BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Bilgisayar Yeterlikleri Ve Öğretimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi

Year 2015, Volume: 10 Issue: 2, 0 - 0, 01.04.2016

Abstract

Bu çalışmada; Hatay ilinde görev yapan öğretmenlerin, bilgisayar yazılım bilgisi, bilgisayarı kişisel amaçlı kullanım sıklıkları, bilgisayara karşı tutumları ile bilgi ve iletişim teknolojilerinin entegrasyonu hakkındaki özgüven düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Öğretmenlerin Teknolojiyle Öğretimini Etkileyen Faktörler anketi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Hatay ilinde bulunan toplam 14 ortaokul ve lisede görev yapmakta olan çeşitli branşlardaki 214 öğretmen oluşturmaktadır. Toplanan veriler Pearson korelasyon analizi, ANOVA ve bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonunda; öğretmenlerin yazılım bilgileri ile yazılımları kullanım sıklıkları arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunurken, bilgisayara karşı tutumları ile BİT entegrasyonunda algıladıkları özgüven arasında yüksek düzeyde pozitif ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin bilgisayar yazılım bilgisi, yazılımları kişisel amaç için kullanım sıklıkları, bilgisayara karşı tutum ile bilgi ve iletişim teknolojilerinin entegrasyonunda algılanan özgüven puanları; yaş, cinsiyet, bilgisayarın eğitim ve öğretimde kullanımına ilişkin herhangi bir kurs alınıp alınmaması ve branş değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık (p>.05) göstermemiştir.

Year 2015, Volume: 10 Issue: 2, 0 - 0, 01.04.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Fidan Hakkari

Cengiz Tüysüz

Tarık Atalar This is me

Publication Date April 1, 2016
Submission Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Hakkari, F., Tüysüz, C., & Atalar, T. (2016). Öğretmenlerin Bilgisayar Yeterlikleri Ve Öğretimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2).