Muhasebe dersleri, ders
sırasında en iyi şekilde öğretilmesi gereken belirli bir mantığa sahiptir. Bu
temel mantığı kavrayan öğrenciler dersi sever ve ilgi gösterir ancak bunu
yapmayan öğrenciler dersten uzaklaşırlar. Genel olarak, öğrencilerin Envanter
ve Bilanço, Finansal Tablolar Analizi gibi derslerdeki başarıları temelde genel
muhasebe bilgisine bağlı olarak değişir. Bu; muhasebe eğitimi temelinin
başlangıçta sağlanan genel muhasebe bilgisinden oluştuğu anlamına gelir. Bu
bağlamda çalışma; öğrencilerin başlangıçta sağladıkları bilgileri yeterince
almalarını etkileyen önemli faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Üç farklı
üniversiteden öğrencinin katıldığı ankete dayanarak elde edilen veriler
sonucunda en öenmli factor "akademisyenler / eğitmen" olarak
belirlenmiştir.
Muhasebe Muhasebe Eğitimi Muhasebe Eğitiminde Temel Faktörler
Accounting courses have a
specific logic which should be instructed in the best way during lessons.
Students who conceive this basic logic like and show interest to accounting
courses and those who don’t conceive it become disinterested. In general, student’s
success in courses such as Inventory and Balance Sheet, Financial Statement
Analysis etc. which are follow-ups of Financial Accounting courses vary
depending on their general accounting knowledge. This means that the basis of
accounting education consists of initially provided general accounting
knowledge. This research aims to determine the prominent factors that affect
the students’ receiving such initially provided knowledge, and the most
important factor has been determined as “academicians/instructors” based on the
survey involving student from three universities.
Accounting accounting education basic factors in accounting education
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |