Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin pandemi nedeniyle gerçekleştirilen uzaktan eğitimden memnuniyet düzeyleri ile akademik umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu araştırmanın modeli taramadır, örnekleme metodu ise tabakalı örnekleme yöntemidir. Araştırmanın örneklemi 2021-2022 yılları arasında eğitim alan 18-25 yaş arasındaki 305 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Uygulama safhası online bir şekilde gerçekleştirilen bu araştırmada kişisel bilgi formu, e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği, akademik umutsuzluk ölçeği ve genç yoksulluğu ölçeği uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizin bağımsız örneklem t testi, varyans analizi, tek örneklem t testi ve Pearson korelasyon analizi araştırma kapsamında kullanılmıştır. Araştırma sonuçları göstermektedir ki e-öğrenme olumlu tutum ile akademik umutsuzluk ve genç yoksulluğu arasında negatif istatistiksel anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Akademik umutsuzluk ile genç yoksulluğu arasında pozitif ilişki saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 1 |