The primary objective of the study was to assess the effectiveness of an animation-based teaching program in enhancing the acquisition of self-care skills among three kindergarten students diagnosed with mild or moderate intellectual disability. The researchers developed a tailored animation-based teaching package with direct instruction, specifically designed to meet the unique requirements of the targeted population. To evaluate the impact of the intervention, a single-subject research design with multiple probes across behaviors was implemented. The study focused on teaching three daily living skills, namely tooth brushing, hand washing with soap, and hand drying. The results suggested that animation-based video modeling is an effective approach in enhancing the acquisition of daily living skills among students with intellectual disability. Thus, animation-based teaching holds promise as a viable strategy for facilitating the acquisition of effective self-care skills among individuals with intellectual disability.
120K064
Çalışmanın ana amacı, hafif veya orta düzeyde zihinsel yetersizlik tanısı almış üç anaokulu öğrencisinin öz bakım becerilerini edinmelerinde animasyon tabanlı bir öğretim programının etkinliğini değerlendirmektir. Araştırmacılar, hedeflenen popülasyonun kendine özgü gereksinimlerini karşılamak için özel olarak tasarlanmış, doğrudan öğretim süreçlerini içeren animasyon tabanlı bir öğretim paketi geliştirmiştir. Müdahalenin etkisini değerlendirmek için, tek denekli araştırma desenlerinden davranışlar arası çoklu yoklama modeli uygulanmıştır. Çalışma diş fırçalama, sabunla el yıkama ve el kurulama olmak üzere üç günlük yaşam becerisinin öğretilmesine odaklanmıştır. Sonuçlar, animasyon tabanlı video modellemenin zihinsel yetersizliği olan öğrenciler arasında günlük yaşam becerilerinin edinimini artırmada etkili bir yaklaşım olduğunu göstermiştir. Dolayısıyla, animasyon temelli öğretim, zihinsel yetersizliği olan bireyler arasında etkili öz bakım becerilerinin edinilmesini kolaylaştırmak için uygun bir strateji olarak umut vaat etmektedir.
zihinsel yetersizlik animasyon doğrudan öğretim öz bakım becerileri
TÜBİTAK
120K064
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 120K064 |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1 |