Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 15 - 22, 31.12.2022
https://doi.org/10.25233/ijlel.1162682

Öz

Kaynakça

  • Akcanca, N. & Cerrah Özsevgeç, L. (2016). Fen bilimleri öğretmen adaylarının yaratıcılığa ilişkin düşüncelerinin belirlenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/befdergi/issue/28762/307849
  • Alerasoul, S. A., Tiberius, V., & Bouncken, R. B. (2022). Entrepreneurship and innovation: The coevolution of two fields. Journal of Small Business Strategy, 32(2), 128-151.
  • Aslan, N. & Arslan Cansever, B. (2010). Eğitimde yaratıcılığın kullanımına ilişkin öğretmen tutumları. TÜBAV Bilim Dergisi, 2(3). Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tubav/issue/21516/614979.
  • Babbie, E. R., Halley, F., & Zaino, J. (2007). Adventures in social research: Data analysis using SPSS 14.0 and 15.0 for Windows. Pine Forge Press.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. (2nd). New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • Çiftci, S. , Yayla, A. & Sağlam, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 24, 718-734. DOI: 10.29000/rumelide.995863.
  • Er, P. H. (2013). Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarının iktisadi düşüncedeki yeri: Joseph A. Schumpeter. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, 75-85. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/susbed/issue/61807/924672.
  • Erdoğdu, D. M. Y. (2006). Yaratıcılık ile öğretmen davranışları ve akademik başarı arasındaki ilişkiler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 95-106. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/esosder/issue/6131/82229
  • Fadaee, A., & Abd Alzahrh, H. O. (2014). Explaining the relationship between creativity, innovation and entrepreneurship. International Journal of Economy, Management and Social Sciences, 3(1), 1-4.
  • Heathcote, D. (2010). Uzman Mantosu Yaklaşımı: 26-28 Kasım 2009 liseli gençlerle atölye çalışması. Yaratıcı Drama Dergisi, Dorothy Heathcote Özel Sayısı, 111-214. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ydrama/issue/23805/253672.
  • İşleyen, T. & Küçük, B. (2013). Öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi/Examining prospective teachers' level of creative thinking in terms of different variables. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(21) , 199-208. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/19547/208196
  • Karakuş, M. & Özbilgin, M. (2020). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sözel ve şekilsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (4) , 171-183. DOI: 10.18026/cbayarsos.675419.
  • Koç, O & Demirkan, Ö. (2020). Yaratıcı düşünmenin eğitim ortamlarında desteklenmesi sürecinde teknoloji entegrasyonunu inceleme/Investigation of technology integration in the process of supporting creative thinking in educational environment. Eğitimde Teknoloji Uygulamaları Dergisi/Journal of Technology Applications in Education, 1(1), 58-75 https://doi.org/10.29329/jtae.2020.283.5.
  • Lasky, D., & Yoon, S. (2020). A creative classroom for everyone: An introduction to a small ‘c’creativity framework. Thinking Skills and Creativity, 36, 100660. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100660.
  • Leylak, D. & Say, S. (2021). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı kişilik özellikleri ile yaratıcılığı destekleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5(1) , 177-190. DOI: 10.38015/sbyy.911805
  • Özkul, . A. (2007). Kapitalist sistemin sürükleyici aktörleri: ekonomik teoride girişimciler. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3) , 343-366. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sduiibfd/issue/20835/223255.
  • Partnership for 21st Century Learning (2019). Framework for 21st Century Learning. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_Brief.pdf adresinden 21.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Sadıç, T. ve Alcı, B. (2021). Öğretmenlerin yaratıcılığı besleme davranışı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(3), 1203-1214. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/65009/1000832.
  • Ünveren, D. (2020). Türkçe öğretiminde hayal gücü ve yaratıcılık eğitimi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(21), 378-404. DOI: 10.26466/opus.656984.
  • Yazar, İ. (2022). Yaratıcılık ve yaratıcı yazma. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 11(3), 178-189.
  • Yenice, N. & Yavaşoğlu, N. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeyleri ile bireysel yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14 (2), 107-128. DOI: 10.17244/eku.334590.
  • Tok, E., & Sevinç, M. (2012). Düşünme becerileri eğitiminin okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(164). http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/744 adresinden erişildi.
  • Yeşilyurt, E. (2020). Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme: Tüm boyut ve paydaşlarıyla kapsayıcı bir derleme çalışması. OPUS International Journal of Society Researches, 15(25), 3874-3915. DOI: 10.26466/opus.662721.
  • Yıldız, S. ve Alp, S. (2012). Girişimcilik teorisi çerçevesinde kobilerin ekonomiye etkileri ve rekabet koşullarını etkileyen faktörler. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 7(2), 29-49. http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_408012.pdf/.
  • Yılmaz, H., & Güven, Y. (2019). Yaratıcılık ve hoşgörü: Okul öncesi öğretmen adayları üzerine bir araştırma. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 3(2), 258–277. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967201932165
  • Yurtseven, R. & Ergün, M. (2018). İlkokul öğrencilerinin girişimcilik becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretmen görüşleri. International Journal of Social Science Research, 7(1) , 118-140 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ijssresearch/issue/38209/434121.

Creativity as a Cross-program Skill of Teachers: Based on TALIS 2018 Data

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 15 - 22, 31.12.2022
https://doi.org/10.25233/ijlel.1162682

Öz

The aim of this study is to examine the relationship between teachers' sense of readiness to teach cross-curricular skills (eg creativity, critical thinking, problem solving) and their professional development needs for this area. In addition, it has been tried to examine whether the professional development needs of teachers for teaching cross-program skills (for example, creativity, critical thinking, problem solving) change according to whether previous teacher trainings have taken courses in this field. The research is in scanning model. The participants of the research are the teachers who answered the questions of the research who participated in The Teaching and Learning International Survey (TALIS). While the first sub-problem was analyzed with the data of 236409 teachers, the second sub-problem was examined with the data of 247597 teachers. The data of the research was obtained from the TALIS 2018 page. Within the scope of TALIS 2018, teachers' perceptions of their readiness to teach cross-program skills (for example, creativity, critical thinking, problem solving) were asked as an ordinal scale as "Not at all", "Somewhat", "Well", "Very well". The needs of participation in professional development activities were asked as "No need at present", "Low level of need", "Moderate level of need" and "High level of need". In the analysis of the data, the Goodman-Kruskal Gamma test was used to determine the relationship in ordinal scales. Mann-Whitney U test was applied for 2 X c dimensional tables to determine the change according to previous course taking. In order to determine whether there is a relationship between the questions, the Gamma coefficient and the Mann-Whitney U test were performed for the groups as (2Xc). According to the findings of the study, a moderately inverse significant relationship was found between the teachers' feeling ready to teach cross-program skills (eg creativity, critical thinking, problem solving) and their professional development needs for this area. On the other hand, teachers' cross-program skills (eg creativity, critical thinking, problem solving) change their professional development needs for teaching compared to taking courses in previous teacher trainings. There is a significant difference in favor of those who have not taken courses before, that is, those who have not taken a course, even with a small margin, feel the need for professional development.

Kaynakça

  • Akcanca, N. & Cerrah Özsevgeç, L. (2016). Fen bilimleri öğretmen adaylarının yaratıcılığa ilişkin düşüncelerinin belirlenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/befdergi/issue/28762/307849
  • Alerasoul, S. A., Tiberius, V., & Bouncken, R. B. (2022). Entrepreneurship and innovation: The coevolution of two fields. Journal of Small Business Strategy, 32(2), 128-151.
  • Aslan, N. & Arslan Cansever, B. (2010). Eğitimde yaratıcılığın kullanımına ilişkin öğretmen tutumları. TÜBAV Bilim Dergisi, 2(3). Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tubav/issue/21516/614979.
  • Babbie, E. R., Halley, F., & Zaino, J. (2007). Adventures in social research: Data analysis using SPSS 14.0 and 15.0 for Windows. Pine Forge Press.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. (2nd). New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • Çiftci, S. , Yayla, A. & Sağlam, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 24, 718-734. DOI: 10.29000/rumelide.995863.
  • Er, P. H. (2013). Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarının iktisadi düşüncedeki yeri: Joseph A. Schumpeter. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, 75-85. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/susbed/issue/61807/924672.
  • Erdoğdu, D. M. Y. (2006). Yaratıcılık ile öğretmen davranışları ve akademik başarı arasındaki ilişkiler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 95-106. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/esosder/issue/6131/82229
  • Fadaee, A., & Abd Alzahrh, H. O. (2014). Explaining the relationship between creativity, innovation and entrepreneurship. International Journal of Economy, Management and Social Sciences, 3(1), 1-4.
  • Heathcote, D. (2010). Uzman Mantosu Yaklaşımı: 26-28 Kasım 2009 liseli gençlerle atölye çalışması. Yaratıcı Drama Dergisi, Dorothy Heathcote Özel Sayısı, 111-214. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ydrama/issue/23805/253672.
  • İşleyen, T. & Küçük, B. (2013). Öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi/Examining prospective teachers' level of creative thinking in terms of different variables. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(21) , 199-208. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/19547/208196
  • Karakuş, M. & Özbilgin, M. (2020). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sözel ve şekilsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (4) , 171-183. DOI: 10.18026/cbayarsos.675419.
  • Koç, O & Demirkan, Ö. (2020). Yaratıcı düşünmenin eğitim ortamlarında desteklenmesi sürecinde teknoloji entegrasyonunu inceleme/Investigation of technology integration in the process of supporting creative thinking in educational environment. Eğitimde Teknoloji Uygulamaları Dergisi/Journal of Technology Applications in Education, 1(1), 58-75 https://doi.org/10.29329/jtae.2020.283.5.
  • Lasky, D., & Yoon, S. (2020). A creative classroom for everyone: An introduction to a small ‘c’creativity framework. Thinking Skills and Creativity, 36, 100660. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100660.
  • Leylak, D. & Say, S. (2021). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı kişilik özellikleri ile yaratıcılığı destekleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5(1) , 177-190. DOI: 10.38015/sbyy.911805
  • Özkul, . A. (2007). Kapitalist sistemin sürükleyici aktörleri: ekonomik teoride girişimciler. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3) , 343-366. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sduiibfd/issue/20835/223255.
  • Partnership for 21st Century Learning (2019). Framework for 21st Century Learning. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_Brief.pdf adresinden 21.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Sadıç, T. ve Alcı, B. (2021). Öğretmenlerin yaratıcılığı besleme davranışı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(3), 1203-1214. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/65009/1000832.
  • Ünveren, D. (2020). Türkçe öğretiminde hayal gücü ve yaratıcılık eğitimi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(21), 378-404. DOI: 10.26466/opus.656984.
  • Yazar, İ. (2022). Yaratıcılık ve yaratıcı yazma. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 11(3), 178-189.
  • Yenice, N. & Yavaşoğlu, N. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeyleri ile bireysel yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14 (2), 107-128. DOI: 10.17244/eku.334590.
  • Tok, E., & Sevinç, M. (2012). Düşünme becerileri eğitiminin okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(164). http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/744 adresinden erişildi.
  • Yeşilyurt, E. (2020). Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme: Tüm boyut ve paydaşlarıyla kapsayıcı bir derleme çalışması. OPUS International Journal of Society Researches, 15(25), 3874-3915. DOI: 10.26466/opus.662721.
  • Yıldız, S. ve Alp, S. (2012). Girişimcilik teorisi çerçevesinde kobilerin ekonomiye etkileri ve rekabet koşullarını etkileyen faktörler. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 7(2), 29-49. http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_408012.pdf/.
  • Yılmaz, H., & Güven, Y. (2019). Yaratıcılık ve hoşgörü: Okul öncesi öğretmen adayları üzerine bir araştırma. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 3(2), 258–277. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967201932165
  • Yurtseven, R. & Ergün, M. (2018). İlkokul öğrencilerinin girişimcilik becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretmen görüşleri. International Journal of Social Science Research, 7(1) , 118-140 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ijssresearch/issue/38209/434121.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Articles
Yazarlar

Gökhan Ilgaz 0000-0001-8988-5279

Menekşe Eskici 0000-0001-6217-3853

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 16 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ilgaz, G., & Eskici, M. (2022). Creativity as a Cross-program Skill of Teachers: Based on TALIS 2018 Data. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 8(2), 15-22. https://doi.org/10.25233/ijlel.1162682