Çocukluk yıllarında resim yapmak, çocukların
kendilerini özgürce yansıttıkları, duygu, düşünce ve hayal güçlerini ifade
ettikleri bir aktivitedir. Araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının
çocukların yaptığı resimlere ilişkin görüşleri, uygulama derslerindeki
deneyimleri ve resimlere yaklaşımlarının incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden bir olgubilim çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu okul
öncesi öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencisi olan ve “Öğretmenlik Uygulaması
I” dersini başarı ile tamamlamış, “Öğretmenlik Uygulaması II” dersine devam
eden 10 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılarla yüz yüze görüşmeler
gerçekleştirilerek yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk resimlerine yönelik
yaklaşımlara ilişkin yeterli bilgilerinin olmadığı ve öğretmen adaylarının
tümünün konuyla ilgili olarak mevcut lisans programını yetersiz buldukları
tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmen adaylarının sıklıkla çocukların
kendilerini yaratıcı olarak ifade etmelerini sağlamak, çocuğu tanımak ve etkinlik
sonrası değerlendirme yapmak amacıyla resim yaptırdıkları bulunmuştur. Ayrıca,
okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk resimlerine yönelik en çok sorgulayıcı
yaklaşımı kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Çocuk resimleri Görsel sanatlar Okul öncesi öğretmen adayları Yaklaşımlar Erken çocukluk dönemi
Drawing in childhood period is an activity in which
children reflect themselves freely, expressing their emotions, thoughts and imaginations. The aim of the research is to examine
the views, experiences in practice lessons and approaches of pre-service preschool
teachers about the drawings of children. The research is a phenomenology study
of qualitative research methods. The study group consists of 10 students who
are fourth grade students in the preschool teaching program and have
successfully completed the "Teaching Practice I" course and
continuing on "Teaching Practice II". Semi-structured interviewing
technique was applied by conducting face-to-face interviews with the
participants. As a result of research, it was determined that pre-service preschool
teachers did not have sufficient knowledge about approaches to children's
drawings and all of the pre-service teachers think that the current
undergraduate program is inadequate. It has been found that pre-service teachers
often set drawing activities to get to know the child, to evaluate after the
activity and to help children express themselves creatively. Moreover it has
been concluded that pre-service preschool teachers mostly use the questioning
approach to children's drawings.
Children’s drawings Visual arts Pre-service preschool teachers Approaches Early childhood period.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | April 21, 2019 |
Submission Date | September 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 48 Issue: 1 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved