İşletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri için büyük bir rekabet gücüne sahip olmaları gerekir. Bu yüzden firmalar sürekli olarak kendilerini geliştirmek zorundadır. Firmaların birbirleri ile olan rekabetlerinde bir çok kriter öne çıkmaktadır. Şirketlerin içinde bulundukları pazardaki konumlarını belirlemek üstün ve zayıf yönlerini ortaya koymak önemli hale gelmiştir. Bu çalışmada firmaların performanslarının değerlendirilmesinde kullanılan dengelenmiş skor kart (Balanced Scorecard- BSC) ele alınmıştır. Üç farklı lojistik şirket için performans kriterleri belirlenmiştir. Bu şirketlerin kendi bünyeleri içerisinde ve hem de şirketler arasında kıyaslamalarında Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) den faydalanılmıştır. Şirketler için Dengelenmiş Skor kart ve Analitik Hiyerarşi Prosesi entegre edilerek şirket performansları ortaya konmuş ve değerlendirilmiştir.
Business in order to continue their existence must have a huge competitive advantage. Therefore, companies must constantly improve themselves. Criteria in the competition with each other a lot of companies to come forward. Determine their position in the companies in which the weak and strong aspects of the market has become important to reveal. Used in assessing the performance of companies in this study, balanced scorecard (Balanced Scorecard - BSC) is considered. * E-posta: bahar@gazi.edu.trIdentified three different performance criteria for logistics companies. Comparisons between these companies and the companies in their conditions of analytical hierarchy process (AHP) has been utilized. Company corporate performance by integrating the Balanced Scorecard and Analytic Hierarchy Process are put forward and evaluated.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Naturel Sciences |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 7 Issue: 1 |