Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF RECREATION DEFINITION IN GOOGLE SEARCH ENGINE RESULTS

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 75 - 84, 15.09.2020
https://doi.org/10.5281/zenodo.4030230

Öz

Thoughts of the term of recreation is widely used and known in Turkey may not be quite right. Given the process of reaching information sources, it can be said that one of the most widely used tools is web search engines. In this direction, the aim of the research is to evaluate the results of the expression "what is recreation" browsed in the Google search engine by means of content analysis in order to investigate what is the term of recreation. In order to evaluation, Veal's (2004) literature review study about recreation term was used. By evaluating the 11 literature definitions in the study, it was considered appropriate to use codes having 5 and more frequency (5 codes in total) as the evaluation criterion among the 25 codes. Taking into consideration the 5 codes specified, the definitions accessed through the search engine are scored between 0 and 5 according to the number of codes they have. As a sampling method, criterion sampling was used. Through the conducted content analysis, a total of 204 expressions were evaluated, 129 of which describe the term of recreation, and 75 which do not. When the findings were examined, approximately 9% of 204 expressions have 5 points, and 11% have 4 points. As a result, the fact that 20% of the expressions are composed of definitions which has 4 and more points, can be interpreted as meaning that a significant part of the search engine results can not adequately explain the term of recreation.

Kaynakça

  • Baş, T. ve Akturan, U. (2017). Sosyal bilimlerde bilgisyar destekli nitel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bradley, S. V. (2015). Win the game of Googleopoly: unlocking the secret strategy of search engines. Hoboken, New Jersey: Wiley.
  • Brandt, D. S. (1996). "Evaluating information on the Internet". Computers in Libraries. 16 (5), 44-46.
  • Burns, C. and Sauers, M. P. (2014). Google search secrets. Chicago: ALA Neal-Schuman.
  • Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin.
  • Koçak, A. ve Arun Ö. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4 (3), 21-28.
  • Snell, N., Clark, T. M. And Temple, B. (2003). Sams teach yourself Internet and Web basics all in one. Indianapolis, Ind.: SAMS.
  • Spink, A. and Zimmer, M. (2008). Introduction. A. Spink and M. Zimmer. (Eds.), In Web Search: Multidisciplinary Perspectives (3-8). Berlin, Heidelberg: Springer.
  • StatCounter. (2018, 15 Nisan). Erişim adresi: http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/turkey
  • Veal, A. J. (2004). Definitions of leisure and recreation. Reproduced from: Australian Journal of Leisure and Recreation, Vol. 2, No. 4, 1992, pp. 44-48, 52. http://www.csun.edu/~vcrec004/ls251/resources/VealRecDefinitions.pdf (20.03.2018)

REKREASYON TANIMININ GOOGLE ARAMA MOTORU SONUÇLARINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 75 - 84, 15.09.2020
https://doi.org/10.5281/zenodo.4030230

Öz

Rekreasyon kavramının Türkiye’de yaygın olarak kullanıldığını ve bilindiğini ifade etmek pek doğru olmayabilir. Bilgi kaynağına ulaşma süreci göz önüne alındığında, yaygın olarak kullanılan araçlardan birisinin web arama motorları olduğu söylenebilir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı Google arama motorunda rekreasyon kavramının ne olduğunu araştırmak için taratılan “rekreasyon nedir” ifadesinin sonuçlarını içerik analizi yöntemiyle değerlendirmektir. Değerlendirme yapabilmek için Veal’ın (2004) rekreasyon kavramıyla ilgili literatür derleme çalışmasından yararlanılmıştır. Çalışmadaki 11 literatür tanımı değerlendirilerek 25 kod içinden frekansı 5 ve üzeri olanların (toplam 5 kod) değerlendirme kriteri olarak kullanılması uygun görülmüştür. Belirlenen 5 kod dikkate alınarak, arama motoru aracılığa ulaşılan tanımlar, sahip olduğu kod sayısına göre 0-5 arası puanlandırılmıştır. Örnekleme Tekniği olarak ölçüte dayalı örnekleme tekniğini kullanılmıştır. Yürütülen içerik analizi aracılığıyla, rekreasyon kavramını tanımlayan 129, tanımlamayan 75 olmak üzere toplamda 204 ifade değerlendirilmiştir. Bulgular incelendiğinde 204 ifadeden yaklaşık %9’unun 5 puan, ve %11’inin 4 puan aldığı görülmektedir. Sonuç olarak ifadelerin toplamda %20’sinin 4 ve üzeri puana sahip tanımdan oluşması, arama motoru sonuçlarının önemli bir kısmının rekreasyon kavramını yeterli düzeyde açıklayamadığı anlamında değerlendirilebilir.

Kaynakça

  • Baş, T. ve Akturan, U. (2017). Sosyal bilimlerde bilgisyar destekli nitel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bradley, S. V. (2015). Win the game of Googleopoly: unlocking the secret strategy of search engines. Hoboken, New Jersey: Wiley.
  • Brandt, D. S. (1996). "Evaluating information on the Internet". Computers in Libraries. 16 (5), 44-46.
  • Burns, C. and Sauers, M. P. (2014). Google search secrets. Chicago: ALA Neal-Schuman.
  • Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin.
  • Koçak, A. ve Arun Ö. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4 (3), 21-28.
  • Snell, N., Clark, T. M. And Temple, B. (2003). Sams teach yourself Internet and Web basics all in one. Indianapolis, Ind.: SAMS.
  • Spink, A. and Zimmer, M. (2008). Introduction. A. Spink and M. Zimmer. (Eds.), In Web Search: Multidisciplinary Perspectives (3-8). Berlin, Heidelberg: Springer.
  • StatCounter. (2018, 15 Nisan). Erişim adresi: http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/turkey
  • Veal, A. J. (2004). Definitions of leisure and recreation. Reproduced from: Australian Journal of Leisure and Recreation, Vol. 2, No. 4, 1992, pp. 44-48, 52. http://www.csun.edu/~vcrec004/ls251/resources/VealRecDefinitions.pdf (20.03.2018)
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Anıl Onur Mercanoğlu 0000-0002-7812-9870

Kerem Yıldırım Şimşek 0000-0002-5020-9801

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mercanoğlu, A. O., & Şimşek, K. Y. (2020). REKREASYON TANIMININ GOOGLE ARAMA MOTORU SONUÇLARINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. GSI Journals Serie B: Advancements in Business and Economics, 3(1), 75-84. https://doi.org/10.5281/zenodo.4030230