Bu çalışmanın amacı Dumlupınar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden Girişimcilik dersi almış öğrencilerin “Girişimcilik” metaforlarını belirlemektir. Araştırma, 2017-
2018 Eğitim-Öğretim yılında Kütahya ili Dumlupınar Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden Girişimcilik dersi almış
öğrencilere gönüllülük esasına göre uygulanmıştır. Araştırma kapsamında gönüllü öğrencilere “Girişimcilik.......................................benzer, çünkü.......................................................................................” şeklinde açık
uçlu anketler dağıtılmıştır. Elde edilen anket verileri nitel araştırma desenine
uygun olarak içerik analizine tutulmuştur. Öğrenci cevaplarında “Girişimcilik” temasına yönelik 12 ayrı kategoride metafor ürettikleri tespit edilmiştir.
Katılımcıların üretmiş olduğu metaforlardan en yüksek olanı “cesaret ve risk
metaforlarının” sayısı 25 iken en az üretilen “toplumsal rol metaforlarının”
sayısı 6 olmuştur. Üretilen metaforların girişimciliğin temel özellikleri; birey
ya da grubun yeni fikirleri, risk üstlenmesi, değer yaratma, mevcut kaynakların yeni kombinasyonları, toplumsal refaha katkısı gibi unsurları karşıladığını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | November 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 2 |