Review
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 9 Issue: 3, 293 - 299, 30.09.2020
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.734808

Abstract

In this review study, it is aimed to discuss the reflections of gender inequality on the nursing profession. The roles, responsibilities, attitudes and behaviors that society has placed on individuals as men or women for years are the basis of gender inequality. The concept of gender, which affects our daily life, our family roles, our entire life, especially in our education and working life, is actually a social, cultural and learned concept. One of the areas where gender inequality affects most national and international important contracts and activities is the nursing profession known as women's profession. Despite the fact that male nurses have been in the nursing profession, which is known as “women's profession” due to the roles imposed on women by society (such as care and compassion), the desired result could not be achieved due to gender inequality. Considering the studies in the literature; there is still no clarity in how to address male nurses, whether giving the men a different title will cause gender discrimination, whether the desired change in the name of the profession is achieved by the participation of men in the profession, how accurate it is whether male nurses give care to the female patient or not There are different results that cause boredom and that men are abstracted in both education and work.

References

  • 1. Bingöl, O. (2014). Toplumsal cinsiyet olgusu ve Türkiye'de kadınlık. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3, 108-14.
  • 2. Topuz, S. K., & Erkanli, H. (2016). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Kadın ve Erkeğe Atfedilen Anlamlarin Metafor Yöntemiyle Analizi. Alternatif Politika. 8(2): 300-21.
  • 3. Short, S. E., Yang, Y. C., & Jenkins, T. M. (2013). Sex, gender, genetics, and health. American journal of public health. 103(S1): S93-S101.
  • 4. Coşkun, A., & Özdilek, R. (2012). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği: sağlığa yansıması ve kadın sağlığı hemşiresinin rolü. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi (HEAD). 9(3): 30-39.
  • 5. Erbaydar, N. P. (2018). Sosyalleştirilmiş Sağlık Hizmetlerinde Ebelerin Sağlık Ocağı İle İlişkisinin Mekânsal İncelemesi. Fe Dergi.10(2): 140-9.
  • 6. Başar, F. (2017). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği: Kadın sağlığına etkisi. ACU Sağlık Bil Derg. 3: 131-7.
  • 7. Vlassoff, C. (2007). Gender differences in determinants and consequences of health and illness. Journal of health, population, and nutrition. 25(1): 47-61.
  • 8. Marcus, R., Harper, C., Brodbeck, S., & Page, E. (2015). Social norms, gender norms and adolescent girls: A brief guide. From the Knowledge to Action Resources Series. September 1-17.
  • 9. Karasu, F., Göllüce, A., Güvenç, E., & Çelik, S. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları The Attitudes of the University Students’ Regarding the Gender Roles. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi. 8(1): 21-27.
  • 10. Uzun, Z., Erdem, S., Güç, K., Şafak-Uzun, A., & Erdem, E. (2017). Toplumsal cinsiyet algısı ve toplumsal cinsiyet rollerine eğitimin etkisi: Deneysel bir çalışma. Journal of Human Sciences. 14(1): 678-93.
  • 11. Aktaş, S., Erkek, Z. Y., & Korkmaz, H. (2018). An examination of the attitudes of midwives and nurses towards gender roles and the influencing factors Ebe ve hemşirelerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. Journal of Human Sciences. 15(2): 823-34.
  • 12. Başar, F., & Demirci, N. (2018). Attitudes of nursing students toward gender roles: a cross-sectional study. Contemporary Nurse. 54(3): 333-344.
  • 13. Kavuran, E. (2018). Determination of Nursing Students' Perspectives at Ataturk University Health Sciences Faculty on Gender Equality. International Journal of Caring Sciences. 11(1): 108-17.
  • 14. OECD. Gender equality in education, employment and entrepreneurship: Final report to the MCM 2012. Paper presented at the Meeting of The OECD Council at Ministerial Level Paris. 2012.
  • 15. Öngen, B., & Aytaç, S. (2013). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlari ve yaşam değerleri ilişkisi. Sosyoloji Konferansları. 48: 1-18.
  • 16. Uçar, T., Derya, Y. A., Karaaslan, T., & Tunç, Ö. A. (2017). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve şiddet davranışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 26(3): 96-103.
  • 17. Çelik, A. S., Pasinlioğlu, T., Gonca, T., & Koyuncu, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin cinsiyet eşitliği tutumlarının belirlenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 21(3): 181-6.
  • 18. Başçı, B., & Giray, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarinin çok değişkenli istatistiksel tekniklerle analizi. Journal of Life Economics. 3(4): 117-42.
  • 19. Zeybek, V., & Kurşun, M. (2019). Tıp fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. Pamukkale Tıp Dergisi. 12(2): 225-33. DOI: 10.31362/patd.468353.
  • 20. https://www.tbmm.gov.tr/komisyon/kefe/docs/pekin.pdf KSSGM, Pekin+5 Siyasi Deklarasyonu ve Sonuç Belgesi (Türkçe-İngilizce) Pekin Deklarasyonu ve Eylem Platformu, Ankara, Eylül, 2001. Erişim tarihi: 14.02.2020.
  • 21. Kavas, A. (2018). Karşılaştırmalarla 81 İl İçin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi. Ankara: TEPAV.
  • 22. Hekimler, A. (2009). İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin Kabul Edilişinin 60. Yıl Dönümünde Taşıdığı Anlam ve Önemi. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Metinleri(2).
  • 23. 25.https://www.tbmm.gov.tr/komisyon/kefe/belge/uluslararasi_belgeler/ayrimcilik/CEDAW/CEDAW_Sozlesmesi_ve_Ihtiyari_Protokolu.pdf. Erişim tarihi: 14.01.2020.
  • 24. https://www.kadinininsanhaklari.org/wp-content/uploads/ 2018/08/KIHYC_ILO_Oturum_4_Kitapcik_18.03.16.pdf. Erişim tarihi: 27.01.2020.
  • 25. https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/ 21252030%20Agenda%20for%20Sustainable%20Development%20web.pdf Erişim tarihi: 21.01.2020.
  • 26. Müdürlüğü, K. S. G. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı. 2008.
  • 27. Kadının Güçlenmesi Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2018-2023). http://www.sp.gov.tr/upload/xSPTemelBelge/files/RySPo+Kadının_Guclenmesı_Stratejı_Belgesı_Ve_Eylem_Planı_2018-2023_.pdf .
  • 28. Topuksak, B., & Kublay, G. (2014). Florence Nightingale’den Günümüze Hemşirelik Eğitiminde Neler Değişti? Avrupa ve Türkiye’de Modern Hemşirelik Eğitimi.
  • 29. 31.http://www.istanbulsaglik.gov.tr/w/mev/mev_kan/hemsirelik_kanunu.pdf. Erişim tarihi: 21.01.2020.
  • 30. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/05/20070502-3.htm.Erişim tarihi: 27.01.2020
  • 31. Gönç, T. (2016). Hemşireliğin geleceği mesleğin cinsiyetsizleşmesini vadediyor mu? Erkek ve kadın hemşirelik öğrencilerinin meslek ve toplumsal cinsiyeti ilişkilendirme eğilimlerinin sosyolojik analizi. Fe Dergi: Feminist Eleştiri. 8(1).
  • 32. https://istatistik.yok.gov.tr/, file:///C:/Users/fatma/Downloads/2019_T106.pdf Erişim tarihi: 31.12.2019.
  • 33. Turan, N., Öztürk, A., Kaya, H., & Aştı, T. (2011). Toplumsal cinsiyet ve hemşirelik. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi. 4(1): 167-73.
  • 34. Celebi, E., & Kargin, M. (2019). Social gender and nursing in Turkey: A qualitative research. JPMA. The Journal of the Pakistan Medical Association. 69(8): 1184-6.
  • 35. Cinar, D., & Olgun, N. (2013). Klinik uygulamalarda erkek hemşire algısı.
  • 36. Kaya, N., Turan, N., & Öztürk, A. (2011). Türkiye’de erkek hemşire imgesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 8(1): 16-30.
  • 37. Budu, H. I., Abalo, E. M., Bam, V. B., Agyemang, D. O., Noi, S., Budu, F. A., & Peprah, P. (2019). “I prefer a male nurse to a female nurse”: patients’ preference for, and satisfaction with nursing care provided by male nurses at the Komfo Anokye teaching hospital. BMC nursing. 18(1): 1-9.
  • 38. Ünsal, A., Akalın, İ., & Yılmaz, V. (2010). Farklı meslek çalışanlarının erkek hemşirelere ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7(1): 420-31.
  • 39. Rajacich, D., Kane, D., Williston, C., & Cameron, S. (2013). If they do call you a nurse, it is always a “male nurse”: Experiences of men in the nursing profession. Paper presented at the Nursing forum.
  • 40. Kahraman, A. B., Tunçdemir, N. O., & Özcan, A. (2015). Toplumsal cinsiyet bağlamında hemşirelik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin mesleğe yönelik algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi. 18(2): 108-144.
  • 41. Chan, Z. C., Chan, Y.-T., Yu, H.-Z., Law, Y.-F., Woo, W.-M., & Lam, C.-T. (2014). An ethnographical study on the academic experiences of Chinese male nursing students. Nurse education in practice. 14(2): 130-6.
  • 42. Fernández‐Feito, A., Basurto‐Hoyuelos, S., Palmeiro‐Longo, M., & García‐Díaz, V. (2019). Differences in professional values between nurses and nursing students: a gender perspective. International nursing review. 66: 577–89.
  • 43. Liminana-Gras, R. M., Sanchez-Lopez, M. P., Román, A. I. S.-S., & Corbalan-Berna, F. J. (2013). Health and gender in female-dominated occupations: the case of male nurses. The Journal of Men’s Studies. 21(2): 135-48.

Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları

Year 2020, Volume: 9 Issue: 3, 293 - 299, 30.09.2020
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.734808

Abstract

Bu derleme çalışmasında, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin hemşirelik mesleğine yansımalarının ele alınması amaçlanmıştır. Toplumun bireylere yıllardır kadın ya da erkek olarak yüklemiş olduğu roller, sorumluluklar, tutumlar ve davranışlar toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin temelini oluşturmaktadır. Günlük yaşantımızı, aile içi rollerimizi, eğitim ve çalışma hayatımız başta olmak üzere tüm yaşantımızı etkisi altına alan toplumsal cinsiyet kavramı aslında sosyal, kültürel ve öğrenilen bir kavramdır. Ulusal ve uluslararası önemli birçok sözleşme ve faaliyetlerde yer verilen toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin en çok etkilediği alanlardan biri de, kadın mesleği olarak bilinen hemşirelik mesleğidir. Kadına toplum tarafından yüklenen rollerden (bakım verme, şefkat gibi) dolayı “kadın mesleği” olarak bilinen hemşirelik mesleğinde erkek hemşireler uzun yıllardır yer almasına rağmen cinsiyet eşitsizliğinden dolayı istenen sonuç elde edilememiştir. Literatürde yapılan çalışmalar göz önünde bulundurulduğunda; erkek hemşirelere hala nasıl hitap edilmesi konusunda bir netliğin olmadığı, erkeklere farklı bir unvanın verilmesinin toplumsal cinsiyet ayrımcılığına neden olup olmayacağı, erkeklerin mesleğe katılmalarıyla meslek adına istenen değişimin elde edilip edilmediği, erkek hemşirelerin kadın hastaya bakım verip vermemesinin ne denli doğru olduğu ya da hastada utanma ve sıkılmaya neden olduğu, erkeklerin hem eğitim hem de çalışma alanında soyutlandığına dair farklı sonuçlar mevcuttur.

References

  • 1. Bingöl, O. (2014). Toplumsal cinsiyet olgusu ve Türkiye'de kadınlık. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3, 108-14.
  • 2. Topuz, S. K., & Erkanli, H. (2016). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Kadın ve Erkeğe Atfedilen Anlamlarin Metafor Yöntemiyle Analizi. Alternatif Politika. 8(2): 300-21.
  • 3. Short, S. E., Yang, Y. C., & Jenkins, T. M. (2013). Sex, gender, genetics, and health. American journal of public health. 103(S1): S93-S101.
  • 4. Coşkun, A., & Özdilek, R. (2012). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği: sağlığa yansıması ve kadın sağlığı hemşiresinin rolü. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi (HEAD). 9(3): 30-39.
  • 5. Erbaydar, N. P. (2018). Sosyalleştirilmiş Sağlık Hizmetlerinde Ebelerin Sağlık Ocağı İle İlişkisinin Mekânsal İncelemesi. Fe Dergi.10(2): 140-9.
  • 6. Başar, F. (2017). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği: Kadın sağlığına etkisi. ACU Sağlık Bil Derg. 3: 131-7.
  • 7. Vlassoff, C. (2007). Gender differences in determinants and consequences of health and illness. Journal of health, population, and nutrition. 25(1): 47-61.
  • 8. Marcus, R., Harper, C., Brodbeck, S., & Page, E. (2015). Social norms, gender norms and adolescent girls: A brief guide. From the Knowledge to Action Resources Series. September 1-17.
  • 9. Karasu, F., Göllüce, A., Güvenç, E., & Çelik, S. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları The Attitudes of the University Students’ Regarding the Gender Roles. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi. 8(1): 21-27.
  • 10. Uzun, Z., Erdem, S., Güç, K., Şafak-Uzun, A., & Erdem, E. (2017). Toplumsal cinsiyet algısı ve toplumsal cinsiyet rollerine eğitimin etkisi: Deneysel bir çalışma. Journal of Human Sciences. 14(1): 678-93.
  • 11. Aktaş, S., Erkek, Z. Y., & Korkmaz, H. (2018). An examination of the attitudes of midwives and nurses towards gender roles and the influencing factors Ebe ve hemşirelerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. Journal of Human Sciences. 15(2): 823-34.
  • 12. Başar, F., & Demirci, N. (2018). Attitudes of nursing students toward gender roles: a cross-sectional study. Contemporary Nurse. 54(3): 333-344.
  • 13. Kavuran, E. (2018). Determination of Nursing Students' Perspectives at Ataturk University Health Sciences Faculty on Gender Equality. International Journal of Caring Sciences. 11(1): 108-17.
  • 14. OECD. Gender equality in education, employment and entrepreneurship: Final report to the MCM 2012. Paper presented at the Meeting of The OECD Council at Ministerial Level Paris. 2012.
  • 15. Öngen, B., & Aytaç, S. (2013). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlari ve yaşam değerleri ilişkisi. Sosyoloji Konferansları. 48: 1-18.
  • 16. Uçar, T., Derya, Y. A., Karaaslan, T., & Tunç, Ö. A. (2017). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve şiddet davranışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 26(3): 96-103.
  • 17. Çelik, A. S., Pasinlioğlu, T., Gonca, T., & Koyuncu, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin cinsiyet eşitliği tutumlarının belirlenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 21(3): 181-6.
  • 18. Başçı, B., & Giray, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarinin çok değişkenli istatistiksel tekniklerle analizi. Journal of Life Economics. 3(4): 117-42.
  • 19. Zeybek, V., & Kurşun, M. (2019). Tıp fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. Pamukkale Tıp Dergisi. 12(2): 225-33. DOI: 10.31362/patd.468353.
  • 20. https://www.tbmm.gov.tr/komisyon/kefe/docs/pekin.pdf KSSGM, Pekin+5 Siyasi Deklarasyonu ve Sonuç Belgesi (Türkçe-İngilizce) Pekin Deklarasyonu ve Eylem Platformu, Ankara, Eylül, 2001. Erişim tarihi: 14.02.2020.
  • 21. Kavas, A. (2018). Karşılaştırmalarla 81 İl İçin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi. Ankara: TEPAV.
  • 22. Hekimler, A. (2009). İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin Kabul Edilişinin 60. Yıl Dönümünde Taşıdığı Anlam ve Önemi. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Metinleri(2).
  • 23. 25.https://www.tbmm.gov.tr/komisyon/kefe/belge/uluslararasi_belgeler/ayrimcilik/CEDAW/CEDAW_Sozlesmesi_ve_Ihtiyari_Protokolu.pdf. Erişim tarihi: 14.01.2020.
  • 24. https://www.kadinininsanhaklari.org/wp-content/uploads/ 2018/08/KIHYC_ILO_Oturum_4_Kitapcik_18.03.16.pdf. Erişim tarihi: 27.01.2020.
  • 25. https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/ 21252030%20Agenda%20for%20Sustainable%20Development%20web.pdf Erişim tarihi: 21.01.2020.
  • 26. Müdürlüğü, K. S. G. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı. 2008.
  • 27. Kadının Güçlenmesi Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2018-2023). http://www.sp.gov.tr/upload/xSPTemelBelge/files/RySPo+Kadının_Guclenmesı_Stratejı_Belgesı_Ve_Eylem_Planı_2018-2023_.pdf .
  • 28. Topuksak, B., & Kublay, G. (2014). Florence Nightingale’den Günümüze Hemşirelik Eğitiminde Neler Değişti? Avrupa ve Türkiye’de Modern Hemşirelik Eğitimi.
  • 29. 31.http://www.istanbulsaglik.gov.tr/w/mev/mev_kan/hemsirelik_kanunu.pdf. Erişim tarihi: 21.01.2020.
  • 30. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/05/20070502-3.htm.Erişim tarihi: 27.01.2020
  • 31. Gönç, T. (2016). Hemşireliğin geleceği mesleğin cinsiyetsizleşmesini vadediyor mu? Erkek ve kadın hemşirelik öğrencilerinin meslek ve toplumsal cinsiyeti ilişkilendirme eğilimlerinin sosyolojik analizi. Fe Dergi: Feminist Eleştiri. 8(1).
  • 32. https://istatistik.yok.gov.tr/, file:///C:/Users/fatma/Downloads/2019_T106.pdf Erişim tarihi: 31.12.2019.
  • 33. Turan, N., Öztürk, A., Kaya, H., & Aştı, T. (2011). Toplumsal cinsiyet ve hemşirelik. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi. 4(1): 167-73.
  • 34. Celebi, E., & Kargin, M. (2019). Social gender and nursing in Turkey: A qualitative research. JPMA. The Journal of the Pakistan Medical Association. 69(8): 1184-6.
  • 35. Cinar, D., & Olgun, N. (2013). Klinik uygulamalarda erkek hemşire algısı.
  • 36. Kaya, N., Turan, N., & Öztürk, A. (2011). Türkiye’de erkek hemşire imgesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 8(1): 16-30.
  • 37. Budu, H. I., Abalo, E. M., Bam, V. B., Agyemang, D. O., Noi, S., Budu, F. A., & Peprah, P. (2019). “I prefer a male nurse to a female nurse”: patients’ preference for, and satisfaction with nursing care provided by male nurses at the Komfo Anokye teaching hospital. BMC nursing. 18(1): 1-9.
  • 38. Ünsal, A., Akalın, İ., & Yılmaz, V. (2010). Farklı meslek çalışanlarının erkek hemşirelere ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7(1): 420-31.
  • 39. Rajacich, D., Kane, D., Williston, C., & Cameron, S. (2013). If they do call you a nurse, it is always a “male nurse”: Experiences of men in the nursing profession. Paper presented at the Nursing forum.
  • 40. Kahraman, A. B., Tunçdemir, N. O., & Özcan, A. (2015). Toplumsal cinsiyet bağlamında hemşirelik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin mesleğe yönelik algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi. 18(2): 108-144.
  • 41. Chan, Z. C., Chan, Y.-T., Yu, H.-Z., Law, Y.-F., Woo, W.-M., & Lam, C.-T. (2014). An ethnographical study on the academic experiences of Chinese male nursing students. Nurse education in practice. 14(2): 130-6.
  • 42. Fernández‐Feito, A., Basurto‐Hoyuelos, S., Palmeiro‐Longo, M., & García‐Díaz, V. (2019). Differences in professional values between nurses and nursing students: a gender perspective. International nursing review. 66: 577–89.
  • 43. Liminana-Gras, R. M., Sanchez-Lopez, M. P., Román, A. I. S.-S., & Corbalan-Berna, F. J. (2013). Health and gender in female-dominated occupations: the case of male nurses. The Journal of Men’s Studies. 21(2): 135-48.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Derlemeler
Authors

Fatma Zeren This is me 0000-0002-6866-8678

Nedime Köşgeroğlu 0000-0003-2567-9868

Publication Date September 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Zeren, F., & Köşgeroğlu, N. (2020). Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(3), 293-299. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.734808
AMA Zeren F, Köşgeroğlu N. Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. September 2020;9(3):293-299. doi:10.37989/gumussagbil.734808
Chicago Zeren, Fatma, and Nedime Köşgeroğlu. “Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 9, no. 3 (September 2020): 293-99. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.734808.
EndNote Zeren F, Köşgeroğlu N (September 1, 2020) Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 9 3 293–299.
IEEE F. Zeren and N. Köşgeroğlu, “Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 9, no. 3, pp. 293–299, 2020, doi: 10.37989/gumussagbil.734808.
ISNAD Zeren, Fatma - Köşgeroğlu, Nedime. “Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 9/3 (September 2020), 293-299. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.734808.
JAMA Zeren F, Köşgeroğlu N. Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020;9:293–299.
MLA Zeren, Fatma and Nedime Köşgeroğlu. “Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 9, no. 3, 2020, pp. 293-9, doi:10.37989/gumussagbil.734808.
Vancouver Zeren F, Köşgeroğlu N. Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020;9(3):293-9.