Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 3, 5 - 9, 19.06.2003

Öz

İşletmeler kıyaslamayı diğer
şirketlerinkiyle kendi hizmetlerini, ürünlerini ve uygulamalarını kıyaslama
aracı olarak kullanmışlardır. Ayrıca şirketler eğitim uygulamalarını da
kıyaslayabilirler. Kıyaslama temel bir TKY tekniğidir. Bu nedenle TKY’de
eğitim, işgücü kültürünü değiştirmek için kullanılabilecektir. TKY eğitim
programlarından biri kıyaslama programıdır. Kıyaslama en iyi uygulamaların
transferi anlamına geldiğinden kıyaslama eğitimi personel direncini engeller ve
işgücü uyumunu artırır. Sonuç olarak TKY ve Kıyaslama uygulamalarında eğitim
oldukça önemlidir.




Kaynakça

  • 1. Zeyyat, Sabuncuoğlu, Personel Yönetimi Politika ve Yönetsel Teknikler, 8.Baskı, Bursa, 1997.
  • 2. Werner Vermeulen ve Diğerleri, “ Training And Education for TQM In The Commercial Banking Industry for South Africa”, Managing Service Quality, Vol.10, Issue:1, 2000, ss.61-67.
  • 3. Janet, H. Marler, “The Effect of TQM Training, Flexible Work, And Technology On Continuous Improvement”, Journal of Quality Management, Vol.3, Issue:2, 1998, ss. 241-266.
  • 4. Gopal, K.K., “Education, Training, Research And Consultancy-The Way Forwards For Total Quality Management”, Total Quality Management, Vol.2, Issue:3, 1991, ss.207-212.
  • 5. Gopal K.K. ve Mike, A., “Education And Training For Total Quality Management”, Total Quality Management, Vol.4, Issue: (sic), 1993, ss.77-84.
  • 6. John S., Oakland ve Robin, Waterworth, “Total Quality Training:A Review And Suggested Framework”, Total Quality Management, Vol.6, Issue:4, 1995, ss299-316.
  • 7. Suleiman K.Kassicieh ve Steven A., Yourstone, “Training, Performance Evaluation, Rewards And TQM Implementatioon Success”, Journal Of Quality Management, Vol.3, Issue:1, 1998, ss.25-38.
  • 8. LeslieE.,Overmyerday, “Benchmarking Training”, Training & Development, Vol.49, Issue:11, 1995, ss.26-31.
  • 9. Mohamed, Zairi, “Benchmarking At Shorts”, Benchmarking For Quality Management & Technology, Vol.5, Issue:1, 1998, ss.13-20.
  • 10. Camp, Robert, Business Process Benchmarking-Finding and Implementing Best Practices, ASQ Quality Press, 611 East Wisconsin Avenue, Milwaukee, Wisconsin 53201-3005, 1995.
  • 11. Hamzah, A. ve Mohamed Zairi, “Best Practice In People Management”, Management Development Review, Vol.10, Number 4/5, 1997, ss.179-182.
  • 12. Hamzah, A. ve Mohamed Zairi, “People Management:Where Is The Evidence Of Best Practice? Part I”, Training For Quality, Vol.4, Number:2, 1996, ss.19-24.
  • 13. Mühlemeyer, Peter ve Maxine Clarke, “The Competitive Factor: Training And Development As a Strategic Management Task”, Journal Of Workplace Learning, Vol.9, Number 1, 1997, ss. 4-11.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esma Ülkü Kaya

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kaya, E. Ü. (2003). BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 1(3), 5-9.
AMA Kaya EÜ. BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ. (DAD). Haziran 2003;1(3):5-9.
Chicago Kaya, Esma Ülkü. “BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 1, sy. 3 (Haziran 2003): 5-9.
EndNote Kaya EÜ (01 Haziran 2003) BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 1 3 5–9.
IEEE E. Ü. Kaya, “BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ”, (DAD), c. 1, sy. 3, ss. 5–9, 2003.
ISNAD Kaya, Esma Ülkü. “BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 1/3 (Haziran 2003), 5-9.
JAMA Kaya EÜ. BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ. (DAD). 2003;1:5–9.
MLA Kaya, Esma Ülkü. “BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 3, 2003, ss. 5-9.
Vancouver Kaya EÜ. BİR TKY TEKNİĞİ OLARAK KIYASLAMA EĞİTİMİ. (DAD). 2003;1(3):5-9.