BibTex RIS Kaynak Göster

A Field Research On The Current State and Development of Congress Tourism In Gaziantep

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 57 - 69, 01.09.2016

Öz

In this study, It is aimed that determine perspectives, issues and solutions offered by Gaziantep congress tourism of the staff members and executives who work in tourism establishments and public sector institutes. In order to carry out this study, a developed survey was applied to 269 staff members and executives of the tourism industry and tourism public sector institutes, who provided services to Congress Tourism in Gaziantep City during April and May, 2016. Following the survey, it has been identified that the development of Gaziantep congress tourism will impact a positive effect by branding the city; and on its economy. Also, there is lack of adequate substructure and superstructure utilities in effective advertising and marketing activities related to the congress tourism in Gaziantep and a shortage of qualified staff who should take charge in this area has been identified by the those participants who are in the same consensus. Besides, the study has allowed determining the fact that Gaziantep‟s strategic steps to be taken could contribute to the city's economy, its branding and the increase of the incomes in the field of congress tourism in Gaziantep

Kaynakça

  • Aydın, Şule (1997), Kongre Turizmi ve Türkiye’nin Kongre Turizm Potansiyeli, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi SBE Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Avcıkurt, C. (2003), Turizm Sosyolojisi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Aktaş, Cengiz (2005), “Türkiye‟nin Turizm Gelirini Etkileyen Değişkenler İçin En Uygun Regresyon Denkleminin Belirlenmesi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(2), 2005, ss.163-174.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Spss Uygulamalı, İstanbul: Avcı Ofset.
  • Akhmetov, Almaz (2007), Almata’nın Kongre Turizm Arz Potansiyeli ve Şehrin Kongre Destinasyonu Seçim Faktörleri Açısından Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Aslan, Alper (2008), “Türkiye‟de Ekonomik Büyüme ve Turizm İlişkisi Üzerine Ekonometrik Analiz”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, No. 24.
  • Adan, Özge (2015), “Destinasyon Marka İmajı ve Bir Pazar Bölümü Olarak İş Amaçlı Gelen Turistlere Yönelik Uygulanması”, Journal of Yasar University, 10(39), 655-6611.
  • Bilim, Yasin ve Özer, Özgür (2013), “Yerel Halk Gözüyle Konya‟da Turizmin Önemi ve Ekonomik, Sosyal, Çevresel Etkileri”, Ulusal KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Konya.
  • Durgun, Ayşe (2006), Bölgesel Kalkınmada Turizmin Rolü: Isparta Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Sülayman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, İsparta, ss.39- 50.
  • Dölalan, Gözdem (2008), Ankara’da Kongre Turizmi: A Grubu Seyahat Acentelerinin Bakış Açılarına Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bölümler Enstitüsü.
  • Erdoğan, Ceylan (2006), İzmir İli Kongre Turizmi Arz Potansiyelinin İncelenmesi ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı, İzmir, ss.32-114.
  • Eryılmaz, Burak (2011), Alternatif Turizm Çeşidi Olarak Samsun’da Kongre Turizmi Olanaklarının Değerlendirilmesi, Samsun Sempozyumu 2011, ss.1-13.
  • Enes, Kemal (2013), Ankara’nın Kongre Turizmi Potansiyeli, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi, Ankara, ss.20-32.
  • Gürbüz, Ahmet (2002), “Turizmin Sosyal Çevreye Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Teknoloji Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 1-2, ss.49-59.
  • Gaziantep İl Kültür Turizm Müdürlüğü Kişisel Görüşme; Mehmet AYKANAT, Görüşme Tarihi: 03.05.2016.
  • Hannam, Kevin (2008), “Tourist Studies and The Turn Towards Mobilities”, Tourism Geographies, Geography Compass 2(1), ss. 127–139.
  • İstanbul Ticaret Odası, (2008), Türkiye’de Kongre Turizmini Geliştirme İmkânları, Hazırlayan: Kahraman Arslan, Yayın No: 2008-34 İstanbul.
  • Jubayeva, Assel (2013), “Uluslararası Kongre Turizminin Kazakistan’daki Mevcut Durumunun Değerlendirilmesi, Sorunları ve Çözüm Önerileri”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi SBE Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Karasu, Tanju (1990), “Kongre Turizmi Üzerinde Düşünceler”, Anatolia Dergisi, Yıl: 1990, Sayı: 4, Cilt: 1, s. 32-34.
  • Kalaycı, Ş. (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın.
  • Kızılgöl, Özlem ve Erbaykal, Erman (2008), “Türkiye‟de Turizm Gelirleri İle Ekonomik Büyüme İlişkisi: Bir Nedensellik Analizi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:13, Sayı:2, ss.351-360.
  • Karasar, N. (2012), Bilimsel araştırma yöntemi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Milne, Siman ve Ateljeviv, Irena (2001), “Tourism, economic development and the globallocal nexus: Theory embracing complexity”, Tourism Geographies 3(4), 2001, 369–393.
  • Mansuroğlu, S. (2006), “Turizm Gelişmelerine Yerel Halkın Yaklaşımlarının Belirlenmesi: Akseki/Antalya Örneği”, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 19(1), ss.35-46.
  • Öter, Zafer ve Özdoğan, Osman N. (2005), “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt. 16, Sayı. 2, ss.127- 138.
  • Özkul, Emrah ve Demirer, Dilek (2012), “Şehirlerin Turistik Markalaşmasında Kalkınma Ajanslarının Rolü, Bölge Planları Üzerine Bir Doküman İncelemesi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, Yıl. 2012, s. 157-181.
  • Pembegül, Tuğba (2008), Geliştirilebilir Turizm Çeşidi Olarak Kongre Turizmi ve Türkiye’deki Kongre Merkezlerinin Avrupa’daki Örneklerle Karşılaştırılarak İncelenmesi, Uzmanlık Tezi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.1-87.
  • Şakarcan, Ç. (1987), Kongre Turizmi, Kongre Organizasyonu ve Türkiye, Yüksek Lisans Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şentürk, F.K. ve Toprak, L.S. (2011), “Turizmin Sosyo-Kültürel Etkilerinin Din Görevlilerinin Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi”, 12. Ulusal Turizm Kongresi, 30 Kasım-4 Aralık 2011, ss.324- 334, Akçakoca- Düzce.
  • Tutar. Filiz, Alpaslan. Cemile, Tutar, Erdinç ve Erkan, Çisil (2013), “Turizm Sektörünün İstihdam Üzerine Etkisi”, Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, Cilt. 2, Sayı. 4, ss.14-17.
  • Ulusan, Yeliz ve Batman, Orhan (2010), “Alternatif Turizm Çeşitlerinin Konya Turizmine Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23. Sayı, ss. 243-260.
  • Yanardağ, Özgür ve Avcı, Mehmet (2012), “Turizm Sektöründe İstihdam Sorunları: Marmaris, Fethiye, Bodrum İlçeleri Üzerine Ampirik Bir İnceleme”. Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi, Cilt. 3, Sayı. 2, ss.39-62.
  • www.kdk.gov.tr, Erişim Tarihi: 01.05.2016
  • www.gto.org.tr, Erişim Tarihi: 06.07.2016
  • www.tursab.org.tr, Erişim Tarihi: 05.06.2016
  • www.gaziantepturizm.gov.tr, Erişim Tarihi: 06.07.2016
  • www.gto.org.tr, Erişim Tarihi: 08.08.2016

Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 57 - 69, 01.09.2016

Öz

Bu çalışmada, Gaziantep‟te faaliyet gösteren turizm işletmeleri ile turizmle ilgili kamu kurumlarında çalışan personel ve yöneticilerin, Gaziantep kongre turizmine yönelik bakış açıları, Gaziantep‟in kongre turizmine yönelik sorunları ve çözüm önerilerine yönelik görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için geliştirilen anket formu, 2016 yılının Nisan ve Mayıs aylarında Gaziantep şehrinde ongre turizmine hizmet sunan turizm işletmeleri ile turizmle ilgili kamu kurumlarında çalışan personel ve yöneticilerden oluşan 269 katılımcıya uygulanmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda katılımcıların, Gaziantep kongre turizminin gelişmesinin şehrin markalaşması ve ekonomisi üzerinde olumlu etki oluşturacağı görüşüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Gaziantep‟te kongre turizmine yönelik tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde, alt ve üstyapı imkânlarında yetersizlikler olduğu, bu alanda görev alması gereken uzman personel konusunda eksiklikler olduğu konusunda katılımcıların görüş birliği içerisinde oldukları da tespit edilmiştir. Yine Gaziantep‟in kongre turizm alanında atacağı stratejik adımlar şehrin ekonomisine, markalaşmasına ve turizmden elde edeceği geliri arttırmasına katkı sağlayacağı, yapılan bu araştırmada ortaya konulan diğer bulgular olmuştur.

Kaynakça

  • Aydın, Şule (1997), Kongre Turizmi ve Türkiye’nin Kongre Turizm Potansiyeli, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi SBE Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Avcıkurt, C. (2003), Turizm Sosyolojisi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Aktaş, Cengiz (2005), “Türkiye‟nin Turizm Gelirini Etkileyen Değişkenler İçin En Uygun Regresyon Denkleminin Belirlenmesi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(2), 2005, ss.163-174.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Spss Uygulamalı, İstanbul: Avcı Ofset.
  • Akhmetov, Almaz (2007), Almata’nın Kongre Turizm Arz Potansiyeli ve Şehrin Kongre Destinasyonu Seçim Faktörleri Açısından Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Aslan, Alper (2008), “Türkiye‟de Ekonomik Büyüme ve Turizm İlişkisi Üzerine Ekonometrik Analiz”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, No. 24.
  • Adan, Özge (2015), “Destinasyon Marka İmajı ve Bir Pazar Bölümü Olarak İş Amaçlı Gelen Turistlere Yönelik Uygulanması”, Journal of Yasar University, 10(39), 655-6611.
  • Bilim, Yasin ve Özer, Özgür (2013), “Yerel Halk Gözüyle Konya‟da Turizmin Önemi ve Ekonomik, Sosyal, Çevresel Etkileri”, Ulusal KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Konya.
  • Durgun, Ayşe (2006), Bölgesel Kalkınmada Turizmin Rolü: Isparta Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Sülayman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, İsparta, ss.39- 50.
  • Dölalan, Gözdem (2008), Ankara’da Kongre Turizmi: A Grubu Seyahat Acentelerinin Bakış Açılarına Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bölümler Enstitüsü.
  • Erdoğan, Ceylan (2006), İzmir İli Kongre Turizmi Arz Potansiyelinin İncelenmesi ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı, İzmir, ss.32-114.
  • Eryılmaz, Burak (2011), Alternatif Turizm Çeşidi Olarak Samsun’da Kongre Turizmi Olanaklarının Değerlendirilmesi, Samsun Sempozyumu 2011, ss.1-13.
  • Enes, Kemal (2013), Ankara’nın Kongre Turizmi Potansiyeli, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi, Ankara, ss.20-32.
  • Gürbüz, Ahmet (2002), “Turizmin Sosyal Çevreye Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Teknoloji Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 1-2, ss.49-59.
  • Gaziantep İl Kültür Turizm Müdürlüğü Kişisel Görüşme; Mehmet AYKANAT, Görüşme Tarihi: 03.05.2016.
  • Hannam, Kevin (2008), “Tourist Studies and The Turn Towards Mobilities”, Tourism Geographies, Geography Compass 2(1), ss. 127–139.
  • İstanbul Ticaret Odası, (2008), Türkiye’de Kongre Turizmini Geliştirme İmkânları, Hazırlayan: Kahraman Arslan, Yayın No: 2008-34 İstanbul.
  • Jubayeva, Assel (2013), “Uluslararası Kongre Turizminin Kazakistan’daki Mevcut Durumunun Değerlendirilmesi, Sorunları ve Çözüm Önerileri”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi SBE Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Karasu, Tanju (1990), “Kongre Turizmi Üzerinde Düşünceler”, Anatolia Dergisi, Yıl: 1990, Sayı: 4, Cilt: 1, s. 32-34.
  • Kalaycı, Ş. (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın.
  • Kızılgöl, Özlem ve Erbaykal, Erman (2008), “Türkiye‟de Turizm Gelirleri İle Ekonomik Büyüme İlişkisi: Bir Nedensellik Analizi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:13, Sayı:2, ss.351-360.
  • Karasar, N. (2012), Bilimsel araştırma yöntemi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Milne, Siman ve Ateljeviv, Irena (2001), “Tourism, economic development and the globallocal nexus: Theory embracing complexity”, Tourism Geographies 3(4), 2001, 369–393.
  • Mansuroğlu, S. (2006), “Turizm Gelişmelerine Yerel Halkın Yaklaşımlarının Belirlenmesi: Akseki/Antalya Örneği”, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 19(1), ss.35-46.
  • Öter, Zafer ve Özdoğan, Osman N. (2005), “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt. 16, Sayı. 2, ss.127- 138.
  • Özkul, Emrah ve Demirer, Dilek (2012), “Şehirlerin Turistik Markalaşmasında Kalkınma Ajanslarının Rolü, Bölge Planları Üzerine Bir Doküman İncelemesi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, Yıl. 2012, s. 157-181.
  • Pembegül, Tuğba (2008), Geliştirilebilir Turizm Çeşidi Olarak Kongre Turizmi ve Türkiye’deki Kongre Merkezlerinin Avrupa’daki Örneklerle Karşılaştırılarak İncelenmesi, Uzmanlık Tezi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.1-87.
  • Şakarcan, Ç. (1987), Kongre Turizmi, Kongre Organizasyonu ve Türkiye, Yüksek Lisans Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şentürk, F.K. ve Toprak, L.S. (2011), “Turizmin Sosyo-Kültürel Etkilerinin Din Görevlilerinin Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi”, 12. Ulusal Turizm Kongresi, 30 Kasım-4 Aralık 2011, ss.324- 334, Akçakoca- Düzce.
  • Tutar. Filiz, Alpaslan. Cemile, Tutar, Erdinç ve Erkan, Çisil (2013), “Turizm Sektörünün İstihdam Üzerine Etkisi”, Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, Cilt. 2, Sayı. 4, ss.14-17.
  • Ulusan, Yeliz ve Batman, Orhan (2010), “Alternatif Turizm Çeşitlerinin Konya Turizmine Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23. Sayı, ss. 243-260.
  • Yanardağ, Özgür ve Avcı, Mehmet (2012), “Turizm Sektöründe İstihdam Sorunları: Marmaris, Fethiye, Bodrum İlçeleri Üzerine Ampirik Bir İnceleme”. Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi, Cilt. 3, Sayı. 2, ss.39-62.
  • www.kdk.gov.tr, Erişim Tarihi: 01.05.2016
  • www.gto.org.tr, Erişim Tarihi: 06.07.2016
  • www.tursab.org.tr, Erişim Tarihi: 05.06.2016
  • www.gaziantepturizm.gov.tr, Erişim Tarihi: 06.07.2016
  • www.gto.org.tr, Erişim Tarihi: 08.08.2016
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İbrahim Giritlioğlu

Barış Armutcu

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Giritlioğlu, İ., & Armutcu, B. (2016). Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2(3), 57-69.
AMA Giritlioğlu İ, Armutcu B. Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması. UEAD. Eylül 2016;2(3):57-69.
Chicago Giritlioğlu, İbrahim, ve Barış Armutcu. “Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu Ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 2, sy. 3 (Eylül 2016): 57-69.
EndNote Giritlioğlu İ, Armutcu B (01 Eylül 2016) Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 2 3 57–69.
IEEE İ. Giritlioğlu ve B. Armutcu, “Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması”, UEAD, c. 2, sy. 3, ss. 57–69, 2016.
ISNAD Giritlioğlu, İbrahim - Armutcu, Barış. “Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu Ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 2/3 (Eylül 2016), 57-69.
JAMA Giritlioğlu İ, Armutcu B. Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması. UEAD. 2016;2:57–69.
MLA Giritlioğlu, İbrahim ve Barış Armutcu. “Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu Ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, c. 2, sy. 3, 2016, ss. 57-69.
Vancouver Giritlioğlu İ, Armutcu B. Gaziantep Şehrinde Kongre Turizminin Mevcut Durumu ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Saha Araştırması. UEAD. 2016;2(3):57-69.