Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 18 - 27, 15.03.2020

Abstract

Bu çalışma, üniversite okuyan ve kaynaştırma eğitim alan öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarını incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim gören İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan ve kaynaştırma eğitimi alan 224 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Yuker ve Block (1986) tarafından geliştirilen, Özyürek (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan “Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeğinden (YEKYTÖ) kullanılmıştır. Sonuçların değerlendirilmesinde t testi ile One-Way Anova testi kullanılmıştır. Cinsiyet değişkeni ile eğitim alt boyutunda; baba eğitim düzeyi değişkeni ile çalışma yaşamı alt boyutunda; herhangi bir engele sahip olma değişkeni ile eğitim ortamı alt boyutunda; ailede ve çevrede engelli bireyin bulunması değişkeni ile genel tutumlar ve kişilerarası ilişkiler alt boyutlarında öğrencilerin tutumlarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Yapılan görüşmelere göre, öğrenciler, engellilerin aile üzerinde olumsuz bir etkisi olmadığını, normal insanlar gibi sosyal bir yaşam sürebileceklerini belirtmişlerdir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu belirlenmiştir.

Supporting Institution

İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi

Project Number

TYL- 2019-1684

Thanks

Projenin gerçekleşmesi için maddi destek sağlayan İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Projeleri Birimi’ne teşekkür ederiz.

References

  • Referans1 Bacon, E. H. & Schultz, J. B. (1991). A survey of mainstreaming practices, Teacher Education and Special Education, 14, p. 144-149.
  • Referans2 Buell, M. J., Halam, R., Gamel-McCormick, M. & Scheer, S. (1999). A survey of general and special education teacher’s perceptions an in-service needs concerning inclusion, International Journal of Disability Development and Education, 46(2), p. 143-156.
Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 18 - 27, 15.03.2020

Abstract

Project Number

TYL- 2019-1684

References

  • Referans1 Bacon, E. H. & Schultz, J. B. (1991). A survey of mainstreaming practices, Teacher Education and Special Education, 14, p. 144-149.
  • Referans2 Buell, M. J., Halam, R., Gamel-McCormick, M. & Scheer, S. (1999). A survey of general and special education teacher’s perceptions an in-service needs concerning inclusion, International Journal of Disability Development and Education, 46(2), p. 143-156.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Research Articles
Authors

Mahmut Acak

Çilem Narinç

Project Number TYL- 2019-1684
Publication Date March 15, 2020
Submission Date January 11, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Acak, M., & Narinç, Ç. (2020). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 18-27.
AMA Acak M, Narinç Ç. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Bed Eğt S D. March 2020;1(1):18-27.
Chicago Acak, Mahmut, and Çilem Narinç. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)”. GERMENİCA Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 1, no. 1 (March 2020): 18-27.
EndNote Acak M, Narinç Ç (March 1, 2020) Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 1 1 18–27.
IEEE M. Acak and Ç. Narinç, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)”, GERMENİCA Bed Eğt S D, vol. 1, no. 1, pp. 18–27, 2020.
ISNAD Acak, Mahmut - Narinç, Çilem. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)”. GERMENİCA Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (March 2020), 18-27.
JAMA Acak M, Narinç Ç. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Bed Eğt S D. 2020;1:18–27.
MLA Acak, Mahmut and Çilem Narinç. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)”. GERMENİCA Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, vol. 1, no. 1, 2020, pp. 18-27.
Vancouver Acak M, Narinç Ç. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Bed Eğt S D. 2020;1(1):18-27.