Research Article
BibTex RIS Cite

KÜLTÜREL SOSYAL MEDYA NARSİSİZMİ

Year 2024, Volume: 16 Issue: 1, 47 - 71, 25.01.2024

Abstract

Sosyal medya kişiler için temel kendilik nesnelerinden biridir ve bir ayna görevi görerek kişilerin kendilik psikolojisini ve narsisistik ihtiyaçlarını doyurmaktadır. Araştırma sosyal medyanın (bağımsız değişken), kültürel narsisistik davranış özelliklerine (bağımlı değişken) ¬olan etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın ara değişkenleriiçgüdünün özellikleri olan “kaynak”, “nesne”, “itici güç/baskı” ve “amaç” olarak belirlenmiştir ve ara değişkenler kültürel narsisistik davranış özelliklerine uyarıcı ve güçlendirici etki yapmaktadır. Kaynak, kendi görkemliliğini pekiştiren o aktivite ve ilişkiler anlamında kullanılmaktadır. Makalede araştırma yöntemi olarak survey tekniği seçilmiş ve çalışmada daha önceden geliştiren “Kültürel Sosyal Medya Narsisistik Ölçeği” kullanılmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre, sosyal medyada narsisistik davranış özellikleri gerçekleşmekte; sosyal medya kişiler için bir narsisisitik ayna görevini görmekte ve sosyal medyayı kullanan kişilere kaynak, amaç, itici güç ve kendilik nesneleri sağlamaktadır. Araştırma narsisizmin kültürel etkilerini araştırması, kültürel narsisistik davranış özelliklerini incelemesi ve açıklaması açısından önemlidir.

Ethical Statement

Çalışmanın, etik ve bilimsel açıdan sakınca bulunmamakta olduğunu beyan ederiz.

Supporting Institution

Destekleyen kurum yoktur

References

  • Scientists In The Digital Age, Sage Publications Ltd. Printed and boundby CPI Group (UK) Ltd. Akkaş, C., Bakırtaş, H. & Çiftçi, S. (2020). ‘Narsistagram’: Instagram Kullanımında Narsisizm. Selçuk İletişim, 13 (1) , 130-157 . Alanka, Ö. & Cezik, A. (2016). Dijital Kibir: Sosyal Medyadaki Narsistik Ritüellere İlişkin Bir İnceleme . TRT Akademi , 1 (2) , 548-569 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/trta/issue/23620/252167 Andreassen, C. S.,Pallesen, S., &Griffiths, M. D. (2017). The Relationship Be- tween Addictive Use of Social Media, Narcissism, and Self-Esteem: Findings From a Large National Survey. Addictive Behaviors, 64, 287–293. Balcı, Ş. & Sarıtaş, H. (2019). Sosyal Medya Kullanımının Bir Belirleyicisi Olarak Narsisizm: Konya’da Yaşayan Kullanıcılar Üzerine Bir İnceleme . Ak- deniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (31) , 689-709 . DOI: 10.31123/ akil.530398

CULTURAL SOCIAL MEDIA NARCISSISM (CSMN)

Year 2024, Volume: 16 Issue: 1, 47 - 71, 25.01.2024

Abstract

Both narcissistic behavior features occur in social media, and social media acts as a mirror that provides "source,” "object,” "push/pressure,” and "purpose” to narcissistic behavior features. Narcissistic people need a mirror. Social media is one of the basic self-objects for people, and by serving as a mirror, it satisfies people’s self-psychology and narcissistic needs. The research examines the effect of social media (independent variable) on cultural narcissistic behavior characteristics (dependent variable). The survey technique was chosen as the research method in the article and the "Cultural Social Media Narcissistic Scale" developed by the author of the research is used in the study (Tan, 2022). The hypotheses of the research are tested by deduction. According to the research results, narcissistic behavior features occur in social media; Social media acts as a narcissistic mirror for people and provides resources, purpose, driving force, and self-objects to people who use social media. The research is essential in researching the cultural effects of narcissism and examining and explaining cultural narcissistic behavior characteristics.

References

  • Scientists In The Digital Age, Sage Publications Ltd. Printed and boundby CPI Group (UK) Ltd. Akkaş, C., Bakırtaş, H. & Çiftçi, S. (2020). ‘Narsistagram’: Instagram Kullanımında Narsisizm. Selçuk İletişim, 13 (1) , 130-157 . Alanka, Ö. & Cezik, A. (2016). Dijital Kibir: Sosyal Medyadaki Narsistik Ritüellere İlişkin Bir İnceleme . TRT Akademi , 1 (2) , 548-569 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/trta/issue/23620/252167 Andreassen, C. S.,Pallesen, S., &Griffiths, M. D. (2017). The Relationship Be- tween Addictive Use of Social Media, Narcissism, and Self-Esteem: Findings From a Large National Survey. Addictive Behaviors, 64, 287–293. Balcı, Ş. & Sarıtaş, H. (2019). Sosyal Medya Kullanımının Bir Belirleyicisi Olarak Narsisizm: Konya’da Yaşayan Kullanıcılar Üzerine Bir İnceleme . Ak- deniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (31) , 689-709 . DOI: 10.31123/ akil.530398
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Communication Technology and Digital Media Studies, New Media
Journal Section Research Articles
Authors

Hakan Tan 0000-0002-5837-1846

Mümin Yavuzcan 0000-0001-6354-5647

Publication Date January 25, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Tan, H., & Yavuzcan, M. (2024). CULTURAL SOCIAL MEDIA NARCISSISM (CSMN). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 47-71.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)