Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin yapılandırmacı yaklaşım yöntemi ile işlenen bilişim teknolojileri dersinin bilgisayarca düşünme, problem çözme becerileri ile araştırma sorgulamaya yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı ikinci yarıyılda Kırşehir ili merkezinde bir devlet ortaokulunda 5. sınıfta öğrenim gören 14 kız ve 8 erkek öğrenci ile 7 hafta boyunca süren etkinlikler tek grup öntest - sontest deneysel desenine uygun olarak gerçekleştirilmiş ve çalışma kapsamında “Problem Çözme Envanteri”, “Bilgisayarca Düşünme Becerisi Ölçeği” ve “Araştırma-Sorgulamaya Dönük Tutum Ölçeği” uygulamanın başında ve sonunda kullanılmıştır. Çalışma sonucunda ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine ait “kaçınma” faktörü ile problem çözme beceri ölçeğinden alınan toplam puanda son test puanları yönünde anlamlı farklılık olduğunu görülmüştür. Ayrıca çalışmada öğrencilerin araştırma-sorgulamaya yönelik tutum ölçeğinden aldıkları toplam puan ile merak, değer ve kaçınma tutumu faktörleri arasında elde edilen anlamlı farkın da son test puanı yönünde olduğu görülmektedir.
Araştırma-sorgulamaya yönelik tutum bilgisayarca düşünme ortaokul öğrencileri problem çözme becerisi yapılandırmacı yaklaşım 5E öğretim yöntemi
In the current study, it is aimed to examine middle school students' computational thinking, problem solving skills and their attitudes towards research inquiry of the information technologies course, which is taught with the method of constructivist approach. The study was carried out in accordance with the pre-posttest experimental design. 14 girls and 8 boys in a middle school 5th grade were included to the study. The data was collected in Kırşehir in the second semester of 2018-2019. Within the scope of the study, "Problem Solving Inventory", "Computational Thinking Skill Scale" and "Attitude Scale Towards Research-Inquiry” was used at the beginning and end of the application. As a result of the study, it was observed that there was a significant difference in the post-test scores between the "avoidance" sub-dimension of the problem solving skills of middle school students and the total score obtained from the problem solving skill scale. In addition, the significant difference obtained between the total score the students got from the inquiry-oriented attitude scale and the sub-dimensions of curiosity, value. Finally, avoidance is in the direction of the posttest score.
Computational thinking inquiry-oriented attitude middle school students problem solving skills social constructivist theory 5E teaching method
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 26, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |