Research Article
BibTex RIS Cite

UTILITY ANALYSIS OF PORTS OF THE BLACK SEA TO MULTI-MODAL TRANSPORT IN THE FRAME OF LOGISTICS COSTS

Year 2018, Issue: 21, 65 - 80, 13.03.2018
https://doi.org/10.18092/ulikidince.378627

Abstract

Importance of the
transportation sector is gradually increasing not only in Turkey but also
around the world. With the impact of the globalization, supply chains and
companies have to increase their logistics flow speed and operational
perfection level because the customers have started to want the products as
more quickly and reliably. More importantly, finding the new ways and options
have become obligatory in order to make updating all applies that are stayed
insufficient for the supply chains. In this frame, intermodality has gradually
started to gain importance. In addition to that, integration between
transportation modes and their infrastructures is extremely important from the
point of the effectivity and productivity of the intermodal transportation. In
this study, it was evaluated that whether the coordination between maritime
transportation and other transport modes are available or not. Also,
integration potential of Black Sea ports to the intermodal transportation
system was evaluated in the perspective of the economic factors that were
considered. Effectivity and productivity of the multi-modal transport systems
that formed thanks to connections among the ports of the Black Sea were
compared to unimodal transport systems in terms of logistics costs. Consequently,
suitability of these ports for intermodal transportation was overviewed.

References

  • Referans1 Çavuşoğlu, D., Şakar G. D., (2013). İntermodal Limanlar ve Pazarlama İletişimi: Liman Web Siteleri-nin İçerik Analizi, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, s: 37-55.
  • Referans2 Bakırcı A. E., (2005). The Black Sea: A New Transport Focus for East-West Trade J. Black Sea/Mediterranean Environment Vol 11: 297 – 316.
  • Referans3 Şeker B., (2016). Taşımacılığın Yeni Trendi İntermodal Sisteminin Türkiye’deki Konumu ve Türk Otomotiv Sektöründe Uygulanışı Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 1, s:86 - 102.
  • Referans4 Karpuz F., (2015). Doğu Karadeniz Bölgesi Lojistik Köyünün Bölgesel Entegrasyonu Ve Uluslararası Rekabet Gücü: Türkiye, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (RTEÜ Journal of Social Sciences) 2: 129-140.
  • Referans5 Quayle, M., Bryan, J., (1993). Logistics; An integrated Approach, Tudor Business Publishing, Newcastle, UK, s: 47.
  • Referans6 Muller, G (1989). Intermodal Freight Transportation, Second Edition, Eno Transportation Founda-tion, Westport, CT USA, s: 11-14.
  • Referans7 Grey R and Kim G, (2001). Logistics and international Shipping, Institute of Korea International Ma-ritime Affairs, UNCTAD publications, s:121-127.
  • Referans8 Görçün, Ö. F., (2010). Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Perspektifinden Karayolu Taşımacılığı, 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Referans9 Görçün, Ö., (2009). Karadeniz limanlarında intermodal taşımacılık ve kısa mesafe deniz taşımacılığı analizi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Referans10 Emekli, M. A., (2007). Avrupa Birliği 'ne Uyum Sürecinde Türkiye Ulaştırma Politikaları ve Taşımacı-lık Sektörü Analizi, İstanbul Üniversitesi Avrupa Birliği Enstitüsü Doktora Tezi, İstanbul.

LOJİSTİK MALİYETLER ÇERÇEVESİNDE KARADENİZ LİMANLARININ MULTİMODAL TAŞIMACILIĞA UYGUNLUKLARININ ANALİZİ

Year 2018, Issue: 21, 65 - 80, 13.03.2018
https://doi.org/10.18092/ulikidince.378627

Abstract

Taşımacılık
sektörünün önemi hem Dünya’da hem de Türkiye’de her geçen gün artmaktadır.
Küreselleşmenin etkisiyle müşterilerin ürünleri daha hızlı ve eksiksiz bir
biçimde talep etmelerine paralel olarak, işletmelerin ve tedarik zincirlerinin
de rekabet edebilmek için sahip oldukları lojistik hızları ve operasyonel
mükemmeliyeti artırmaları zorunlu hale gelmiştir.  Daha da önemlisi, tedarik zincirleri yetersiz
kalan uygulamalarını güncellemek ve her zaman rekabette kalmalarına olanak
sağlayacak yeni yollar ve yöntemler bulmak zorunda kalmaktadırlar. Bu kapsamda,
intermodal taşımacılık yeni bir lojistik uygulama olarak giderek önem kazanmaya
başlamıştır. Bunun yanı sıra taşıma türleri ve altyapılar arasında entegrasyon
intermodal taşımacılığın etkinliği ve verimliliği açısından son derece
önemlidir. Bu çalışmada Karadeniz limanlarının intermodal taşıma sistemine
entegrasyonu ve denizyolu taşımacılığı ile diğer taşıma türleri arasında bir
koordinasyonun sağlanıp sağlanamayacağı ekonomik faktörler de göz önüne alınarak
değerlendirmeye çalışılmıştır. Çalışmada Karadeniz limanları üzerinden
gerçekleştirilecek intermodal bağlantılar sayesinde oluşturulacak çok modlu taşıma sistemleri “multimodal” ile
tek modlu taşıma sistemlerinin etkinlikleri ve verimlilikleri lojistik
maliyetler açısından değerlendirilmiş, bu kapsamda Karadeniz limanlarının
intermodal ve kombine taşımacılık sistemlerine uyguluğu gözden geçirilmiştir. 

References

  • Referans1 Çavuşoğlu, D., Şakar G. D., (2013). İntermodal Limanlar ve Pazarlama İletişimi: Liman Web Siteleri-nin İçerik Analizi, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, s: 37-55.
  • Referans2 Bakırcı A. E., (2005). The Black Sea: A New Transport Focus for East-West Trade J. Black Sea/Mediterranean Environment Vol 11: 297 – 316.
  • Referans3 Şeker B., (2016). Taşımacılığın Yeni Trendi İntermodal Sisteminin Türkiye’deki Konumu ve Türk Otomotiv Sektöründe Uygulanışı Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 1, s:86 - 102.
  • Referans4 Karpuz F., (2015). Doğu Karadeniz Bölgesi Lojistik Köyünün Bölgesel Entegrasyonu Ve Uluslararası Rekabet Gücü: Türkiye, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (RTEÜ Journal of Social Sciences) 2: 129-140.
  • Referans5 Quayle, M., Bryan, J., (1993). Logistics; An integrated Approach, Tudor Business Publishing, Newcastle, UK, s: 47.
  • Referans6 Muller, G (1989). Intermodal Freight Transportation, Second Edition, Eno Transportation Founda-tion, Westport, CT USA, s: 11-14.
  • Referans7 Grey R and Kim G, (2001). Logistics and international Shipping, Institute of Korea International Ma-ritime Affairs, UNCTAD publications, s:121-127.
  • Referans8 Görçün, Ö. F., (2010). Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Perspektifinden Karayolu Taşımacılığı, 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Referans9 Görçün, Ö., (2009). Karadeniz limanlarında intermodal taşımacılık ve kısa mesafe deniz taşımacılığı analizi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Referans10 Emekli, M. A., (2007). Avrupa Birliği 'ne Uyum Sürecinde Türkiye Ulaştırma Politikaları ve Taşımacı-lık Sektörü Analizi, İstanbul Üniversitesi Avrupa Birliği Enstitüsü Doktora Tezi, İstanbul.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ömer Faruk Görçün 0000-0003-3850-6755

Özhan Görçün This is me 0000-0002-4912-4149

Publication Date March 13, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 21

Cite

APA Görçün, Ö. F., & Görçün, Ö. (2018). LOJİSTİK MALİYETLER ÇERÇEVESİNDE KARADENİZ LİMANLARININ MULTİMODAL TAŞIMACILIĞA UYGUNLUKLARININ ANALİZİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(21), 65-80. https://doi.org/10.18092/ulikidince.378627

______________________________________________________

Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213  

61080 Trabzon / Turkey

e-mail : uiiidergisi@gmail.com