Broşür, ulaşabildiği hedef kitlesinin genişliği,
kısa zaman aralıklarında oluşacak ürün değişikliklerine elverişli olması ve
kolay dağıtımı sebebiyle en sık tercih edilen reklam faaliyetlerinden biridir. Perakende
sektörünün hızla gelişmesi ile birçok ürünün aynı anda tanıtımının
yapılabildiği broşürler günlük hayatta sık karşılaşılan reklam mecralarından biri
haline gelmiştir. Bu araştırmada Türkiye’nin en büyük perakende şirketleri
arasında ilk 10’da yer alan süpermarket zincirlerine ait 6 farklı broşür temel tasarım
ilkeleri ve renk kullanımları açısından incelenmiştir. Yapılan incelemelerde
hedef kitle özelliklerinin ve iletilmek istenilen mesaj kaygısının bu
unsurların kullanımında etkili olduğu görülmüştür. Sonuç olarak tüketiciyi
etkileme ve mesaj iletme amacıyla tasarlanan broşürlerde renk kullanımlarının
amaçlara yönelik olduğu, temel tasarım ilkelerinin kullanımına ise genel olarak
dikkat edildiği fakat bir bütün olarak ve bilinçli bir şekilde uygulanmadığı
için başarılı sonuçların üstünlük sağlayamamaktadır. Ayrıca en fazla kar eden
firmanın bile tasarım bütçesine gereken yatırımı yapmadığı ortaya konulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 31 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).