Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Strategies of Young Entrepreneurs Who Own Small Businesses to Grow Their Jobs

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 13, 59 - 72, 30.06.2023
https://doi.org/10.31006/gipad.1280988

Öz

The importance of small initiatives that provide income, employment and development by making investments to determine the wishes and needs of the society and to meet these needs is further felt with each passing day. In this study, it is aimed to det8ermine the strategies of young entrepreneurs in Gaziantep to expand their small businesses and the problems they face during growth. The research was carried out based on qualitative research designs and factory science pattern. In the sample selection, maximum diversity sampling technique was preferred. Within the scope of the research, semi -structured interview form was used as a data collection tool. Content analysis performed by using the MAXQDA program for the analysis of the obtained data. As a result of the analysis, the reasons for entrepreneurs to want to expand their businesses were determined as the need to earn high profits and gain prestige. It has been concluded that capital loss is a great risk for entrepreneurs.

Kaynakça

  • Akca, M. (2020). Girişimcilikten girişimci liderliğe. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 6 (2) , 80-89.
  • Altuntas, G. (2014). The Relationship Between entrepreneurship and strategic management: A New model and test of strategic entrepreneurship. Research Journal of Business and Management, 1(2) , 103-129.
  • Başer, H. ve Büber, R. (2012). İş kurma amacı olan adayların girişimcilik özelliklerinin ölçülmesi: Aydın İli’nde bir uygulama. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1), 135-143.
  • Bayram, A. ve Kaya Harmancı, Y. (2018). Girişimciliğe farklı bir bakış: Hibrit girişimcilik. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(3) , 1827-1836.
  • Bozkurt, Ö. Ç., ve Alparslan, A. M. (2013). Girişimcilerde bulunması gereken özellikler ile girişimcilik eğitimi: Girişimci ve öğrenci görüşleri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(1), 7-28.
  • Çelik, M. ve Gölpek Karababa, A. (2018). Girişimcilik niyetlerinin demografik faktörlere göre incelenmesi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13(1) , 57-67.
  • Ersarı, G. ve Naktiyok, A. (2020). Yöneticilerin girişimci liderlik davranışlarının işletme performansına etkisinde farklılaştırma stratejisinin aracı rolü. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19th International Business Congress Special Issue.
  • Esmer, Y. ve Dayı, F. (2017). Entepreneurial leadership: A theoretical framework. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2) , 112-124.
  • Güney, S., (2008). Girişimcilik-Temel kavramlar ve bazı güncel konular. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • İçerli, L., Yıldırım, M. H. ve Demirel, Y. (2011). Kobilerde iç girişimciliğin incelenmesine yönelik bir araştırma: Aksaray örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2) , 177-187.
  • Karıman, E. ve Eliöz, M. (2018). Girişimci eğilimi göstermeyen üniversite öğrencilerinin girişimcilik potansiyelinin araştırılması. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 37(2) , 195-209.
  • Li, H.H.JK ve Tan, K.H (2004) SMEs business growth model: A medium to big effort. Int. J. Management and Enterprise Development, 1(3), 195-207.
  • Soysal, A. (2010). Kadın girişimcilerin özellikleri, karşılaştıkları sorunlar ve iş kuracak kadınlara öneriler: Kahramanmaraş İlinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1), 71-95.
  • Soysal, A. (2013). Kırsal alanda kadın girişimciliği: Türkiye için durum değerlendirmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8(1) , 163-190.
  • Şimşek, M.Ş. ve Çelik, A. (2014). Genel işletme. Eğitim Yayınevi.
  • Şimşek, M.Ş. ve Çelik, A. (2016). İşletme bilimine giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Telli, S. G. (2020).Girişimci yenilikçi üniversite. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1) , 44-48.
  • Tengilimoğlu, D., Atilla, E. A., ve Bektaş, M. (2020). İşletme yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Timuroğlu, M. K. ve Çakır, S. (2014). Girişimcilerin yeni bir girişim yapma niyetlerinin risk eğilimi ile ilişkisi alma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 119-136.
  • Uluköy, M. ve Bayraktaroğlu, S. (2014). Ataerkil toplumlarda kadın girişimcilerin uğradıkları baskıların incelenmesine yönelik bir alan araştırması. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 12(24), 356-369.
  • Uygun, M., Mete, S. ve Güner, E. (2012). Genç girişimci adayların girişimcilik eğilimi ve girişimcilik özellikleri arasındaki ilişkiler. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), 145-156.
  • https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Kucuk-ve-Orta-Buyuklukteki-Girisim-Istatistikleri-2019-37548 (Erişim tarihi: 17.08.2021).

Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 13, 59 - 72, 30.06.2023
https://doi.org/10.31006/gipad.1280988

Öz

Toplumun istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu ihtiyaçların giderilmesine yönelik yatırımlar gerçekleştirerek gelir, istihdam ve kalkınma sağlayan küçük girişimlerin önemi her geçen gün daha da hissedilmektedir. Çalışmada, Gaziantep ilindeki genç girişimcilerin sahip oldukları küçük işletmelerini büyütmeye yönelik gerçekleştirdikleri stratejileri ve büyüme esnasında karşılaştıkları sorunları tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden, olgu bilim desenine dayalı olarak yürütülmüştür. Örneklem seçiminde, maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği tercih edilmiştir. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde MAXQDA programından yararlanılarak içerik analizi yapılmıştır. Analiz sonucu girişimcilerin işlerini büyütmek isteme nedenleri yüksek kâr elde etme ve saygınlık kazanma ihtiyacı olarak tespit edilmistir. Girişimciler için sermaye kaybının büyük bir risk olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akca, M. (2020). Girişimcilikten girişimci liderliğe. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 6 (2) , 80-89.
  • Altuntas, G. (2014). The Relationship Between entrepreneurship and strategic management: A New model and test of strategic entrepreneurship. Research Journal of Business and Management, 1(2) , 103-129.
  • Başer, H. ve Büber, R. (2012). İş kurma amacı olan adayların girişimcilik özelliklerinin ölçülmesi: Aydın İli’nde bir uygulama. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1), 135-143.
  • Bayram, A. ve Kaya Harmancı, Y. (2018). Girişimciliğe farklı bir bakış: Hibrit girişimcilik. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(3) , 1827-1836.
  • Bozkurt, Ö. Ç., ve Alparslan, A. M. (2013). Girişimcilerde bulunması gereken özellikler ile girişimcilik eğitimi: Girişimci ve öğrenci görüşleri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(1), 7-28.
  • Çelik, M. ve Gölpek Karababa, A. (2018). Girişimcilik niyetlerinin demografik faktörlere göre incelenmesi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13(1) , 57-67.
  • Ersarı, G. ve Naktiyok, A. (2020). Yöneticilerin girişimci liderlik davranışlarının işletme performansına etkisinde farklılaştırma stratejisinin aracı rolü. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19th International Business Congress Special Issue.
  • Esmer, Y. ve Dayı, F. (2017). Entepreneurial leadership: A theoretical framework. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2) , 112-124.
  • Güney, S., (2008). Girişimcilik-Temel kavramlar ve bazı güncel konular. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • İçerli, L., Yıldırım, M. H. ve Demirel, Y. (2011). Kobilerde iç girişimciliğin incelenmesine yönelik bir araştırma: Aksaray örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2) , 177-187.
  • Karıman, E. ve Eliöz, M. (2018). Girişimci eğilimi göstermeyen üniversite öğrencilerinin girişimcilik potansiyelinin araştırılması. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 37(2) , 195-209.
  • Li, H.H.JK ve Tan, K.H (2004) SMEs business growth model: A medium to big effort. Int. J. Management and Enterprise Development, 1(3), 195-207.
  • Soysal, A. (2010). Kadın girişimcilerin özellikleri, karşılaştıkları sorunlar ve iş kuracak kadınlara öneriler: Kahramanmaraş İlinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1), 71-95.
  • Soysal, A. (2013). Kırsal alanda kadın girişimciliği: Türkiye için durum değerlendirmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8(1) , 163-190.
  • Şimşek, M.Ş. ve Çelik, A. (2014). Genel işletme. Eğitim Yayınevi.
  • Şimşek, M.Ş. ve Çelik, A. (2016). İşletme bilimine giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Telli, S. G. (2020).Girişimci yenilikçi üniversite. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1) , 44-48.
  • Tengilimoğlu, D., Atilla, E. A., ve Bektaş, M. (2020). İşletme yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Timuroğlu, M. K. ve Çakır, S. (2014). Girişimcilerin yeni bir girişim yapma niyetlerinin risk eğilimi ile ilişkisi alma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 119-136.
  • Uluköy, M. ve Bayraktaroğlu, S. (2014). Ataerkil toplumlarda kadın girişimcilerin uğradıkları baskıların incelenmesine yönelik bir alan araştırması. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 12(24), 356-369.
  • Uygun, M., Mete, S. ve Güner, E. (2012). Genç girişimci adayların girişimcilik eğilimi ve girişimcilik özellikleri arasındaki ilişkiler. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), 145-156.
  • https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Kucuk-ve-Orta-Buyuklukteki-Girisim-Istatistikleri-2019-37548 (Erişim tarihi: 17.08.2021).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mine Küçükler 0000-0002-1636-1383

İbrahim Yıldırım 0000-0003-1557-8406

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Küçükler, M., & Yıldırım, İ. (2023). Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 7(13), 59-72. https://doi.org/10.31006/gipad.1280988
AMA Küçükler M, Yıldırım İ. Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri. GİPAD. Haziran 2023;7(13):59-72. doi:10.31006/gipad.1280988
Chicago Küçükler, Mine, ve İbrahim Yıldırım. “Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 7, sy. 13 (Haziran 2023): 59-72. https://doi.org/10.31006/gipad.1280988.
EndNote Küçükler M, Yıldırım İ (01 Haziran 2023) Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 7 13 59–72.
IEEE M. Küçükler ve İ. Yıldırım, “Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri”, GİPAD, c. 7, sy. 13, ss. 59–72, 2023, doi: 10.31006/gipad.1280988.
ISNAD Küçükler, Mine - Yıldırım, İbrahim. “Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 7/13 (Haziran 2023), 59-72. https://doi.org/10.31006/gipad.1280988.
JAMA Küçükler M, Yıldırım İ. Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri. GİPAD. 2023;7:59–72.
MLA Küçükler, Mine ve İbrahim Yıldırım. “Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 13, 2023, ss. 59-72, doi:10.31006/gipad.1280988.
Vancouver Küçükler M, Yıldırım İ. Küçük İşletme Sahibi Genç Girişimcilerin İşlerini Büyütmeye Yönelik Stratejileri. GİPAD. 2023;7(13):59-72.