Bu çalışma, eğitim alanında da kullanılmaya
başlanan oyunlaştırmanın sınıf yönetiminde kullanılan araçlardaki etkisini
gözlemlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla öncelikli olarak oyunlaştırma,
oyunlaştırmada kullanılan elementler, davranışçı kuram, edimsel ve klasik
koşullanma kavramları açıklanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin sınıf
yönetiminde kullanılan bir oyunlaştırma sistemine yönelik genel görüşleri, oyun
elementlerinden olan ödül, puan ve liderlik tablosuna yönelik görüşleri,
İngilizce dersine yönelik görüşleri ve davranışlarına yönelik etkisi
incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 69 sorudan oluşan anket
uygulanmış ve öğrenciler ile görüşme yapılmıştır. Anket ve görüşme sorularından
elde edilen veriler bulgular kısmında incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda
öğrencilerin eksi puan almayı sevmedikleri, liderlik tablosunda alt sırada olan
öğrencilerin ise oyunlaştırma sistemine yönelik görüşlerinin olumsuz
etkilendiği görülmüştür.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | September 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |
Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex
Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org