BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 5, 225 - 247, 02.08.2016

Öz

Teknolojik evrimin göreceli olarak son aşamasında “bilgi” kavramı gelişimin
ana temasını oluşturmaktadır. Bilgi teknolojileri ise bu çerçevede günümüz
gelişim anlayışının temelinde yatan en önemli bir gerekliliktir. Bu çalışmada
hizmet sektörünü önemli bir parçası olan turizm endüstrisi alanında Akdeniz
bölgesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel ve I. Sınıf tatil köyü işletmelerinde
bilgi teknolojileri kullanımı düzeyi incelenerek bilgi teknolojileri kullanımının
bu işletmelerin örgütsel performansı üzerindeki etkileri çok yönlü olarak incelenmiştir.
Bulgular kullanılan bilgi teknolojileri ile örgütsel performans kriterleri
arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • Akal, Z. (2003). Performans Kavramları ve Performans Yönetimi, http://ydk.gov.tr.
  • Akgün, A., Kavuncubaşı Ş.(1995). Kamu ve Özel Kesimde Personel Yönetimi, 2.basım., Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Arseven, A.D.(2001). Alan Araştırma Yöntemleri: İlkeler, Teknikler, Örnekler, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Ataay, İ.D.(1985). İş Değerleri ve Başarı Değerleri Yöntemleri, İ.Ü.Yayını No:3309, Güryay Matbaacılık, İstanbul.
  • Bakırtaşlı, T.(2002). Küresel Odaklı Yeni Ekonomi Sürecinde Türkiye Ekonomisi (Teknolojinin Oluşumu Ve Gelişme Süreçleri, Küresel Gelişme Ve Yoksulluk Sorunu, UTESAL, İstanbul.
  • Bedük, A.(2002). “Bilgi Çağı, Öğütlerde Bilginin Önemi Ve Bilgi Teknolojilerinin Örgütlere Sundukları Değişim Ve Olanaklar”, I.Ulusal Bilgi, Ekonomi Ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, Hereke, Kocaeli.
  • Behan, K., Holmes, D.(1990). Understanding Information Technology, Printice Hall, 2nd ed. NY, 1990, s.1
  • Bell, D.(1973). The Coming of Postal Industrial Societies, Basic Books Publications Inc, New York.
  • Bensghir,T.K.(1996). Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim , Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayını, 1nci Baskı, Ankara.
  • Bourne, M., Milss J., Wilcox, M., Neely, A., Platts, K.(2000). Designing Implementing Ind Updating Performance Measurement Systems, International Journal of Operations & Production Management, Vol 20, No:7.
  • Cragg, P., K.(2002). Malcolm, H. H., IT Aligment and Firm Performance in Small Manufacturing Firms, Stratagic Information Systems.
  • Demircan, L. M., Moltay, A. C.(1997). Bilgiyi Yönetmek, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Drucker, P. F.(1993). Kapitalist Ötesi Toplum, (Çeviren: B.ÇORAKÇI), İstanbul.
  • Ege, İ., Sezer, S.(2003). Bilgi Teknolojileri Kullanımı İle Akademik Verimlilik İlişkisi: Erciyes Üniversitesi Örneği”, II. Ulusal Bilgi,Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Derbent- İzmir.
  • Ekin, M.,Zerenler, M., Yıldız ,M.(2003). İşletmelerdeki BilgiTeknolojileri Kullanımının Örgütsel Yapıdaki Değişime Etkileri, II. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, İzmit.
  • Erkan, H.(1993). Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
  • Fındıkçı, İ.(1996). Bilgi Toplumunda Yöneticilerde Kendini Geliştirme (Basılmamış doktora tezi), Kültür Koleji Yayınları.
  • Ghalayini, A. M., Noble, J.S.(1996). The Changing Basis Of Performance Measurement, International Journal of Oparations & Production Management, Vol.16, No:8.
  • Gökçen, H.(1996). Yönetim Bilgi Sistemleri, EPİ Yayıncılık, Ankara.
  • Heskett ,J. L., Sasser, W. E., Hart, W.L.(1990). Service Breakthroughs - Changing The Rules of The Game, The Free Press, New York.
  • Huber, G.P.(1990).A Theory of the effects of Advanced Information Technologies on Organizational Design, In telligence and Decision Making, Academy Management Review, Volume 15, No.1.
  • Kaleli, N. ve Şen, A.(2002). Bilgi Toplumunda Yönetim Ve Organizasyon, I.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Hereke-İzmir.
  • Karasar, N.(2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramla, İlkeler, Teknikler, Nobel Yayıncılık Ankara.
  • Klapp, D.E.(1982). Meaning Lag İn The Information Society, Journal Of Communication, Vol:32.
  • Masuda, Y.(1999). Managing in The Information Society, Bassil Blackwell, Inc.
  • Köksal, A.(1981). Bilişimsel Terimleri Sözlüğü, Türk Dil Kurumu Yayınları, No:476, Ankara.
  • Massie, S.(1990). We Are Talking To Each Other, Senior Nurse, 10.6.
  • Mathis, L. R., Jakson, H. J.(1998). Personel/ Human Resource Management, 6 th ed. , West Publishing Comp., USA.
  • Geylan, R.(1991). Personel Yönetimi, Anadolu Ü. Matbaası, Eskişehir.
  • Neely, A., Gregory, M., Platts, K.(1995). Performance Measurement System Design: A Literature Review And Research Agenda, International Journal Of Operations & Production Management, Vol:15, No:4.
  • O’Brien, J. A.(1993). Management Information Systems: A Managerial End User Perspectives, II.Edition, Irwin Inc. Illinois.
  • Öğüt, A.(2001). Bilgi Çağında Yönetim, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara.
  • Quinley, C.(1961). The Evolution of Civilization, The McMillan Company, New York.
  • Safayani, F., Lee, E., Mcgregor, J.(1998). An Empirical Investigation of Two Electronic Mail Systems, Behavior And Information Technology, 7.4.
  • Sayıştay (2000). Performans Ölçüm Rehberi, (Çev. Hülya Demirkaya), Araştırma İnceleme Çeviri Dizisi 7, Ankara.
  • Senn, J. A.(1995). Information Technology in Business, Printice Hall, Int. New Jersey.
  • Toffler. A.(1981). Üçüncü Dalga (Çev: A. SEDEN), Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Tutum, C.(1979). Personel Yönetimi, TODAİE Yayınları No:245, DİE Matbaası, Ankara.
  • Uçkun, S.,Uçkun, G. ve Latif ,H.(2002). Bilgi Toplumu Ve Türkiye, I.nci Bilgi, Ekonomi Ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, Hereke, Kocaeli.
  • Uzay, N.(2001). Bilgi Teknolojilerindeki Gelişme ve Verimlilik Artısı, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Dergisi, No:25, İstanbul.
  • World Development Indicators Database, http://www.worldbank..org.data Şentürk, İ.(2004)., Bilgi Toplumu Parametreleriyle Türkiye’nin Sorgulaması, http://www.isguc.org., 16.05.2004.
  • Yoffie, D, B.(1994). Strategic Managment in Information Technology, Printice Hall, New Jersey.
  • Yozgat, U.(1994). İşletmelerde Haberleşme Teknikleri, T.C. Marmara Üniversitesi İşletme Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayın No:21, İstanbul.
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 5, 225 - 247, 02.08.2016

Öz

Kaynakça

  • Akal, Z. (2003). Performans Kavramları ve Performans Yönetimi, http://ydk.gov.tr.
  • Akgün, A., Kavuncubaşı Ş.(1995). Kamu ve Özel Kesimde Personel Yönetimi, 2.basım., Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Arseven, A.D.(2001). Alan Araştırma Yöntemleri: İlkeler, Teknikler, Örnekler, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Ataay, İ.D.(1985). İş Değerleri ve Başarı Değerleri Yöntemleri, İ.Ü.Yayını No:3309, Güryay Matbaacılık, İstanbul.
  • Bakırtaşlı, T.(2002). Küresel Odaklı Yeni Ekonomi Sürecinde Türkiye Ekonomisi (Teknolojinin Oluşumu Ve Gelişme Süreçleri, Küresel Gelişme Ve Yoksulluk Sorunu, UTESAL, İstanbul.
  • Bedük, A.(2002). “Bilgi Çağı, Öğütlerde Bilginin Önemi Ve Bilgi Teknolojilerinin Örgütlere Sundukları Değişim Ve Olanaklar”, I.Ulusal Bilgi, Ekonomi Ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, Hereke, Kocaeli.
  • Behan, K., Holmes, D.(1990). Understanding Information Technology, Printice Hall, 2nd ed. NY, 1990, s.1
  • Bell, D.(1973). The Coming of Postal Industrial Societies, Basic Books Publications Inc, New York.
  • Bensghir,T.K.(1996). Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim , Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayını, 1nci Baskı, Ankara.
  • Bourne, M., Milss J., Wilcox, M., Neely, A., Platts, K.(2000). Designing Implementing Ind Updating Performance Measurement Systems, International Journal of Operations & Production Management, Vol 20, No:7.
  • Cragg, P., K.(2002). Malcolm, H. H., IT Aligment and Firm Performance in Small Manufacturing Firms, Stratagic Information Systems.
  • Demircan, L. M., Moltay, A. C.(1997). Bilgiyi Yönetmek, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Drucker, P. F.(1993). Kapitalist Ötesi Toplum, (Çeviren: B.ÇORAKÇI), İstanbul.
  • Ege, İ., Sezer, S.(2003). Bilgi Teknolojileri Kullanımı İle Akademik Verimlilik İlişkisi: Erciyes Üniversitesi Örneği”, II. Ulusal Bilgi,Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Derbent- İzmir.
  • Ekin, M.,Zerenler, M., Yıldız ,M.(2003). İşletmelerdeki BilgiTeknolojileri Kullanımının Örgütsel Yapıdaki Değişime Etkileri, II. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, İzmit.
  • Erkan, H.(1993). Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
  • Fındıkçı, İ.(1996). Bilgi Toplumunda Yöneticilerde Kendini Geliştirme (Basılmamış doktora tezi), Kültür Koleji Yayınları.
  • Ghalayini, A. M., Noble, J.S.(1996). The Changing Basis Of Performance Measurement, International Journal of Oparations & Production Management, Vol.16, No:8.
  • Gökçen, H.(1996). Yönetim Bilgi Sistemleri, EPİ Yayıncılık, Ankara.
  • Heskett ,J. L., Sasser, W. E., Hart, W.L.(1990). Service Breakthroughs - Changing The Rules of The Game, The Free Press, New York.
  • Huber, G.P.(1990).A Theory of the effects of Advanced Information Technologies on Organizational Design, In telligence and Decision Making, Academy Management Review, Volume 15, No.1.
  • Kaleli, N. ve Şen, A.(2002). Bilgi Toplumunda Yönetim Ve Organizasyon, I.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Hereke-İzmir.
  • Karasar, N.(2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramla, İlkeler, Teknikler, Nobel Yayıncılık Ankara.
  • Klapp, D.E.(1982). Meaning Lag İn The Information Society, Journal Of Communication, Vol:32.
  • Masuda, Y.(1999). Managing in The Information Society, Bassil Blackwell, Inc.
  • Köksal, A.(1981). Bilişimsel Terimleri Sözlüğü, Türk Dil Kurumu Yayınları, No:476, Ankara.
  • Massie, S.(1990). We Are Talking To Each Other, Senior Nurse, 10.6.
  • Mathis, L. R., Jakson, H. J.(1998). Personel/ Human Resource Management, 6 th ed. , West Publishing Comp., USA.
  • Geylan, R.(1991). Personel Yönetimi, Anadolu Ü. Matbaası, Eskişehir.
  • Neely, A., Gregory, M., Platts, K.(1995). Performance Measurement System Design: A Literature Review And Research Agenda, International Journal Of Operations & Production Management, Vol:15, No:4.
  • O’Brien, J. A.(1993). Management Information Systems: A Managerial End User Perspectives, II.Edition, Irwin Inc. Illinois.
  • Öğüt, A.(2001). Bilgi Çağında Yönetim, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara.
  • Quinley, C.(1961). The Evolution of Civilization, The McMillan Company, New York.
  • Safayani, F., Lee, E., Mcgregor, J.(1998). An Empirical Investigation of Two Electronic Mail Systems, Behavior And Information Technology, 7.4.
  • Sayıştay (2000). Performans Ölçüm Rehberi, (Çev. Hülya Demirkaya), Araştırma İnceleme Çeviri Dizisi 7, Ankara.
  • Senn, J. A.(1995). Information Technology in Business, Printice Hall, Int. New Jersey.
  • Toffler. A.(1981). Üçüncü Dalga (Çev: A. SEDEN), Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Tutum, C.(1979). Personel Yönetimi, TODAİE Yayınları No:245, DİE Matbaası, Ankara.
  • Uçkun, S.,Uçkun, G. ve Latif ,H.(2002). Bilgi Toplumu Ve Türkiye, I.nci Bilgi, Ekonomi Ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, Hereke, Kocaeli.
  • Uzay, N.(2001). Bilgi Teknolojilerindeki Gelişme ve Verimlilik Artısı, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Dergisi, No:25, İstanbul.
  • World Development Indicators Database, http://www.worldbank..org.data Şentürk, İ.(2004)., Bilgi Toplumu Parametreleriyle Türkiye’nin Sorgulaması, http://www.isguc.org., 16.05.2004.
  • Yoffie, D, B.(1994). Strategic Managment in Information Technology, Printice Hall, New Jersey.
  • Yozgat, U.(1994). İşletmelerde Haberleşme Teknikleri, T.C. Marmara Üniversitesi İşletme Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayın No:21, İstanbul.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Turunç

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Turunç, Ö. (2016). BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 225-247.
AMA Turunç Ö. BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. Ağustos 2016;3(5):225-247.
Chicago Turunç, Ömer. “BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 3, sy. 5 (Ağustos 2016): 225-47.
EndNote Turunç Ö (01 Ağustos 2016) BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 3 5 225–247.
IEEE Ö. Turunç, “BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA”, Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 5, ss. 225–247, 2016.
ISNAD Turunç, Ömer. “BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 3/5 (Ağustos 2016), 225-247.
JAMA Turunç Ö. BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;3:225–247.
MLA Turunç, Ömer. “BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 5, 2016, ss. 225-47.
Vancouver Turunç Ö. BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ İŞLETMELERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSINA ETKİSİ HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;3(5):225-47.