Bu
çalışmanın amacı öğretmenlerin psikolojik sermaye seviyelerinin işe ilişkin
duyuşsal iyilik algıları üzerine etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Araştırma
kapsamında veriler Gaziantep şehir merkezinde faaliyet gösteren kamu ve özel
sektör okullarında çalışan 410 öğretmenden toplanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda psikolojik sermayenin umut, öz yeterlilik ve dayanıklılık boyutunun
işe ilişkin duyuşsal iyilik algısı üzerinde pozitif ve anlamlı etkisinin bulunduğu,
psikolojik sermayenin iyimserlik boyutunun işe ilişkin duyuşsal iyilik
algısının yüksek memnunluk yüksek uyarılmışlık, yüksek memnunluk düşük
uyarılmışlık, düşük memnunluk yüksek uyarılmışlık ve düşük memnunluk düşük
uyarılmışlık boyutlarını etkilemediği tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda
elde edilen bulgulara dayanılarak araştırmacı ve uygulayıcılara önerilerde
bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2 |