BibTex RIS Cite

Görsel Cinas ve Sosyal Afişlerde Kullanımı

Year 2016, Volume: 9 Issue: 18, 0 - 0, 02.11.2016

Abstract

Grafik tasarım, işlevsel ve estetik açıdan tatmin edici bir şekilde etkili bir görsel iletişim oluşturma çabasıdır. Grafik tasarımcı, görsel dilin yardımıyla izleyiciye açık ve anlaşılır bir şekilde bilgi aktaran bir mesaj göndericidir. Bu süreçte, içeriği görsel birlik içinde bir mesaja çevirmek için kavramları ele alır, işaretler ve semboller gibi görsel öğeleri kullanır. Kavram oluşturma, yaratıcı sürecin temel aşamalarından biridir. Bu nedenle tasarımcı için bir görselin anlamını nasıl oluşturduğu ve bu anlamın izleyicinin zihninde nasıl şekillendiği önem taşımaktadır. Bir tasarım için görsel fikir oluşturma aşamasında tasarımcılar bilinçli ya da sezgisel olarak retorik figürlerden sıklıkla yararlanırlar. “Görsel Cinas ve Sosyal Afişlerde Kullanımı” başlıklı bu araştırma grafik tasarımda en çok kullanılan görsel retorik figürlerinden biri olan görsel cinas kullanımını incelemektedir. Sosyal afişlerde etkili bir şekilde kullanılan görsel cinasların çarpıcı imajlar yaratmanın yanı sıra izleyicide akılda kalıcılığı arttırabileceği görülmektedir.

Year 2016, Volume: 9 Issue: 18, 0 - 0, 02.11.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Akdeniz Sanat Dergisi
Authors

Birsen Çeken

Publication Date November 2, 2016
Submission Date October 13, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 9 Issue: 18

Cite

APA Çeken, B. (2016). Görsel Cinas ve Sosyal Afişlerde Kullanımı. Akdeniz Sanat, 9(18).

For the issue of Jaunary 2020, last date of submission is November 1. To this date, you can submit your papers via Dergipark.