BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutumları

Year 2010, Issue: 19, 41 - 70, 30.06.2010

Abstract

Öğretmen eğitiminde yaşanan son reformlar bu eğitimin geçmişe göre daha uygulamalı bir yapıya sahip olması gerektiğini göstermektedir. Buna paralel olarak 1997’de YÖK tarafından yeniden yapılandırılan öğretmen eğitimi müfredatlarına Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması gibi dersler eklenmiştir. Bu noktada, bu çalışmanın ana amacı sınıf öğretmeni adaylarının Okul Deneyimi derslerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu amaçla, 20 maddeden oluşan Okul Deneyimi Derslerine yönelik Tutum Ölçeği (ODDTÖ) Ahi Evran Üniversitesi’nde okuyan toplam 287 adet sınıf öğretmeni adayına uygulanmıştır. Veri analizinde betimsel istatistikler, faktör analizi ve MANOVA kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmeni adaylarının Okul Deneyimi derslerine yönelik tutumlarının genelde pozitif olduğu söylenebilir. Ayrıca öğretmen adaylarının tutumlarında cinsiyet ve yaş gruplarına göre anlamlı farklılıklar olmadığı gözlenmiştir.

Year 2010, Issue: 19, 41 - 70, 30.06.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ahmet Kılınç

Yasemin Gödek Altuk

Publication Date June 30, 2010
Submission Date June 30, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 19

Cite

APA Kılınç, A., & Gödek Altuk, Y. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutumları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(19), 41-70.