This article is based on a qualitatively driven, sequential explanatory mixed-method study that explored the status of university career services in Turkey. The first phase involved a nationwide survey to identify the existing career center structures and career development support services models. It also helped to create a purposeful sample of career development professionals and interview questions for the second phase that provided more insight into the strengths and needs of university career centers from the perspectives of career development professionals. Based on an interpretation and discussion of the integrated results from the survey and interviews, the authors gathered implications and recommendations for improving career centers in relation to the existing literature of career services centers and career development needs among university students in Turkey.
Career centers career services career development professionals
Bu araştırmada Türkiye’deki üniversitelerde hizmet veren kariyer merkezlerinin durumu, nicel verilerin ardından ardışık, açıklayıcı karma çalışma yöntemi ile incelenmiştir. İlk aşamada ulusal olarak var olan kariyer merkezlerinin yapısı ve verdikleri hizmetleri belirlemek için bir tarama çalışması yapılmıştır. Bu çalışmaya dayalı olarak, bu merkezlerde çalışan ve kariyer destek hizmeti verenlerle derinlemesine görüşmeler yapılarak merkezlerin güçlü yanları ve ihtiyaçları onların bakış açısından anlaşılmaya çalışılmıştır. Tarama çalışması ve görüşmelerden elde edilen bulguların ortak yanları metinde bütünleştirilerek sunulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular kariyer gelişimi, kariyer merkezleri ve Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin kariyer ihtiyaçlarıyla ilgili alan yazını ışığında tartışılmış, bulguların doğurguları ortaya konmuş ve kariyer merkezlerinin daha da etkili hale gelebilmelerine yönelik bazı öneriler sunulmuştur.
Kariyer merkezleri kariyer hizmetleri kariyer merkezi çalışanları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 28 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |