The purpose of this study is to compare the attitudes of university
students from different departments towards sports. The research group of the
study consists of a total of 195 (91 women, 104 men) students studying at
Physiotherapy and Rehabilitation (44), Sports Coaching Education (89) and
Nutrition and Dietetics (62) departments of Marmara University. As data
collection tool, “Sport-Oriented Attitude Scale” is developed by
Senturk (2014) and “Personal Information Form” developed by the researchers
were used. First, the study was checked for reliability in line with the
answers given by the subjects who participated in the study. After the attitude
scale was finalized reliability factor analysis, Cronbach alpha internal
consistency coefficient was calculated. Since the reliability of this study is
0,907, it can be said that the data are reliable. The data were analyzed by using t-test and one way
variance analysis (ANOVA). The results of the data were analyzed with SPSS
20.00 statistical software. Statistical results were significant at the
significance level of p<0.05. Tukey’s
test was used to determine which group caused the difference. The results of
the study showed significant difference between students who had amateur
or professional athletes in their family. Significant differences were also
found between Physiotherapy and Rehabilitation and Sports Coaching Education
students.
Students’ use of social media positively affects their attitudes towards sport.
Moreover, because no significant difference has been found between female and
male students in terms of attitudes towards sport, it can be concluded that
they have the same perspective on sport.
Çalışmanın amacı; üniversitenin
farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin spora yönelik tutumlarının
karşılaştırılmasıdır. Çalışmanın araştırma grubunu; Marmara Üniversitesi
bünyesinde yer alan Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (44 kişi), Antrenörlük
Eğitimi (89 kişi) ile Beslenme ve Diyetetik (62 kişi) Bölümleri’nde öğrenim
gören toplam 195 (91 kadın, 104 erkek) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri
toplama aracı olarak; Şentürk (2014) tarafından geliştirilen ve
geçerlik-güvenirliği yapılan “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” ile araştırmacılar
tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmaya
katılan deneklerin verdiği cevaplar doğrultusunda öncelikle güvenirlilik
çalışması yapılmıştır. Güvenirlik hesaplama aşaması faktör analizi yapılarak
son halini alan tutum ölçeğinin Cronbach-alfa iç tutarlılık katsayısı
hesaplanmıştır. Bu çalışmanın güvenirlilik değeri 0,907 olduğundan verilerin
güvenirliği oldukça yüksektir denilebilir. Veriler; t-testi, tek yönlü varyans
analizi (Anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Bu verilerin sonuçları SPSS
20.00 istatistik programı ile yapılmıştır. İstatistiki sonuçlar p<0,05 önem
düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Farkın
hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için Tukey Testinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda; ailede amatör veya profesyonel olarak spor ile ilgilenen
öğrenciler arasında anlamlı fark tespit edilmiştir. Ayrıca, Fizyoterapi ve
Rehabilitasyon Bölümü ile Antrenörlük Eğitimi Bölümü öğrencileri arasında da
anlamlı fark tespit edilmiştir. Öğrencilerin sosyal medya kullanmaları, spora
yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilemektedir. Bununla beraber, kadın ve
erkek öğrencilerin spora yönelik tutumları arasında anlamlı farklılık tespit
edilmemesi nedeniyle, öğrencilerin spora yönelik benzer bakış açısı
sergilediklerini söyleyebiliriz.
Antrenörlük eğitimi beslenme ve diyetetik fizyoterapi ve rehabilitasyon spora yönelik tutum üniversite öğrencileri
Journal Section | Sporda Yönetim ve Organizasyon |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 2 |