Değişim, yükseköğretim kurumları
ve akademik çevre için yeni bir olgu değildir. Küreselleşmenin hızlanması ve
müşteri beklentilerinin artmasıyla, diğer tüm sektörler gibi yükseköğretim
sektörü de müşterilere daha iyi hizmet verme noktasında artan bir rekabetle
karşı karşıya kalmıştır. Bu noktada kurum tarafından sunulan hizmetin tamamı
bir bütün olarak düşünülmekte ve rekabet avantajı için etkili bir araç olarak
kabul edilmektedir. Bu nedenle, özellikle yükseköğretimde, hizmetin
iyileştirilmesi için daha etkili bir yöntem ve farklı bakış açılarına her
zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Bunun için stratejik ve hizmet
odaklı bir pazarlama perspektifi ile yeni politikaların oluşturulması gerekli
görülmektedir. Bu durum yükseköğretim kurumlarının hizmet odaklı pazar yönelimi
anlayışına sahip olmasını gerektirmektedir. Yükseköğretim kurumları, pazar
yöneliminin adapte edildiği entegre pazarlama stratejileri sayesinde,
oluşturdukları çıktıların kalitesini artırabilmektedir. Bu bağlamda çalışmanın
temel amacı, yükseköğretim kurumlarının pazar yönelimi temelinde
değerlendirilmesidir. Çalışmanın alt amacı ise, yükseköğretim kurumu algılanan
pazar yöneliminin (PMO), öğrencilerin yükseköğretim kurumu hakkındaki
memnuniyet düzeylerini, algıladıkları kurum imajı ve pozitif ağızdan ağıza
iletişim düzeylerini (WOM) etkileyip etkilemediğinin belirlenmesidir. Araştırma
sonucunda, algılanan pazar yöneliminin kurum imajı ve memnuniyet üzerinde güçlü
bir etkiye sahip olduğu, WOM üzerinde bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Diğer
taraftan memnuniyetin WOM üzerinde güçlü bir etkiye, kurum imajının ise WOM
üzerinde orta düzeyde bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.
Yükseköğretim Pazar yönelimi Memnuniyet Kurum imajı Ağızdan ağıza iletişim
Yozgat Bozok Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi
6602a-İİBF/18-195
Bu çalışmaya 6602a-İİBF/18-195 numaralı BAP projesi ile destek sağlayan Yozgat Bozok Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi’ne teşekkürlerimizi sunarız.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 6602a-İİBF/18-195 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |