Eğitici filmler, eğitim içerikli olarak hazırlanan filmlerdir. Bu filmler eğitim ortamlarını, eğitim yöneticilerini, öğretmenleri, öğrencileri ve velileri çok yönlü olarak ele almaktadır. Eğitici filmlerin öğretmen eğitiminde yararlanılabilecek bir kaynak olduğu bilinmektedir. Bu yönüyle filmler henüz mesleğe başlamamış öğretmen adaylarına eğitim-öğretim ortamlarını tanıtacak ve adaylarda mesleğe yönelik tutum ve yaklaşımlar geliştirecektir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen eğitiminde eğitici filmlerin kullanılmasına ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının deneyimlerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma modellerin fenomenoloji olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim görmekte olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 17 adet 2.sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi kapsamında adaylara öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve yaklaşımlar kazandırmak amacıyla 6 film izletilmiştir. Adaylardan öğretmen eğitiminde eğitici filmlerin kullanılmasına ilişkin anket yoluyla veriler elde edilmiştir. Eğitici filmlerin öğrenciye yaklaşım konusunda adaylara öğrencilerin bireysel farklılıklarının olduğunu fark etmeyi ve öğrencilerle doğru iletişim kurmayı sağladığını; çağdaş ve yenilikçi bir anlayışa sahip olmayı ve öğretmenin öğrenci ile etkili iletişim kurmayı sağladığını; öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve davranış kazandırıcı olduğunu ve öğrenciye yaklaşım açısından katkı sağlayıcı olduğunu belirtmişlerdir. Sosyal Bilgiler derslerinde filmlerin kullanılmasının ise öğrencilerin öğrenmesini destekleyici olması yönüyle önemsemektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | September 2, 2023 |
Publication Date | May 3, 2021 |
Submission Date | August 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: - Issue: 58 |