The aim is to determine the level of satisfaction and expectations of the school administrators, who work under the same directorate as the directors of Erzincan Provincial Directorate of National Education, from the religious culture and ethics teachers who are graduates of the faculty of theology in their institutions. The data were obtained from a total of 73 institution administrators working in Erzincan Provincial Directorate of National Education in the 2019-2020 academic year. Erzincan Binali Yıldırım University external stakeholder survey was used as a means of collecting data. As a result, it shows that the vocational skills gained to the graduates of the faculty of theology are sufficient, the institution administrators of Erzincan Provincial Directorate of National Education are satisfied with the teachers working in their institutions and meet their expectations.
Religious Education Ministry of National Education Faculty of Theology Expectation Satisfaction
Amaç, Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yöneticileri ile aynı müdürlüğe bağlı olarak görev yapan Okul yöneticilerinin, kurumlarında görev yapan ilahiyat fakültesi mezunu din kültürü ahlak bilgisi öğretmenlerinden memnuniyet düzeylerini ve beklentilerini tespit etmektir. Veriler 2019-2020 eğitim – öğretim yılında Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yapan toplam 73 kurum yöneticisinden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi dış paydaş anketi kullanılmıştır. Bulgular, ilahiyat fakültesi mezunlarına kazandırılan mesleki becerilerin yeterli olduğu, Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğü kurum yöneticilerinin kurumlarında çalışan DKAB öğretmenlerinden memnun oldukları ve beklentilerini karşıladığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ESOGUIFD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.