Günümüz fen eğitiminin temel amacı, öğrencilere daha fazla bilimsel bilgi öğretmek değil,onlara daha fazla bilimsel sorgulama becerisi kazandırmaktır. Soru sorma ise bilimsel sorgulamanınözünü oluşturur. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin soru oluşturmabecerilerini ‘domuz gribi’ ve ‘karbonhidratlar’ konusundaki iki metinden yararlanarak incelemektir.Araştırmanın katılımcıları, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Edirne, Kırklareli,Tekirdağ ve İstanbul’da belirlenen beş ilköğretim okulundan toplam 816 öğrenciden (4-8 sınıflar)oluşmaktadır. Bu çalışmada nicel ve nitel araştırma desenleri birlikte kullanılmıştır. Çalışmasonuçlarına göre, öğrencilerin hem karbonhidratlar hem domuz gribi konusunda ürettiği sorularınbirçoğunu “bilgi basamağı düzeyin”dedir. Bilgi düzeyinde soru üretmede 5. sınıfların, kavramadüzeyinde soru üretmede 6. sınıfların daha başarılı oldukları görülmektedir. Her sınıf düzeyindeuygulama, sentez ve değerlendirme ile ilgili soru üretimleri çok düşük sayıda kalmıştır. Öğrencileringüncel konu olan domuz gribi konusunda üst düzey bilişsel alanlardan sadece değerlendirme düzeyindedaha fazla soru oluşturma eğiliminde oldukları ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 25, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 8 Issue: 1 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.