Bu çalışma, gerçeğin değersizleşmesi anlamına gelen
post- truth kavramına ve yeni medya üzerinden yayılan yalan içeriklere
odaklanmaktadır. Bu çalışmada, 31 Mart 2019 yerel seçimi döneminde yeni medya
üzerinden yayılan sahte haberler (fake-news) irdelenmiştir. Bu çalışmanın
amacı, haber sitelerinde ve sosyal ağlarda 31 Mart 2019 yerel seçimi sürecinde
yayılan yalan içeriklerin yoğunluğunu, içeriklerin hangi mecralarda, ne
şekillerde üretildiğini ve üretilen içeriklerin temalarını ortaya koymaktır. Bu
amaçla, Teyit.org tarafından 31 Mart 2019 yerel seçim döneminde tespit edilen
yalan içerikler belirlenen kategoriler üzerinden incelenmiştir. Yeni medyanın
yalan içeriklerin yayılmasında önemli belirleyici bir rol oynadığı ve yalan
haberlerin muhalefet siyasetçileri daha fazla hedef aldığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Post-truth yeni medya yalan haber dijital algoritma siyasal iletişim 2019 yerel seçimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 33 |