Research Article
BibTex RIS Cite

COMPETITION STRATEGY IN THE BANKING SECTOR

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 103 - 113, 30.06.2020

Abstract

  In this study, firstly, the meaning of the word “strategy, its status and development in the historical process and its relation with competition are given. The importance of competition and being innovative is mentioned in strategic management. Changes and effects of strategic management and competition in the banking sector have been examined. In addition, explanations were made about what are the difference-making strategies that will carry out innovation.
Competition is experienced at a high level in the banking sector. The banking sector directs the economies of countries, gives information about the financial structure of the country and is used by countries as an indicator of political power. Due to the fact that the service provided by the banks is limited by the state within the framework of legal legislation and the provision of similar services makes it inevitable for all banks with almost the same conditions to struggle with each other. For this reason, the strategies should ensure keeping within the sector and should always be appropriate. In addition, the fact that the sector has a fragile structure shows the sensitivity of the strategies considered to be implemented.

References

  • KAYNAKÇA AKTAN, Prof. Dr. C. Can; 2005 “Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2008. ARABACI, Öğr. Gör. Havva, ”Türkiye’de Bankacılık Sektörünün Gelişimi(2000-2016)”, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, Cilt:2, sayı:3 Yıl:2018 Sayfa:25-42. ARSLAN, Ramazan, “Türk Bankacılık Sisteminde Rekabet Stratejileri ve Yayılma Süreci”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2008) 1/2, 125-141. BARCA, Doç.Dr.Mehmet, “ Stratejik Yönetim Düşüncesinin Evrimi: Bilimsel Bir Disiplin Oluşum Hikayesi”, Sakarya Üniversitesi, Yönetim Araştırmaları Dergisi,2005, cilt 5, sayı 1, sayfa 7-38. ERGÜL, Muhittin Kaan, “Türk Bankacılık Sektörünün Rekabet Yapısı”, T.C. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Bankacılık Ve Finans Yüksek Lisans Programı.2014, İstanbul ERSOY,Nezihe Figen,Finansal Hizmetlerde CRM Kavramı, Pazarlama Dünyası Dergisi,Yayın No : 15, İstanbul, Mart-Nisan 2002. GÜÇLÜ, Nezahat (2003), “Stratejik Yönetim”, G.Ü. GEF Dergisi Cilt 23, S.2. KARABIYIK, Hörüşen(2005), ” Rekabet Stratejileri ve Türk Bankacılık Sektörü Uygulaması” , Yüksek Lisans Tezi, T.C. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Ana Bilim Dalı, Zonguldak. KARADAĞ ve SELİMLER, Yrd.Doç.Dr Mehmet Mete, Dr.Hüseyin,” Kredi Değerlendirme Sürecinde Asimetrik Bilgiyi Azaltmaya Yönelik Uygulamalar, Tespit ve Öneriler”,Maliye ,Finans Yazıları, Nisan 2014 ,Sayı 101. YILDIRIM, Yrd. Doç. Dr. Oğuz “Türk Bankacılık Sektörünün Tarihsel Gelişim Süreci” , 2006. KUTVAN, Asc. Prof.Dr Ali B. “Stratejik Yönetim Üzerine” , Journal of Business and Economics dergisi, NYC Yayın Kurulu Üyesi. ODABAŞI,Yavuz. “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000. ÖKTE, Dr. M. Kutluğhan Savaş, “Finansal Piyasalarda Asimetrik Enformasyon Problemi”, enm.blogcu.com, 2011. ÖZTÜRK ve GÜVEN, Yrd.Doç.Dr.Aziz , Ömer Faruk, “Bireysel Bankacılık Ürün ve Hizmetlerinin Pazarlanmasında Bankaların Fark Yaratma Stratejileri”, T.C. Selçuk Üniversitesi Beyşehir Ali Akkanat İşletme Fakültesi, SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ Cilt 5, No 1, 2013 ISSN: 1309-8012 (Online) RUMELT, R.P., Schendel, D. ve Tecee, D.J.”Fundamental Issues in Strategy”. R.P. RUMELT, D. Schendel, D. ve D.J. Tecee (Der.), “Fundamental issues in strategy”:, Boston: Harvard Business School Press. 1994, 9-53. TUNAY, Yrd. Doç. Dr. K. Batu ,” Türk Bankacılık Sektöründe Rekabet ve Kırılganlık”, Bankacılar Dergisi, Sayı 68, 2009. TUTCUOĞLU, Rabia Saliha, “Dünyada ve Türkiye’de Bireysel Bankacılığın Gelişimi, Nedenleri ve Bankacılık Sektörü Açısından Oluşturduğu Riskler”, T.C. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Bankacılık ve Finans Yüksek Lisans Programı, 2010. YAĞCILAR, Gamze Göçmen, “Türk Bankacılık Sektörünün Rekabet Yapısının Analizi”, T.C. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Isparta, 2010. YETİZ, Filiz, “Bankacılığın Doğuşu ve Türk Bankacılık Sistemi” , Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Nisan 2016; 9(2) www.tkbb.org.tr

BANKACILIK SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 103 - 113, 30.06.2020

Abstract

Bu çalışmada öncelikle “strateji” kelimesinin anlamı, tarihsel süreçteki durumu ve gelişimi, devamında ise rekabet ile ilişkisi hakkında bilgi verilmiştir. Stratejik yönetimin içerisinde rekabetin ve yenilikçi olmanın öneminden bahsedilmiştir. Bankacılık sektöründe stratejik yönetim ve rekabetin sektör üzerinde yarattığı değişimleri ve etkileri hakkında incelemeler yapılmıştır. Bunların yanında inovasyonu gerçekleştirecek olan fark yaratma stratejilerinin neler olduğu hususunda açıklamalar yapılmıştır.
Bankacılık sektörü rekabet ortamını üst düzeyde yaşayan bir sektördür. Bankacılık sektörü ülkelerin ekonomilerine yön veren, ülkenin finansal yapısı hakkında bilgi veren ve dünya çapında siyasi güç göstergesi olarak kullanılan bir sektördür. Bankaların vermiş oldukları hizmetin yasal mevzuat çerçevesinde devlet eliyle sınırlandırılmasından dolayı ve benzer hizmetleri sunmaları hemen hemen aynı şartlara sahip bütün bankaların birbirleriyle sert mücadelesini kaçınılmaz kılmaktadır. Bu yüzden planlanan stratejiler sektör içinde tutunmayı sağlayacak ve içinde bulunduğu çağa ayak uyduracak düzeyde olması gerekir. Ayrıca sektörün kırılgan bir yapıya sahip olması uygulanması düşünülen stratejilerin hassasiyetini gösterir nitelikte bir yapıya sahiptir.

References

  • KAYNAKÇA AKTAN, Prof. Dr. C. Can; 2005 “Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2008. ARABACI, Öğr. Gör. Havva, ”Türkiye’de Bankacılık Sektörünün Gelişimi(2000-2016)”, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, Cilt:2, sayı:3 Yıl:2018 Sayfa:25-42. ARSLAN, Ramazan, “Türk Bankacılık Sisteminde Rekabet Stratejileri ve Yayılma Süreci”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2008) 1/2, 125-141. BARCA, Doç.Dr.Mehmet, “ Stratejik Yönetim Düşüncesinin Evrimi: Bilimsel Bir Disiplin Oluşum Hikayesi”, Sakarya Üniversitesi, Yönetim Araştırmaları Dergisi,2005, cilt 5, sayı 1, sayfa 7-38. ERGÜL, Muhittin Kaan, “Türk Bankacılık Sektörünün Rekabet Yapısı”, T.C. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Bankacılık Ve Finans Yüksek Lisans Programı.2014, İstanbul ERSOY,Nezihe Figen,Finansal Hizmetlerde CRM Kavramı, Pazarlama Dünyası Dergisi,Yayın No : 15, İstanbul, Mart-Nisan 2002. GÜÇLÜ, Nezahat (2003), “Stratejik Yönetim”, G.Ü. GEF Dergisi Cilt 23, S.2. KARABIYIK, Hörüşen(2005), ” Rekabet Stratejileri ve Türk Bankacılık Sektörü Uygulaması” , Yüksek Lisans Tezi, T.C. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Ana Bilim Dalı, Zonguldak. KARADAĞ ve SELİMLER, Yrd.Doç.Dr Mehmet Mete, Dr.Hüseyin,” Kredi Değerlendirme Sürecinde Asimetrik Bilgiyi Azaltmaya Yönelik Uygulamalar, Tespit ve Öneriler”,Maliye ,Finans Yazıları, Nisan 2014 ,Sayı 101. YILDIRIM, Yrd. Doç. Dr. Oğuz “Türk Bankacılık Sektörünün Tarihsel Gelişim Süreci” , 2006. KUTVAN, Asc. Prof.Dr Ali B. “Stratejik Yönetim Üzerine” , Journal of Business and Economics dergisi, NYC Yayın Kurulu Üyesi. ODABAŞI,Yavuz. “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000. ÖKTE, Dr. M. Kutluğhan Savaş, “Finansal Piyasalarda Asimetrik Enformasyon Problemi”, enm.blogcu.com, 2011. ÖZTÜRK ve GÜVEN, Yrd.Doç.Dr.Aziz , Ömer Faruk, “Bireysel Bankacılık Ürün ve Hizmetlerinin Pazarlanmasında Bankaların Fark Yaratma Stratejileri”, T.C. Selçuk Üniversitesi Beyşehir Ali Akkanat İşletme Fakültesi, SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ Cilt 5, No 1, 2013 ISSN: 1309-8012 (Online) RUMELT, R.P., Schendel, D. ve Tecee, D.J.”Fundamental Issues in Strategy”. R.P. RUMELT, D. Schendel, D. ve D.J. Tecee (Der.), “Fundamental issues in strategy”:, Boston: Harvard Business School Press. 1994, 9-53. TUNAY, Yrd. Doç. Dr. K. Batu ,” Türk Bankacılık Sektöründe Rekabet ve Kırılganlık”, Bankacılar Dergisi, Sayı 68, 2009. TUTCUOĞLU, Rabia Saliha, “Dünyada ve Türkiye’de Bireysel Bankacılığın Gelişimi, Nedenleri ve Bankacılık Sektörü Açısından Oluşturduğu Riskler”, T.C. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Bankacılık ve Finans Yüksek Lisans Programı, 2010. YAĞCILAR, Gamze Göçmen, “Türk Bankacılık Sektörünün Rekabet Yapısının Analizi”, T.C. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Isparta, 2010. YETİZ, Filiz, “Bankacılığın Doğuşu ve Türk Bankacılık Sistemi” , Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Nisan 2016; 9(2) www.tkbb.org.tr
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Finance
Journal Section Research Articles
Authors

Aysun Döndaş Bağışlayıcı

Mustafa Bekmezci

Publication Date June 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Döndaş Bağışlayıcı, A., & Bekmezci, M. (2020). BANKACILIK SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ. Uluslararası Finansal Ekonomi Ve Bankacılık Uygulamaları Dergisi, 1(1), 103-113.