Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Lecturing Model Based on Multiple Intelligence Theory on the 7th grade Music Students' Level of Music Learning in Primary School

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 605 - 623, 26.06.2009

Öz

The aim of this study is to determine the effect of the lecturing model which is prepared for the
primary school music students based on Multiple Intelligence Theory, on the musical learning levels of the
students. The study was applied to the 200 students three Primary Schools of Ministry of Education. For this
reason a pattern of an experimental pre-test- final-test control group was used. In the research, cognitive,
affective, and psychomotor behaviors of the unit were evaluated by measuring them separately. In order to
analyze the collected data, frequency, percentage, arithmetic means, for the complicated measurements ANOVA
with two-factors, Mann Whitney U and student statistical analytical techniques were used. For the statistical
significance level .05 significance level was chosen. In the research it was found that the teaching model based
on multiple intelligence theory was much more effective than the conventional teaching methods in teaching
cognitive behaviors for the unit ‘’Rhytm, Melody and Measure in Music’’, in teaching psychomotor behaviors it
was found to be affective partially and for the affective behaviors it was not found to be more affective.

Kaynakça

  • BalcI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Ara+t rma, Yöntem, Teknik ve 3lkeler. Ankara: Pegem YayIncIlIk.
  • BarrIngton, E. (2004). Teaching to student diversity in higher education: how Multiple Intelligence Theory can help, Teaching in Higher Education, Vol. 9, No. 4,
  • Büyüköztürk, Z. (2001). Deneysel Desenler. Ankara, Pegem YayIncIlIk.
  • Gardner, Howard. (1993). Multiple Intelligence: The Theory in Practice, New York. Published by Basic Boks.
  • Gardner, Howard. (1999). Çoklu Zekâ ve Howard Gardner ile söyle+i. stanbul. Enka OkullarI yayInlarI
  • Gardner, Howard. (2004). Zihin çerçeveleri, Çoklu Zekâ Kuram , Çeviren: Ebru KILIÇ, stanbul: Alfa YayInlarI.
  • MEB. (Milli E itim BakanlI I), (1994). lkö retim KurumlarI Müzik Dersi Ö retim ProgramI. Ankara, Milli E itim BasImevi.
  • San, . ve Güleryüz, H. (2004). Yarat c E%itim ve Çoklu Zekâ Uygulamalar . Ankara, ArtIm YayInlarI.
  • Selçuk, Z. ve baHk.(2004). Çoklu Zekâ Uygulamalar . Ankara: Nobel YayInlarI.
  • Uçan, A. ve baHk.(1999). 3lkö%retimde Müzik Ö%retimi. Ankara: Milli E itim YayInlarI.
  • Uçan, A. (1994).3lkö%retim Kurumlar Müzik Dersi Ö%retim Program . Ankara: Milli E itim YayInlarI.
  • Yavuz, K. E. (2005). Ö%renen ve Geli+en E%itimciler için Çoklu Zekâ Teorisi Uygulamalar . Ankara: Ceceli OkullarI YayInlarI.
  • YIldIz, G. (2002). 3lkö%retimde Müzik Ö%retimi. Ankara: AnI yayIncIlIk.
  • YIlmaz, H. (1998). E%itimde Ölçme ve De%erlendirme. Konya: Mikro YayIncIlIk.

İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 605 - 623, 26.06.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müzik dersi için Çoklu Zekâ Kuramı dayanaklı ders işleme modelinin, dereceli müziksel öğrenme anatomlerine saptamaktır. Araştırma 3 ayrı ilköğretim okulundaki toplam 200 öğrenciiye uygulanmıştır. Bu sınav araştırmada, ön test - son test kontrol gruplu deneysel bir desen. Araştırmada, başlama ünite bilişsel, duyuşsal ve devinişsel davranışları ayrı ayrı ölçülerek değerlendirilmiştir. Elde edilen frekans çözümlenmesinde, yüzde, aritmetik ortalama, Anova, Mann Whitney U, Student t istatiksel analiz tekniklerinden yararlanılmıştır. statistiksel anlamlılık için ise, .05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir. Araştırmada, ÇZK dayanaklı "Müzikte Ritim, Ezgi ve Ölçü" ünitesine ait bilişsel davranışları kazandırmada, çok daha etkili olduğu, devinişsel davranışlarını destekmada daha etkili olmadı, duyuşsal davranışları kazandımada ise daha etkili olmadığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • BalcI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Ara+t rma, Yöntem, Teknik ve 3lkeler. Ankara: Pegem YayIncIlIk.
  • BarrIngton, E. (2004). Teaching to student diversity in higher education: how Multiple Intelligence Theory can help, Teaching in Higher Education, Vol. 9, No. 4,
  • Büyüköztürk, Z. (2001). Deneysel Desenler. Ankara, Pegem YayIncIlIk.
  • Gardner, Howard. (1993). Multiple Intelligence: The Theory in Practice, New York. Published by Basic Boks.
  • Gardner, Howard. (1999). Çoklu Zekâ ve Howard Gardner ile söyle+i. stanbul. Enka OkullarI yayInlarI
  • Gardner, Howard. (2004). Zihin çerçeveleri, Çoklu Zekâ Kuram , Çeviren: Ebru KILIÇ, stanbul: Alfa YayInlarI.
  • MEB. (Milli E itim BakanlI I), (1994). lkö retim KurumlarI Müzik Dersi Ö retim ProgramI. Ankara, Milli E itim BasImevi.
  • San, . ve Güleryüz, H. (2004). Yarat c E%itim ve Çoklu Zekâ Uygulamalar . Ankara, ArtIm YayInlarI.
  • Selçuk, Z. ve baHk.(2004). Çoklu Zekâ Uygulamalar . Ankara: Nobel YayInlarI.
  • Uçan, A. ve baHk.(1999). 3lkö%retimde Müzik Ö%retimi. Ankara: Milli E itim YayInlarI.
  • Uçan, A. (1994).3lkö%retim Kurumlar Müzik Dersi Ö%retim Program . Ankara: Milli E itim YayInlarI.
  • Yavuz, K. E. (2005). Ö%renen ve Geli+en E%itimciler için Çoklu Zekâ Teorisi Uygulamalar . Ankara: Ceceli OkullarI YayInlarI.
  • YIldIz, G. (2002). 3lkö%retimde Müzik Ö%retimi. Ankara: AnI yayIncIlIk.
  • YIlmaz, H. (1998). E%itimde Ölçme ve De%erlendirme. Konya: Mikro YayIncIlIk.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeki Nacakcı

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Nacakcı, Z. (2009). İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi. İlköğretim Online, 8(2), 605-623.
AMA Nacakcı Z. İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi. İOO. Haziran 2009;8(2):605-623.
Chicago Nacakcı, Zeki. “İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi”. İlköğretim Online 8, sy. 2 (Haziran 2009): 605-23.
EndNote Nacakcı Z (01 Haziran 2009) İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi. İlköğretim Online 8 2 605–623.
IEEE Z. Nacakcı, “İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi”, İOO, c. 8, sy. 2, ss. 605–623, 2009.
ISNAD Nacakcı, Zeki. “İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi”. İlköğretim Online 8/2 (Haziran 2009), 605-623.
JAMA Nacakcı Z. İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi. İOO. 2009;8:605–623.
MLA Nacakcı, Zeki. “İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi”. İlköğretim Online, c. 8, sy. 2, 2009, ss. 605-23.
Vancouver Nacakcı Z. İlköğretim Müzik Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Dayanaklı Ders İşleme Modelinin Öğrencilerin Müziksel Öğrenme Düzeylerine Etkisi. İOO. 2009;8(2):605-23.