultures and Organizations:Software of the Mind, London, McGraw-Hill Book Company, 1991.
  • GÜVENÇ, Bozkurt. Kültürün ABC’si, Istanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1997.
  • GRISWORLD, Wendy. ”The Devil’s Techniques: The Cultural Legitimation and Social Change, American Sociological Review, 48 (October),1983; (içinde) A. Selami Sargut, Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Verso Yayınları, Ankara,1994.
  • KAĞITÇIBASI, Çiğdem. Kültürel Psikoloji (2nci Baskı), Istanbul, Evrim Yayınevi, 2000.
  • KLUCKHOHN, STROCBECK (1961), Hall (1976, Hofstede (1980),HAMPDENTURNER, Trompenaars (1993)
  • KROEBER, A.L. & KLUCKHOHN, C.. Culture, Part III:Papers of the Peabody Museum of Harvard University, Cambridge, MA: Harvard, 1961.
  • KHATRI, Naresh; D’NETTO, Brian. Perceived Uncertainty and Performance. Journal of Applied Management Studies, Dec 1997 Vol.6 No.2, 1997.
  • LUTHANS, Fred. Organizational Behaviour, 4th. Ed. New York: Mac-Graw-Hill, 1985. PHATAK, V. Arvind. Uluslar Arası Yönetim, (Çev. Atilla BARANSEL), Jön Ajans, 2000.
  • ROBBINS, Stephen P.. Organizational Behavior, Prentice-Hall, Inc. New Jersey 1998.
  • ROGOVSKY, Nikolai; SCHULER, Randal S.. “Managing Human Recources Across Cultures”, Business & The Contemporary World, Vol. IX. No.1, 1997.
  • SARGUT, Selami. Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Verso Yayınları, Ankara, 1994.
  • SARGUT, A. Selami. Kültürler Arası Farklılasma ve Yönetim (2nci Baskı), Ankara, Imge Kitabevi, 2001.
  • VAROĞLU, A.Kadir, Türk Bilgisayar Sektöründe Örgütlenme Yapıları ve Etkililik. (Yayımlanmamıs Doktora Tezi), Ankara: Ankara Üniversitesi, 1992.
  • WALLERSTEIN, Immanuel. “Uncertainty and Creativity”, American Behavioral Scientist, Nov-Dec Vol.42, 1998.
  • WILLIAMS, Raymond. The Long Revolution. Middlesex:Penguin Books, 1984; (içinde) A. Selami Sargut, Kültürlerarası Farklılasma ve Yönetim, V Yayınları, Ankara,1994.
  • WHETTEN, David A.; CAMERON, Kim S.. Developing Management Skills, New York: Harper Collins College Publishers, 1995.
  • TEAGUE, Ross C.; ALLEN, John A.. The Reduction of Uncertainty and Troubleshooting Performance, Human Factors, Vol.39 No.2, June 1997.
  • TRIANDIS, Harry C.. Culture and Social Behavior, New York, McGaw-Hill Inc., 1994.
  • TROMPENAARS, Fons ; HAMPDEN-TURNER. Charles, Küresel Is Yönetimi ve Kültürel Çesitlilik. (Çev:Zülfü Dicleli). Ġstanbul, Anadolu Grubu Yayınları No:4,1998.
  • TOSUN, Kemal. Isletme Yönetimi, Istanbul: Isletme Fakültesi Yayın No:226, 1998.
  • YOZGAT, Uğur. Yönetimde Karar Verme Teknikleri, Istanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.ġ.,1994.
  • ZHENGKANG, Peter Shao. “Perceptual Balanced Scorecard (PBSC) Within a Chinese Conglomerate”, Management Literature in Review, Volume 1,1999.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ünsal Sığrı

Mehmet Tığlı

Yayımlanma Tarihi 7 Mart 2014
Gönderilme Tarihi 7 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sığrı, Ü., & Tığlı, M. (2014). Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 327-342.
AMA Sığrı Ü, Tığlı M. Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Mart 2014;21(1):327-342.
Chicago Sığrı, Ünsal, ve Mehmet Tığlı. “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere Ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 21, sy. 1 (Mart 2014): 327-42.
EndNote Sığrı Ü, Tığlı M (01 Mart 2014) Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 21 1 327–342.
IEEE Ü. Sığrı ve M. Tığlı, “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 21, sy. 1, ss. 327–342, 2014.
ISNAD Sığrı, Ünsal - Tığlı, Mehmet. “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere Ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 21/1 (Mart 2014), 327-342.
JAMA Sığrı Ü, Tığlı M. Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;21:327–342.
MLA Sığrı, Ünsal ve Mehmet Tığlı. “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere Ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 21, sy. 1, 2014, ss. 327-42.
Vancouver Sığrı Ü, Tığlı M. Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;21(1):327-42.