Research Article
BibTex RIS Cite

Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da bir Araştırma

Year 2022, Volume: 14 Issue: 29, 24 - 36, 28.12.2022
https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1206485

Abstract

Denizli, tekstil ürünleri üretimi açısından günümüzde önemli bir konuma gelmiştir. Uluslararasılaşmanın ilk aşaması olan ihracat davranışının etkinliği açısından hedef pazarı tanımak ve ihtiyaçları anlamak oldukça önemli olmaktadır. Bu nedenle her daim hedef pazar ile ilgili araştırmalara ve yurt dışındaki tüketicinin davranışları hakkında araştırmaların etkisi göz ardı edilemeyecek öneme sahiptir. Çalışmanın amacı, 13-19 yaş arası farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki Türk ve Alman gençlerin satın alma davranışlarını anlamak, farklı ve ortak davranışlarını ortaya koymaktır. Bu bağlamda, Almanya Hamburg şehrinde yaşayan 85’i Alman ve 89’u Türk olmak üzere toplamda 174 genç ile yüz yüze anket tekniğiyle veri toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız grup t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Türk ve Alman gençlerin giysi satın alma davranışında cinsiyet ve uyruğun istatistiksel olarak anlamlı farklılıklarının olmadığı görülmüştür. Bu sonuçlar ışığında, giyim işletmelerinin hedef kitlelerini cinsiyet ve uyruk gözetmeksizin küresel tüketim davranışı doğrultusunda uygun pazarlama ve tutundurma stratejileri geliştirilmeleri önemlidir.

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Acar, A. & Harmankaya, H. (2021), “İnternet Ortamındaki Tüketici Yorumlarının Üniversite Öğrencilerinin Giysi Satın Alma Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi”, STAR - Sanat ve Tasarım Araştırmaları Dergisi, 2(3), 10.
  • Ağaç, S., Çeğindir, N. (2006), “Üniversite Öğrencilerinin Giyim İhtiyaçlarını Karşılama ve Moda Konusundaki Görüş̧ ve Davranışları”, Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E- Dergi. Ankara. Anon (2001). Tweenagers Under the Influence. Brand Strategy, Vol.152, 5-24.
  • Baldık, Ö. (2004). Eğitim ve Psikoloji Rehberi. İstanbul: Ansiklopedik Timaş Yayınevi.
  • Barutçu, M.T. (2020). Genç Tüketicilerde Referans Grup Etkisinin Öncülleri Ve Sonuçları Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, 2020, 1-245.
  • Başkurt, I. (2009). Almanya’da yasayan Türk göçmenlerin Kimlik Problemleri, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12 (2009-2), 81-94.
  • Beaudoin, P., Lachance, M.J. & Robitaille, J. (2003). Fashion Innovativeness, Fashion Diffusion and Brand Sensitivity Among Adolescents. Journal of Fashion Marketing and Management, Cilt 7(1), 23-30.
  • Bearden, W.O., Netemeyer, R.G., & Teel, J.E. (1989). Measurement of Consumer Suspectibility interpersonal Influence. Journal of Consumer Research, Cilt 15 (4), 472-481. Canpolat, M. (2021). Lise Öğrencilerinin Okul Kıyafeti Tercihleri ve Bunların Okuldaki Yansımaları, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22 (2), 1317-1351.
  • Chen-Yu, J.H. & Seock, Y. (2002). Adolescents Clothing Purchase motivations, information sources and store selection criteria: A Comparison of male/female and impulse/ nonimpulse shoppers. Family and Consumer Sciences Research Journal, 31(1), 50-77.
  • Chen-Yu, J.H. Hong & K.H., Seock, Y.K. (2010). Adolescents' clothing motives and store selection criteria, Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, Cilt 14 (1), 127 – 144.
  • Çakar, A.E. (2007). 9.Kalkınma Planı Perspektifinde Otomotiv Sanayinde Sürdürebilir Küresel Rekabet, Mühendis ve Makina Dergisi, Cilt 48 (568). Çelik, H. E. & Yılmaz, V. (2016). LISREL 9.1 ile yapısal eşitlik modellemesi – Temel kavramlar, uygulamalar, programlama. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çetin, K. (2018). Satın Alma Davranışlarında Kadınların Giysi Markası Tercihlerini Etkileyen Faktörler. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 2(2), 354-366.
  • Çivitçi, S., Zengingönül, N. ve Arga, M. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Giysi Satın Alma Davranışlarına İlişkin Bir Araştırma. Mesleki Eğitim Dergisi 11, 21-29.
  • Çivitçi, Ş. ve Terli, A., (2008). Ergenlik Dönemindeki Gençlerin Satın Alma Davranışları. E-Journal of New World Sciences Academy, Cilt 3 (2), Article Number: C0048, 192-203.
  • Çivitçi, S. (2011). Kırgızistan ve Türkiye Gençlerinin Giysi Satın Alma Davranışlarının Karşılaştırılması, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Güz 2011, Sayı 59, 97-122.
  • Creekmore, A.M. (1980). Clothing and Personal Attractiveness of Adolescents Related to Conformity to Clothing Mode, Peer Acceptance and Leadership potential. Home Economics Research Journal, 8(3), 203–215.
  • Daters, C.M. (1990). Importance of clothing and self-esteem among adolescents, Clothing and Textiles Research Journal, Cilt 8 (3), 45-50.
  • Destatis (2022). Bevölkerung nach Nationalität und Bundesländern in 2021. https://www.destatis.de/DE/Themen/Gesellschaft-Umwelt/Bevoelkerung/Bevoelkerungsstand/Tabellen/bevoelkerung-nichtdeutsch-laender.html (Erişim Tarihi: 05.07.2022).
  • Ebenkamp B. (1999). Tipping the Balance, Brandweek May 10 40,19, 4-6.
  • Erden, A. (1998). Anadolu Giysi Kültürü. Ankara: Atilla Erden Yayınları, 369.
  • Erkan, S. ve Kaya, A. (2005). Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları. Ankara: Pegem Yayıncılık, 346.
  • Ellis- Schwabe, M. & Thornburg, H.D. (1986). Conflict areas between parents and their adolescents. Journal of Psychology, 120 (1), 59-68.
  • Eskiler, E., Küçükibiş, F. & Soyer, F. (2016). Genç Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Rol Model Etkisi: Marka Duyarlılığı Aracılık Rolü, ERPA International Congress of Education, 709-715.
  • Frances, S. & Burns, L.D. (1992). Effects of consumer socialisation on clothing shopping attitudes, clothing acquisition, and clothing satisfaction. Clothing and Textiles Research Journal, 10, 35-39.
  • Gegez, A. E. (2010). Pazarlama Araştırmaları, 3. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Genç, Y. (2012). Almanya’da çokkültürlülük, kültürlerarası eğitim ve Türk öğrencilerin Durumu (Hessen Örneği). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Sakarya.
  • Gerçeksever, H. (2011). Down sendromlu çocukların giysilerden kaynaklanan giyinme problemleri ve giysi tercihleri (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya, 1-88.
  • Gillivray, M., Sweeney M., & Wilson, J.D. (1997). Clothing and Appearance among Early,Middle and Late Adolescents, Clothing and Textiles Research Journal, Vol. 15 (1), 43-39.
  • Goldsmith, R., Flynn, L.R & Moore, M.A. (1996). The self- concept of fashion leaders. Clothing and Textiles Research Journal 4: 242-248.
  • Goldsmith, R., Moore, M.A. & Beaudoin, P. (1999), Fashion Innovativeness And Self-Concept: A Replication. Journal of Product and Brand Management 8: 7-18.
  • Grant, I. J. & Graeme, R. S. (2005). Buying Behaviour of “Tweenage” Girls and Key Societal Communicating Factors Influencing Their Purchasing of fashion Clothing, Journal of Fashion Marketing and Management.Vol.9;4, 450-467.
  • Hogg, M.K., Bruce, M. & Hill, A.J. (1998). Fashion Brand Preferences Among Young Consumers. International Journal of Retail and Distribution Management. Cilt 26 (28), 293-300.
  • İnce, M. ve Koçak, M. C. (2019). Medya ve Diğer Dış Etkenlerin Gençlerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi . Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (6), 203-210.
  • Icon Kids & Youth (2011). Trend Tracking Kids® 2011: Ergebnisse zu High Interest Themen bei den 6- bis 19-jährigen Kindern und Jugendlichen in Deutschland. Icon Kids & Youth international Research GmbH, München.
  • Icon Kids & Youth (2020). Kinder und Jugendliche geben durch Corona weniger Geld aus. Digitale Angebote und die Spielzeugindustrie profitieren aber. Yayın tarihi 27.05.2020. https://www.iconkids.com/blog/kinder-und-jugendliche-geben-durch-corona-weniger-geld-aus/ (Erişim 23.03.2022).
  • İşcioğlu, T. E. ve Atakan, S. (2015). Türk ve Alman Gençlerinin Giyim Alışkanlıkları ve Tercihlerinin Belirlenmesi, Özet Bildiri, 20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Anadolu Üniversitesi – Eskişehir.
  • İşcioğlu, T. E. ve Atakan, S. (2017). Türk ve Alman Gençlerin Giyim Motivasyonu, Marka Duyarlılığı ve Moda Yönelimi: Karşılaştırmalı bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, Cilt 9(3), 300-325.
  • Kapferer, J. N & Laurent, G. (1983). La Sensibilité aux Marques. Foundation Jours de France.
  • Kapferer, J.N. & Laurent, G. (2001). La Sensibilité Aux Marques: Marchés Sans Marques, Marchés à Marques, Les Ed. d'Organisation, Paris 1992’den aktaran: Philippe Malaval; Strategy and Management of Industrial Brands: Business to Business Products and Services, Kluwer Academic Publisher, London 2001, 96.
  • Kapferer, J.N. & Laurent (2003). “Fashion Innovativeness, Fashion Diffusion and Brand Sensitivity Among Adolescents”. Journal of Fashion Marketing and Management, Cilt 7 (1), 25.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Kavramlar İlkeler Teknikler, 8. Basım, Ankara: Nobel Yayım Dağ, Ltd. St.
  • Koç, M. (2004). Gelişim Psikolojisi Açısından Ergenlik Dönemi ve Genel Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:17, 231-256.
  • Koester, A.W. & May, J.K. (1985). Profiles of adolescents’ clothing practices: Purchase, daily, selection, and, care. Adolescence, Cilt 20 (77), 97-113.
  • Köknel, Ö. (1997). Ana-Baba Okulu; Ergenlik Dönemi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Kozak, M. (2014). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayım teknikleri. (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köknel, Ö. (1997). Ana-Baba Okulu; Ergenlik Dönemi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Kozak, M. (2014). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayım teknikleri. (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık.
  • Lachance, M. J., Beaudoin, P. & Robitaille, J. (2006). Quebec young adults’ use of and knowledge of credit. International Journal of Consumer Studies, 30: 347–359.
  • Lachance, M.J. & Beaudoin, L. (2006). “Determinants of Adolescents’ Brand Sensitivity to Clothing”, Family and Consumer Sciences Research Journal, Vol. 34, No. 34, 2006, 312– 331.
  • Laurent, G. & Kapferer, N. (1985). Measuring Consumer Involvement Profiles. Journal of Marketing Research, 22, 41-53.
  • Levinson, L. (2001). “Gril Gear”. Supermarket Business 56: 49-52.
  • Lindstrom, Martin (2003). Tween Speak: The New Branding Language. Advertising and Marketing to Children, 4(3), 35-42.
  • Mitchell, V.-W. & Walsh, G. (2004). Gender Differences in German Consumer Decision-Making Styles, Journal of Consumer Behavior. Cilt 3 (4), 331-346.
  • Moschis, G.P. & Moore, R.L. (1979). Family Communication and Consumer Socialization". Association for Consumer Research, Cilt 06,359-363.
  • Nakip, M. & Yaraş, E. (2017). SPSS Uygulamalı Pazarlama Araştırma Teknikleri. (4. Baskı). Seçkin Yayınları, Ankara.
  • O’Cass, A. (2004). Fashion Clothing Consumption: Antecedents and Consequences of Fashion Clothing Involvement European. Journal of Marketing 38 (7), 869-882.
  • Odabaşı, Y., & Barış, G. (2010). Tüketici Davranışı. 9. Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Odin, Y., Odin, N. & Valette-Florence, P. (2001). Conceptual and Operational Aspects of Brand Loyalty An Emprical Investigation, Journal of Business Research, Cilt 53 (2), August 2001, 78.
  • Özden, A.T. (2019). Tüketicilerin Marka Odaklı Karar Verme Tarzlarının Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 13-15 Haziran, 2019, Ankara, 150-164.
  • Özhavzalı, M. ve Yaprak, N. (2019). Genç Tüketici, Giysi Alışverişi ve Marka Secimi. İktisat Yayınevi, Ankara. Öztürk, D. & Tekin, M. (2020). Hazır Giyim Sektöründe Tüketicilerin Satın Alma Davranışları, Ünye IIBF Dergisi, Cilt:3 (3), 15-27.
  • Parker, R.S., Hermans, C.M. & Schaefer, A.D. (2004). Fashion Consciousness of Chinese, Japanese and American Teenagers. Journal of Fashion Marketing and Management, Cilt 8 (2), 176-186.
  • Pekşen Akça, R., Baran, G. ve Bıçakçı, M.Y. (2011). 15-18 yaş grubu ergenlerde giysi seçimini etkileyen faktörler, e-journal of New World Sciences Academy, Cilt 6 (2), 175-186.
  • Peters, J.F. (1989). Youth clothes – shopping behaviour: an analysis by gender. Adolescence, Cilt 24 (95), 575-580.
  • Rosenberg, J. (2001). Brand Loyalty Begins Early, Advertising Age, 2.
  • Ross, J. & Harradine R. (2004). I’m Not Wearing That! Branding and Young Children, Journal of Fashion Marketing and Management, Cilt 8(1), 11-26.
  • Shahom A. & Dalakas V. (2003). Family Consumer Decision Making in Israel: The Role of Teens and Parents, Journal of Consumer Marketing, Cilt 20 (2), 238- 251.
  • Şıker, P. (2019), Genç Tüketicilerin Satın Alma Kararlarında Cinsiyetin Etkisi, Turkish Journal of Marketing. 4(1), 26-41.
  • Smucker, B. & Creekmore, A.M. (1972). Adolescents’ clothing conformity, awareness, and peer acceptance. Home Economics Research Journal, Cilt 1 (2), 92-97.
  • Statista (2022). Wofür gibst Du am häufigsten Geld aus? https://de.statista.com/statistik/daten/studie/154439/umfrage/wofuer-jugendliche-am-haeufigsten-ihr-geld-ausgeben/ (Erişim tarihi 23.03.2022).
  • Statista Nord (2022a). Bevölkerung in Hamburg am 31.12.2021. https://www.statistik-nord.de/zahlen-fakten/hamburger-melderegister/bevoelkerungsstand(Erişim tarihi 05.07.2022).
  • Statista Nord (2022b). Bevölkerung mit Migrationshintergrund in den Hamburger Stadtteilen 2021, Auswertung auf Basis des Melderegisters, Statistische Berichte, A10, 21HH, https://www.statistik-nord.de/fileadmin/Dokumente/Statistische_Berichte/bevoelkerung/A_1_10_j_H/A_I_10_j21_HH.pdf (Erişim Tarihi: 05.07.2022).
  • Taylor, S. L. & Cosenza R. M. (2002). Profiling Later Aged Female Teens: Mall Shopping Behavior and Clothing Choice. Journal of Consumer Marketing 19 (5), 393-408.
  • Tolsarı, M. ve Atlı, H.F. (2019). Giyim Modası ve Gençlerin Hazır Giyim Tercihlerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Çalışma. 18. Uluslarası İşletmecilik Kongresi, 2184- 2191.
  • Ünal, S. ve Erciş, A. (2007). Genç Pazarın Satın Alma Tarzlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 21(1), 321- 336.
  • Uray N. ve Dedeoğlu A. (1997). Identifying Fashion Clothing Innovators by Self-Report Method. Journal of Euromarketing, Cilt 6 (3), 27-46.
  • Wilson, J.D. & MacGillivray, M.S. (1998). Self-Perceived Influences of Family, friends and media on Adolescent Clothing choice. Family and Consumer Sciences Research Journal, Cilt 26(4), 425-443.
  • Yener, M. (1977). Tüketicilerin Giyime Yönelik Davranış̧ Modelleri ve Davranışlarını Etkileyen Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. Yayınlanmammış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Yurdakul, S. ve Üstün, G. (2009). 13-18 yaş ergenlerin giysi seçiminde ebeveynlerin etkisi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8 (28), 273-285.
  • Zorlu, N., & Uzgören, E. (2020). Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisinin Belirleyicileri: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (63), 107-130.

Variables affecting fashion purchasing behaviour: A study of Turkish and German adolescents in Hamburg

Year 2022, Volume: 14 Issue: 29, 24 - 36, 28.12.2022
https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1206485

Abstract

Denizli plays a significant role in textile production. To conduct the first phase of internationalization effectively, it is necessary to understand the target market and understand the needs of the consumers. This step is significant. Therefore, research cannot underestimate the immense importance of deep understanding of target markets and consumer behavior. The aim of the study is to understand the purchasing behavior of Turkish and German adolescents in Germany between the ages of 13 and 19 at different socio-economic levels and to uncover their different and common behaviors. In this context, data from a total of 174 young people, 85 German and 89 Turkish, living in Hamburg, were collected in a face-to-face survey. An independent group t-test was used in the analysis of the data. According to the results of the study, there were no statistically significant differences in the clothing purchasing behavior of young Turkish and German people according to gender and nationality. Considering these results, it is important for fashion/clothing companies to develop marketing and promotion strategies that are suitable for global consumer behavior, regardless of gender and nationality.

Project Number

-

References

  • Acar, A. & Harmankaya, H. (2021), “İnternet Ortamındaki Tüketici Yorumlarının Üniversite Öğrencilerinin Giysi Satın Alma Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi”, STAR - Sanat ve Tasarım Araştırmaları Dergisi, 2(3), 10.
  • Ağaç, S., Çeğindir, N. (2006), “Üniversite Öğrencilerinin Giyim İhtiyaçlarını Karşılama ve Moda Konusundaki Görüş̧ ve Davranışları”, Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E- Dergi. Ankara. Anon (2001). Tweenagers Under the Influence. Brand Strategy, Vol.152, 5-24.
  • Baldık, Ö. (2004). Eğitim ve Psikoloji Rehberi. İstanbul: Ansiklopedik Timaş Yayınevi.
  • Barutçu, M.T. (2020). Genç Tüketicilerde Referans Grup Etkisinin Öncülleri Ve Sonuçları Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, 2020, 1-245.
  • Başkurt, I. (2009). Almanya’da yasayan Türk göçmenlerin Kimlik Problemleri, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12 (2009-2), 81-94.
  • Beaudoin, P., Lachance, M.J. & Robitaille, J. (2003). Fashion Innovativeness, Fashion Diffusion and Brand Sensitivity Among Adolescents. Journal of Fashion Marketing and Management, Cilt 7(1), 23-30.
  • Bearden, W.O., Netemeyer, R.G., & Teel, J.E. (1989). Measurement of Consumer Suspectibility interpersonal Influence. Journal of Consumer Research, Cilt 15 (4), 472-481. Canpolat, M. (2021). Lise Öğrencilerinin Okul Kıyafeti Tercihleri ve Bunların Okuldaki Yansımaları, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22 (2), 1317-1351.
  • Chen-Yu, J.H. & Seock, Y. (2002). Adolescents Clothing Purchase motivations, information sources and store selection criteria: A Comparison of male/female and impulse/ nonimpulse shoppers. Family and Consumer Sciences Research Journal, 31(1), 50-77.
  • Chen-Yu, J.H. Hong & K.H., Seock, Y.K. (2010). Adolescents' clothing motives and store selection criteria, Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, Cilt 14 (1), 127 – 144.
  • Çakar, A.E. (2007). 9.Kalkınma Planı Perspektifinde Otomotiv Sanayinde Sürdürebilir Küresel Rekabet, Mühendis ve Makina Dergisi, Cilt 48 (568). Çelik, H. E. & Yılmaz, V. (2016). LISREL 9.1 ile yapısal eşitlik modellemesi – Temel kavramlar, uygulamalar, programlama. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çetin, K. (2018). Satın Alma Davranışlarında Kadınların Giysi Markası Tercihlerini Etkileyen Faktörler. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 2(2), 354-366.
  • Çivitçi, S., Zengingönül, N. ve Arga, M. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Giysi Satın Alma Davranışlarına İlişkin Bir Araştırma. Mesleki Eğitim Dergisi 11, 21-29.
  • Çivitçi, Ş. ve Terli, A., (2008). Ergenlik Dönemindeki Gençlerin Satın Alma Davranışları. E-Journal of New World Sciences Academy, Cilt 3 (2), Article Number: C0048, 192-203.
  • Çivitçi, S. (2011). Kırgızistan ve Türkiye Gençlerinin Giysi Satın Alma Davranışlarının Karşılaştırılması, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Güz 2011, Sayı 59, 97-122.
  • Creekmore, A.M. (1980). Clothing and Personal Attractiveness of Adolescents Related to Conformity to Clothing Mode, Peer Acceptance and Leadership potential. Home Economics Research Journal, 8(3), 203–215.
  • Daters, C.M. (1990). Importance of clothing and self-esteem among adolescents, Clothing and Textiles Research Journal, Cilt 8 (3), 45-50.
  • Destatis (2022). Bevölkerung nach Nationalität und Bundesländern in 2021. https://www.destatis.de/DE/Themen/Gesellschaft-Umwelt/Bevoelkerung/Bevoelkerungsstand/Tabellen/bevoelkerung-nichtdeutsch-laender.html (Erişim Tarihi: 05.07.2022).
  • Ebenkamp B. (1999). Tipping the Balance, Brandweek May 10 40,19, 4-6.
  • Erden, A. (1998). Anadolu Giysi Kültürü. Ankara: Atilla Erden Yayınları, 369.
  • Erkan, S. ve Kaya, A. (2005). Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları. Ankara: Pegem Yayıncılık, 346.
  • Ellis- Schwabe, M. & Thornburg, H.D. (1986). Conflict areas between parents and their adolescents. Journal of Psychology, 120 (1), 59-68.
  • Eskiler, E., Küçükibiş, F. & Soyer, F. (2016). Genç Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Rol Model Etkisi: Marka Duyarlılığı Aracılık Rolü, ERPA International Congress of Education, 709-715.
  • Frances, S. & Burns, L.D. (1992). Effects of consumer socialisation on clothing shopping attitudes, clothing acquisition, and clothing satisfaction. Clothing and Textiles Research Journal, 10, 35-39.
  • Gegez, A. E. (2010). Pazarlama Araştırmaları, 3. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Genç, Y. (2012). Almanya’da çokkültürlülük, kültürlerarası eğitim ve Türk öğrencilerin Durumu (Hessen Örneği). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Sakarya.
  • Gerçeksever, H. (2011). Down sendromlu çocukların giysilerden kaynaklanan giyinme problemleri ve giysi tercihleri (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya, 1-88.
  • Gillivray, M., Sweeney M., & Wilson, J.D. (1997). Clothing and Appearance among Early,Middle and Late Adolescents, Clothing and Textiles Research Journal, Vol. 15 (1), 43-39.
  • Goldsmith, R., Flynn, L.R & Moore, M.A. (1996). The self- concept of fashion leaders. Clothing and Textiles Research Journal 4: 242-248.
  • Goldsmith, R., Moore, M.A. & Beaudoin, P. (1999), Fashion Innovativeness And Self-Concept: A Replication. Journal of Product and Brand Management 8: 7-18.
  • Grant, I. J. & Graeme, R. S. (2005). Buying Behaviour of “Tweenage” Girls and Key Societal Communicating Factors Influencing Their Purchasing of fashion Clothing, Journal of Fashion Marketing and Management.Vol.9;4, 450-467.
  • Hogg, M.K., Bruce, M. & Hill, A.J. (1998). Fashion Brand Preferences Among Young Consumers. International Journal of Retail and Distribution Management. Cilt 26 (28), 293-300.
  • İnce, M. ve Koçak, M. C. (2019). Medya ve Diğer Dış Etkenlerin Gençlerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi . Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (6), 203-210.
  • Icon Kids & Youth (2011). Trend Tracking Kids® 2011: Ergebnisse zu High Interest Themen bei den 6- bis 19-jährigen Kindern und Jugendlichen in Deutschland. Icon Kids & Youth international Research GmbH, München.
  • Icon Kids & Youth (2020). Kinder und Jugendliche geben durch Corona weniger Geld aus. Digitale Angebote und die Spielzeugindustrie profitieren aber. Yayın tarihi 27.05.2020. https://www.iconkids.com/blog/kinder-und-jugendliche-geben-durch-corona-weniger-geld-aus/ (Erişim 23.03.2022).
  • İşcioğlu, T. E. ve Atakan, S. (2015). Türk ve Alman Gençlerinin Giyim Alışkanlıkları ve Tercihlerinin Belirlenmesi, Özet Bildiri, 20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Anadolu Üniversitesi – Eskişehir.
  • İşcioğlu, T. E. ve Atakan, S. (2017). Türk ve Alman Gençlerin Giyim Motivasyonu, Marka Duyarlılığı ve Moda Yönelimi: Karşılaştırmalı bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, Cilt 9(3), 300-325.
  • Kapferer, J. N & Laurent, G. (1983). La Sensibilité aux Marques. Foundation Jours de France.
  • Kapferer, J.N. & Laurent, G. (2001). La Sensibilité Aux Marques: Marchés Sans Marques, Marchés à Marques, Les Ed. d'Organisation, Paris 1992’den aktaran: Philippe Malaval; Strategy and Management of Industrial Brands: Business to Business Products and Services, Kluwer Academic Publisher, London 2001, 96.
  • Kapferer, J.N. & Laurent (2003). “Fashion Innovativeness, Fashion Diffusion and Brand Sensitivity Among Adolescents”. Journal of Fashion Marketing and Management, Cilt 7 (1), 25.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Kavramlar İlkeler Teknikler, 8. Basım, Ankara: Nobel Yayım Dağ, Ltd. St.
  • Koç, M. (2004). Gelişim Psikolojisi Açısından Ergenlik Dönemi ve Genel Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:17, 231-256.
  • Koester, A.W. & May, J.K. (1985). Profiles of adolescents’ clothing practices: Purchase, daily, selection, and, care. Adolescence, Cilt 20 (77), 97-113.
  • Köknel, Ö. (1997). Ana-Baba Okulu; Ergenlik Dönemi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Kozak, M. (2014). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayım teknikleri. (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köknel, Ö. (1997). Ana-Baba Okulu; Ergenlik Dönemi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Kozak, M. (2014). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayım teknikleri. (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık.
  • Lachance, M. J., Beaudoin, P. & Robitaille, J. (2006). Quebec young adults’ use of and knowledge of credit. International Journal of Consumer Studies, 30: 347–359.
  • Lachance, M.J. & Beaudoin, L. (2006). “Determinants of Adolescents’ Brand Sensitivity to Clothing”, Family and Consumer Sciences Research Journal, Vol. 34, No. 34, 2006, 312– 331.
  • Laurent, G. & Kapferer, N. (1985). Measuring Consumer Involvement Profiles. Journal of Marketing Research, 22, 41-53.
  • Levinson, L. (2001). “Gril Gear”. Supermarket Business 56: 49-52.
  • Lindstrom, Martin (2003). Tween Speak: The New Branding Language. Advertising and Marketing to Children, 4(3), 35-42.
  • Mitchell, V.-W. & Walsh, G. (2004). Gender Differences in German Consumer Decision-Making Styles, Journal of Consumer Behavior. Cilt 3 (4), 331-346.
  • Moschis, G.P. & Moore, R.L. (1979). Family Communication and Consumer Socialization". Association for Consumer Research, Cilt 06,359-363.
  • Nakip, M. & Yaraş, E. (2017). SPSS Uygulamalı Pazarlama Araştırma Teknikleri. (4. Baskı). Seçkin Yayınları, Ankara.
  • O’Cass, A. (2004). Fashion Clothing Consumption: Antecedents and Consequences of Fashion Clothing Involvement European. Journal of Marketing 38 (7), 869-882.
  • Odabaşı, Y., & Barış, G. (2010). Tüketici Davranışı. 9. Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Odin, Y., Odin, N. & Valette-Florence, P. (2001). Conceptual and Operational Aspects of Brand Loyalty An Emprical Investigation, Journal of Business Research, Cilt 53 (2), August 2001, 78.
  • Özden, A.T. (2019). Tüketicilerin Marka Odaklı Karar Verme Tarzlarının Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 13-15 Haziran, 2019, Ankara, 150-164.
  • Özhavzalı, M. ve Yaprak, N. (2019). Genç Tüketici, Giysi Alışverişi ve Marka Secimi. İktisat Yayınevi, Ankara. Öztürk, D. & Tekin, M. (2020). Hazır Giyim Sektöründe Tüketicilerin Satın Alma Davranışları, Ünye IIBF Dergisi, Cilt:3 (3), 15-27.
  • Parker, R.S., Hermans, C.M. & Schaefer, A.D. (2004). Fashion Consciousness of Chinese, Japanese and American Teenagers. Journal of Fashion Marketing and Management, Cilt 8 (2), 176-186.
  • Pekşen Akça, R., Baran, G. ve Bıçakçı, M.Y. (2011). 15-18 yaş grubu ergenlerde giysi seçimini etkileyen faktörler, e-journal of New World Sciences Academy, Cilt 6 (2), 175-186.
  • Peters, J.F. (1989). Youth clothes – shopping behaviour: an analysis by gender. Adolescence, Cilt 24 (95), 575-580.
  • Rosenberg, J. (2001). Brand Loyalty Begins Early, Advertising Age, 2.
  • Ross, J. & Harradine R. (2004). I’m Not Wearing That! Branding and Young Children, Journal of Fashion Marketing and Management, Cilt 8(1), 11-26.
  • Shahom A. & Dalakas V. (2003). Family Consumer Decision Making in Israel: The Role of Teens and Parents, Journal of Consumer Marketing, Cilt 20 (2), 238- 251.
  • Şıker, P. (2019), Genç Tüketicilerin Satın Alma Kararlarında Cinsiyetin Etkisi, Turkish Journal of Marketing. 4(1), 26-41.
  • Smucker, B. & Creekmore, A.M. (1972). Adolescents’ clothing conformity, awareness, and peer acceptance. Home Economics Research Journal, Cilt 1 (2), 92-97.
  • Statista (2022). Wofür gibst Du am häufigsten Geld aus? https://de.statista.com/statistik/daten/studie/154439/umfrage/wofuer-jugendliche-am-haeufigsten-ihr-geld-ausgeben/ (Erişim tarihi 23.03.2022).
  • Statista Nord (2022a). Bevölkerung in Hamburg am 31.12.2021. https://www.statistik-nord.de/zahlen-fakten/hamburger-melderegister/bevoelkerungsstand(Erişim tarihi 05.07.2022).
  • Statista Nord (2022b). Bevölkerung mit Migrationshintergrund in den Hamburger Stadtteilen 2021, Auswertung auf Basis des Melderegisters, Statistische Berichte, A10, 21HH, https://www.statistik-nord.de/fileadmin/Dokumente/Statistische_Berichte/bevoelkerung/A_1_10_j_H/A_I_10_j21_HH.pdf (Erişim Tarihi: 05.07.2022).
  • Taylor, S. L. & Cosenza R. M. (2002). Profiling Later Aged Female Teens: Mall Shopping Behavior and Clothing Choice. Journal of Consumer Marketing 19 (5), 393-408.
  • Tolsarı, M. ve Atlı, H.F. (2019). Giyim Modası ve Gençlerin Hazır Giyim Tercihlerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Çalışma. 18. Uluslarası İşletmecilik Kongresi, 2184- 2191.
  • Ünal, S. ve Erciş, A. (2007). Genç Pazarın Satın Alma Tarzlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 21(1), 321- 336.
  • Uray N. ve Dedeoğlu A. (1997). Identifying Fashion Clothing Innovators by Self-Report Method. Journal of Euromarketing, Cilt 6 (3), 27-46.
  • Wilson, J.D. & MacGillivray, M.S. (1998). Self-Perceived Influences of Family, friends and media on Adolescent Clothing choice. Family and Consumer Sciences Research Journal, Cilt 26(4), 425-443.
  • Yener, M. (1977). Tüketicilerin Giyime Yönelik Davranış̧ Modelleri ve Davranışlarını Etkileyen Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. Yayınlanmammış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Yurdakul, S. ve Üstün, G. (2009). 13-18 yaş ergenlerin giysi seçiminde ebeveynlerin etkisi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8 (28), 273-285.
  • Zorlu, N., & Uzgören, E. (2020). Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisinin Belirleyicileri: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (63), 107-130.
There are 79 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Halil Savaş 0000-0001-7942-5527

Nazan Özdemir- Öztürk 0000-0002-8156-4451

Project Number -
Publication Date December 28, 2022
Submission Date November 18, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 14 Issue: 29

Cite

APA Savaş, H., & Özdemir- Öztürk, N. (2022). Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da bir Araştırma. Yeni Fikir Dergisi, 14(29), 24-36. https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1206485
AMA Savaş H, Özdemir- Öztürk N. Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da bir Araştırma. Yeni Fikir Journal. December 2022;14(29):24-36. doi:10.57205/yenifikirjournal.1206485
Chicago Savaş, Halil, and Nazan Özdemir- Öztürk. “Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk Ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da Bir Araştırma”. Yeni Fikir Dergisi 14, no. 29 (December 2022): 24-36. https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1206485.
EndNote Savaş H, Özdemir- Öztürk N (December 1, 2022) Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da bir Araştırma. Yeni Fikir Dergisi 14 29 24–36.
IEEE H. Savaş and N. Özdemir- Öztürk, “Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da bir Araştırma”, Yeni Fikir Journal, vol. 14, no. 29, pp. 24–36, 2022, doi: 10.57205/yenifikirjournal.1206485.
ISNAD Savaş, Halil - Özdemir- Öztürk, Nazan. “Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk Ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da Bir Araştırma”. Yeni Fikir Dergisi 14/29 (December 2022), 24-36. https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1206485.
JAMA Savaş H, Özdemir- Öztürk N. Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da bir Araştırma. Yeni Fikir Journal. 2022;14:24–36.
MLA Savaş, Halil and Nazan Özdemir- Öztürk. “Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk Ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da Bir Araştırma”. Yeni Fikir Dergisi, vol. 14, no. 29, 2022, pp. 24-36, doi:10.57205/yenifikirjournal.1206485.
Vancouver Savaş H, Özdemir- Öztürk N. Giysi Satın Alma Davranışını Etkileyen Değişkenler: Türk ve Alman Gençler Üzerine Hamburg’da bir Araştırma. Yeni Fikir Journal. 2022;14(29):24-36.

YENİ FİKİR ULUSLARARASI AKADEMİK FİKİR ARAŞTIRMA DERGİSİ

Yeni Fikir International Journal of Academic Research and Ideas 

www.yenifikirdergisi.com / yenifikirjournal@gmail.com


ISSN:1308-9412
e-ISSN: 2757-7120